Reklamy v Googlu už nebudou stranou, zobrazí se výhradně nad výsledky vyhledávání

Google se odhodlal ke změně zobrazování reklam systému AdWords ve svém prohlížeči. Změna je to docela podstatná, zcela totiž zmizí reklamy uváděné v pravém sloupci. Podobně jako v mobilní verzi vyhledávače se budou reklamy zobrazovat už jen nad výsledky vyhledávání. A namísto současných tří výsledků se tam mohou nově objevovat až čtyři.

824385342 800835240 
Nově jsou ve výpisu výsledků hledání čtyři reklamy (bývaly jen tři), v pravém sloupci je už ale prázdno • Vpravo je prostor pro knowledge graph

Vzhledem k významnosti stránky vyhledávače Googlu je to změna velmi podstatná. Pro marketéry využívající AdWords to bude znamenat vyšší poplatky za reklamu, která ale na druhou stranu bude více na očích. Na pravý sloupec už možná měli mnozí uživatelé „slepotu“ a reklam si zde nevšímali, jejich účinnost zde byla bezesporu nižší než v oblasti nad výsledky vyhledávání.

424685029 18368771 
V pravém sloupci se mohou odehrávat ještě větší „divočiny“ • A reklamu může odsunout některý z modulů. Typicky mapa, anebo zde rozcestník lyžařských destinací 

V novém modelu zůstane pravý sloupec vyčleněn pro zobrazení doplňkových informací k vyhledávanému výrazu, tzv. knowledge graph. Pokud nebude k dispozici, zůstane pravý sloupec prázdný. Reklamy se budou zobrazovat výhradně na začátku výpisu vyhledávání a také na jeho konci. Reklamy jsou přitom vypsány stejným způsobem, jako běžné výsledky vyhledávání, jen je u nich žlutá značka „Reklama“.

570321611 
Pravá strana využitá pro výpis z Nákupů Google. Reklama tedy zprava zcela nezmizela, ale obejvuje se tu jen jako výpis produktů

Vzhledem k tomu, že ne na každý výraz jsou reklamy k dispozici, začíná výpis výsledků vyhledávání někdy bez reklamy, jindy s reklamou. I díky tomu jsou zde reklamy účinnější. Výpis výsledků je pokaždé jiný a leckdy si ani neuvědomíte, že klikáte na reklamní odkaz. Google kvůli tomu už dříve čelil nařčení, ale současné označení žlutými značkami je podle všeho právně dostatečné. 

Na změnu upozornil The Verge.

Článek patří do rubrik: Google, Byznys, Web, Vyhledávače, Reklama

27 komentářů

Nejnovější komentáře

  • BonzujícíLukas , 22. 2. 2016 19:52:56
    Důležité je ,jestli je potřeba aktualizovat filtry v ABP (zkratka),...
  • Karel 2. , 22. 2. 2016 19:47:19
    Nerozumím co tím chce gogle říci. Lidi, kteří se reklamy nechtějí nebo...
  • martinsip , 22. 2. 2016 14:57:38
    Kčemu jsou tedy širokoúhlé displeje, když tam nakonec bude úzká vertikální...

Určitě si přečtěte


9 internetových příspěvků, které patří k legendám: jak se oznamovaly velké věci 30 let před Facebookem

9 internetových příspěvků, které patří k legendám: jak se oznamovaly velké věci 30 let před Facebookem

** Internet, fóra a komunita tu byly dávno před příchodem WWW ** Takto legendy oznamovaly své novinky ** Takto se tehdy svět dozvídal o Windows

25.  8.  2016 | Jakub Čížek | 17

Pojďme programovat elektroniku: Vyzkoušíme ultrazvukový dálkoměr, detektor pohybu, deště a další kouzla

Pojďme programovat elektroniku: Vyzkoušíme ultrazvukový dálkoměr, detektor pohybu, deště a další kouzla

** Vyzkoušíme si senzory na pokročilých sběrnicích ** Budeme ultrazvukem měřit vzdálenost ** Detekujeme déšť i pohyb

28.  8.  2016 | Jakub Čížek | 22

Seznam spustil Porno Detektor. Pokouší se poznat holé zadky i opravdové čuňárny

Seznam spustil Porno Detektor. Pokouší se poznat holé zadky i opravdové čuňárny

** Seznam.cz testuje nový algoritmus, který odhaluje pornografické obrázky ** Rozhodování, co je a co není za hranou, není jednoznačné ** Do budoucna může technologie pomoci při filtraci obsahu ve vyhledávači

25.  8.  2016 | Jakub Čížek | 26


Aktuální číslo časopisu Computer

Testy nejnovějších produktů na českém trhu.

Informace ze světa internetu i bezpečnosti.

Plné verze programů zdarma pro všechny čtenáře.