Samsung chystá vlastní brýle pro virtuální realitu na tablety a telefony

Brýle pro virtuální realitu chystá nejen Oculus (Oculus Rift), ale také Sony (projekt Morpheus). Oba hlavní hráči míří především na herní segment, Oculus je určen pro počítače a řešení od Sony bude minimálně zpočátku pouze pro PlayStation 4. Do boje se ale přidává i Samsung.

Jak informoval web Engadget, brýle od Samsungu mají displej OLED podobně jako nejnovější generace Riftu a s největší pravděpodobností se kabelem připojuje k nějaké generaci tabletu či telefonu s vyšším výkonem. Podle informací jsou brýle pro virtuální realitu už nějakou dobu ve vývoji a měly by být představené ještě tento rok.

Zatím je k dispozici pouze trochu informací, spoustu z nich lze ale poměrně jasně předpovědět. Hlavní problém je totiž v mobilním výkonu, který nestačí na kvalitní zážitek z virtuální reality. Je to jedna z věcí, kterou se snaží Oculus neustále zlepšovat a proto stále nejsou brýle v prodeji – aby nedocházelo k nevolnosti, je potřeba vyřešit řadu vlastností, které souvisí s výkonem – odezva panelu, odezva akcelerometrů, překreslování displeje a v neposlední řadě počet snímků za sekundu trojrozměrného světa. A jak ukazuje tým Oculusu, odladit všechny tyto věci je běh na dlouhou trať.

Klíčovou části je i podpora softwaru, pro dobrý zážitek je nutné aby vývojáři upravili hry přímo pro potřeby virtuální reality a v případě zařízení s Androidem je problém s nízkým výkonem, který sotva stačí na jednu obrazovku s rozlišením Full HD. Pro virtuální realitu je ale potřeba dvojnásobek a alespoň v 60 snímcích za sekundu.

Doufejme, že brýle tak nedopadnou podobně jako třeba prototyp GameFace Mark IV, který se objevil na CESu. Jednalo se o bezdrátové brýle s Androidem pro virtuální realitu, ze kterých se zkoušejícímu redaktorovi udělalo poprvé špatně už po chvilce hraní. Slepit jednotlivé komponenty je zkrátka jednoduché, ale rozhodně to není použitelné pro virtuální realitu.

Samsung by si mohl dovolit i řešení využívající telefon přímo jako zobrazovač a snímač pohybu i okolí. Může totiž případně využít displej, hardware i senzory pro snímání. Ale jak už jsme zmiňovali, pro virtuální realitu, ze které vám nebude po chvilce špatně, je nutné upravit všechny senzory a další části na mnohem lepší parametry, než mají běžné telefony nebo tablety.

Témata článku: Hardware, Technologie, Mobility, Mobilní telefon, Samsung, Oculus, Brýle pro virtuální realitu, Virtuální realita brýle, Samsung Tablet, Playstation VR

3 komentáře

Nejnovější komentáře

  • davkarr 23. 5. 2014 11:27:01
    kdby v samsungu radeji koncene udělali alespon jeden produkt poradne nez...
Určitě si přečtěte

Kde nejlevněji uložit 1 TB dat: Srovnali jsme aktuální ceny cloudových úložišť

Kde nejlevněji uložit 1 TB dat: Srovnali jsme aktuální ceny cloudových úložišť

** Srovnali jsme známá cloudová úložiště podle toho, kolik měsíčně zaplatíte za 1TB ** Ceny se pohybují od dvou stovek až po tisíc korun ** Google umožní uložit až 30 TB dat

18.  3.  2017 | Stanislav Janů | 112

Pojďme programovat elektroniku: Meteostanice, která bude díky Sigfoxu posílat stav počasí třeba z vrcholu Sněžky

Pojďme programovat elektroniku: Meteostanice, která bude díky Sigfoxu posílat stav počasí třeba z vrcholu Sněžky

** Příští roky budou ve znamení internetu věcí ** Podívali jsme se podrobně na síť Sigfox ** Takhle s ní komunikují krabičky z celé Evropy

19.  3.  2017 | Jakub Čížek | 17

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

** Jihokorejská společnost Hankook Mirae Technology vyrábí obří Mechroboty ** Jsou určené pro ovládání člověkem uvnitř ** V prodeji se objeví koncem tohoto roku za 200 milionů korun

20.  3.  2017 | Karel Javůrek | 18


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C