Twitter vyjednává s Googlem a Microsoftem, ve hře jsou velké peníze

Majitelé Twitteru, jedné z nejrychleji rostoucích a nejoblíbenějších sociální sítí světa, údajně jednají se zástupci Microsoftu a Googlu o tom, zda stejnojmenná malá firma těmto velikánům poskytne materiál do výsledků hledání. Jak informoval blog AllThingsDigital, deník Wall Street Journal a agentura Reuters, obě firmy vedou jednání s Twitterem nezávisle a mají veliký zájem poskytovat tzv. real-time vyhledávání v příspěvcích o délce 140 znaků ve svých výsledcích hledání.

V jednání má být podle dostupných informací několik možných modelů obchodní spolupráce. Twitter nabídne oběma rivalům čím dál více ceněné real-time vyhledávání v příspěvcích svých uživatelů, giganti se pak budou Twitteru finančně revanžovat. Údajně má jít o částky v milionech amerických dolarů. Odborníci se k modelu plateb za dodávané výsledky přiklánějí nejvíce, prozatím však není jasně, zda by Google a Microsoft platili nějaké paušální sumy, případně pouze částky za skutečně dodané výsledky.

Google už dříve o Twitter projevil veliký zájem, chtěl tuto službu koupit celou. Zakladatel a majitel Biz Stone však nabídku Googlu, stejně jako jiných firem včetně Applu, odmítl a vzkázal, že Twitter prozatím není na prodej. Se svým společníkem takto učinil i přesto, že služba prozatím negeneruje vůbec žádný zisk. Tvůrci Twitteru totiž stále hledají obchodní model, který by nadějný start-up proměnil v ziskový. Dříve se dušovali, že se na stránkách neobjeví reklama, nedávno však do provozních podmínek přibyla kauzule, která to nevylučuje.

Financování vývoje a běhu Twitteru bylo umožněno díky tomu, že Biz Stone a jeho kolega prodali Googlu svojí službu Blogger a mohli tak čerpat ze značného množství hotovosti. Minulý měsíc navíc do Twitteru vstoupili investoři Insight Venture Partners a T. Rowe Price, kteří poskytli částku 100 milionů dolarů. Stalo se tak na základě toho, když byl Twitter oceněn na miliardu dolarů.

Živě.cz komentuje

jansedlak_ikona.jpgNikdo ze zúčastněných stran prozatím dostupné informace nijak nekomentoval. Pro Google a Microsoft by však tato cesta mohla být velice výhodná. Twitter totiž představuje studnici velmi rychlých a přehledných informací a paušální platby za dodávané výsledky by znamenaly starat se pouze o obchodní část a žádné starosti s vývojem. Na druhou stranu Twitter by tak konečně získal schopný fungující obchodní model. Doposud vydělával pouze „drobné“ v porovnání s provozními náklady a to na poplatcích za rozšiřující marketingové nástroje související s publikováním na mikroblogovací síti.

Microsoft v Bingu už dříve nasadil hledání v Twitteru, avšak velmi omezené. Hledat bylo možné pouze poslední příspěvky některých celebrit a známých osobností. Začlenění opravdu real-time vyhledávání z Twitteru do běžných výsledků hledání by mohlo znamenat veliký informační náskok. Když totiž kdokoliv bude hledat nějakou velice aktuální informaci přes vyhledávač, bude mít zajištěno, že se do výsledků dostanou i informace z nejrychlejší sociálně-informační sítě světa, na které lidé i novináři často umístí exkluzivní informace.

Diskuze (6) Další článek: VMware Fusion 3 pro Mac OS X s podporou hardwarové akcelerace

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,