Reklamy v Googlu už nebudou stranou, zobrazí se výhradně nad výsledky vyhledávání

Google se odhodlal ke změně zobrazování reklam systému AdWords ve svém prohlížeči. Změna je to docela podstatná, zcela totiž zmizí reklamy uváděné v pravém sloupci. Podobně jako v mobilní verzi vyhledávače se budou reklamy zobrazovat už jen nad výsledky vyhledávání. A namísto současných tří výsledků se tam mohou nově objevovat až čtyři.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nově jsou ve výpisu výsledků hledání čtyři reklamy (bývaly jen tři), v pravém sloupci je už ale prázdno • Vpravo je prostor pro knowledge graph

Vzhledem k významnosti stránky vyhledávače Googlu je to změna velmi podstatná. Pro marketéry využívající AdWords to bude znamenat vyšší poplatky za reklamu, která ale na druhou stranu bude více na očích. Na pravý sloupec už možná měli mnozí uživatelé „slepotu“ a reklam si zde nevšímali, jejich účinnost zde byla bezesporu nižší než v oblasti nad výsledky vyhledávání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
V pravém sloupci se mohou odehrávat ještě větší „divočiny“ • A reklamu může odsunout některý z modulů. Typicky mapa, anebo zde rozcestník lyžařských destinací 

V novém modelu zůstane pravý sloupec vyčleněn pro zobrazení doplňkových informací k vyhledávanému výrazu, tzv. knowledge graph. Pokud nebude k dispozici, zůstane pravý sloupec prázdný. Reklamy se budou zobrazovat výhradně na začátku výpisu vyhledávání a také na jeho konci. Reklamy jsou přitom vypsány stejným způsobem, jako běžné výsledky vyhledávání, jen je u nich žlutá značka „Reklama“.

Klepněte pro větší obrázek 
Pravá strana využitá pro výpis z Nákupů Google. Reklama tedy zprava zcela nezmizela, ale obejvuje se tu jen jako výpis produktů

Vzhledem k tomu, že ne na každý výraz jsou reklamy k dispozici, začíná výpis výsledků vyhledávání někdy bez reklamy, jindy s reklamou. I díky tomu jsou zde reklamy účinnější. Výpis výsledků je pokaždé jiný a leckdy si ani neuvědomíte, že klikáte na reklamní odkaz. Google kvůli tomu už dříve čelil nařčení, ale současné označení žlutými značkami je podle všeho právně dostatečné. 

Na změnu upozornil The Verge.

Témata článku: Google, Byznys, Web, Vyhledávače, Reklama, Google AdWords

27 komentářů

Nejnovější komentáře

  • BonzujícíLukas 22. 2. 2016 19:52:56
    Důležité je ,jestli je potřeba aktualizovat filtry v ABP (zkratka),...
  • Karel 2. 22. 2. 2016 19:47:19
    Nerozumím co tím chce gogle říci. Lidi, kteří se reklamy nechtějí nebo...
  • martinsip 22. 2. 2016 14:57:38
    Kčemu jsou tedy širokoúhlé displeje, když tam nakonec bude úzká vertikální...
Určitě si přečtěte

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

** Legendární hra Starcraft je nyní k dispozici zdarma ** Chystá se i nová remasterovaná verze s hezčí grafikou

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 25

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?