Rozdíl mezi DirectX 11 a 12 může být i přes 100 snímků za sekundu

Více informací o nové verzi rozhraní DirectX 12, které je určené pro operační systémy Windows a také herní konzoli Xbox One, bychom se měli dozvědět na GDC, už nyní ale unikají zajímavé informace o zlepšení výkonu.

Brad Wardell ze společnosti Stardock, se na Twitteru svěřil se zajímavým srovnáním výkonu pod DirectX 11 a DirectX 12. Jednou z hlavních novinek bude nízkoúrovňový přístup podobně jako třeba nabízí API Mantle od AMD.

Podle vyjádření se mu se zatím neuvedenými grafikami v zapojení CrossFireX (pravděpodobně nové modely Radeon R9 3xx od AMD) a osmijádrovým procesorem podařilo dosáhnout rozdílu více než 100 snímků za sekundu. I když se jednalo pouze o testovací prostředí, které zahrnovalo světla a efekty čoček, jedná se o ukázku výrazné optimalizace, kterou DirectX 12 přináší.

Klepněte pro větší obrázek

Pro upřesnění dodal, že jednou z novinek DirectX 12 je využívání více karet zapojených ve společném výpočtu jako kdyby šlo o jedinou kartu. Menší srovnání výkonu na slabším hybridním čipu AMD APU před týdnem zveřejnil i Anandtech.

Témata článku: Software, Microsoft, Technologie, DirectX, Directx 11, Versus, Stuff, Beyond, Lighting, One Way

36 komentářů

Nejnovější komentáře

  • X 23. 2. 2015 21:04:18
    MS byl nucen přestat zvýhodňovat své herní konzole, kde grafické rozhraní...
  • panrt 23. 2. 2015 20:21:31
    Takže jsme zjistili že DX 11 je hrozny.
  • Peter Fodrek 23. 2. 2015 16:02:51
    Pricinou je redukcia ybztocnych operacii s pamatou Lebo prechod dat...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 57

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

** Acer na konferenci v New Yorku představil velkou spoustu novinek z oblasti počítačů, notebooků i monitorů ** Notebookové novinky se dotkly řad Predator, Swift, Switch i Aspire ** Herní notebooky dostaly nový typ chlazení

27.  4.  2017 | Karel Javůrek | 7

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5