Technologie | Umělá inteligence | Roboti

Robot pozná, jestli jsou zákazníci naštvaní. Brzy se může objevit v amerických obchodech

Americký potravinový řetězec Walmart chce zamezit situacím, kdy zákazník čeká u kasy a z různých důvodu zažívá pocity nespokojenosti. Ať už kvůli tomu, že se vytvořila fronta, nebo že nenašel požadované zboží, případně ho rozčílila jiná nemilá zkušenost v prodejně. Aby obchodník tyto lidi a jejich pocity identifikovat, chystá se zavést technologii na rozpoznávání obličejů, která mu s tím pomůže.

Vyplývá to z patentu, o kterém informuje Wall Street Journal. Pokud technologie pomocí kamer zaznamená, že je zákazník nespokojený, upozorní někoho z personálu, který se pokusí příčinu zákazníkovy nespokojenosti zjistit a zároveň se jí pokusí vyřešit.

Walmart doufá, že se mu tak podaří vyhovět potřebám zákazníků ještě dříve, než je napadne si stěžovat. „Je jednodušší si udržet zákazníky než shánět nové,“ uvádí společnost v patentovém dokumentu. „Často, když je zákaznický servis nedostatečný, se ten fakt ukáže až pozdě, kdy už jsme o zákazníka přišli. V dnešní době je tak velká konkurence, že lidé radši přejdou ke konkurenci než aby věc řešili,“ píše dále.

A nejen nespokojenost chce řetězec pomocí technologie řešit. Plánuje ji použít i k analyzování trendů a měnících se nakupovacích zvyků. To chce dělat pomocí propojení zákazníkova výrazů s jeho biometrickými údaji.

Diskuze (10) Další článek: Velké testy v novém Computeru: NVMe SSD a batohy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,