Reklamy v Googlu už nebudou stranou, zobrazí se výhradně nad výsledky vyhledávání

Google se odhodlal ke změně zobrazování reklam systému AdWords ve svém prohlížeči. Změna je to docela podstatná, zcela totiž zmizí reklamy uváděné v pravém sloupci. Podobně jako v mobilní verzi vyhledávače se budou reklamy zobrazovat už jen nad výsledky vyhledávání. A namísto současných tří výsledků se tam mohou nově objevovat až čtyři.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Nově jsou ve výpisu výsledků hledání čtyři reklamy (bývaly jen tři), v pravém sloupci je už ale prázdno • Vpravo je prostor pro knowledge graph

Vzhledem k významnosti stránky vyhledávače Googlu je to změna velmi podstatná. Pro marketéry využívající AdWords to bude znamenat vyšší poplatky za reklamu, která ale na druhou stranu bude více na očích. Na pravý sloupec už možná měli mnozí uživatelé „slepotu“ a reklam si zde nevšímali, jejich účinnost zde byla bezesporu nižší než v oblasti nad výsledky vyhledávání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
V pravém sloupci se mohou odehrávat ještě větší „divočiny“ • A reklamu může odsunout některý z modulů. Typicky mapa, anebo zde rozcestník lyžařských destinací 

V novém modelu zůstane pravý sloupec vyčleněn pro zobrazení doplňkových informací k vyhledávanému výrazu, tzv. knowledge graph. Pokud nebude k dispozici, zůstane pravý sloupec prázdný. Reklamy se budou zobrazovat výhradně na začátku výpisu vyhledávání a také na jeho konci. Reklamy jsou přitom vypsány stejným způsobem, jako běžné výsledky vyhledávání, jen je u nich žlutá značka „Reklama“.

Klepněte pro větší obrázek 
Pravá strana využitá pro výpis z Nákupů Google. Reklama tedy zprava zcela nezmizela, ale obejvuje se tu jen jako výpis produktů

Vzhledem k tomu, že ne na každý výraz jsou reklamy k dispozici, začíná výpis výsledků vyhledávání někdy bez reklamy, jindy s reklamou. I díky tomu jsou zde reklamy účinnější. Výpis výsledků je pokaždé jiný a leckdy si ani neuvědomíte, že klikáte na reklamní odkaz. Google kvůli tomu už dříve čelil nařčení, ale současné označení žlutými značkami je podle všeho právně dostatečné. 

Na změnu upozornil The Verge.

Témata článku: Google, Byznys, Web, Vyhledávače, Reklama, Google AdWords

27 komentářů

Nejnovější komentáře

  • BonzujícíLukas 22. 2. 2016 19:52:56
    Důležité je ,jestli je potřeba aktualizovat filtry v ABP (zkratka),...
  • Karel 2. 22. 2. 2016 19:47:19
    Nerozumím co tím chce gogle říci. Lidi, kteří se reklamy nechtějí nebo...
  • martinsip 22. 2. 2016 14:57:38
    Kčemu jsou tedy širokoúhlé displeje, když tam nakonec bude úzká vertikální...
Určitě si přečtěte

To tu ještě nebylo. Specialisté ukázali, že zavirované mohou být i titulky SRT

To tu ještě nebylo. Specialisté ukázali, že zavirované mohou být i titulky SRT

** Stáhnete si film a titulky třeba z OpenSubtitles.org ** A osud vás za ten warez záhy potrestá ** Specialisté totiž ukázali, že i v titulcích může být schovaný virus

24.  5.  2017 | Jakub Čížek | 58

WannaCry se neměl vůbec rozšířit. Stačilo, abychom používali Windows Update

WannaCry se neměl vůbec rozšířit. Stačilo, abychom používali Windows Update

** WannaCry se masivně rozšířil kvůli zranitelnosti ve Windows ** Ta mu umožnila, aby se pokusil sám napadnout další počítače ** Jenže ta chyba už je dva měsíce opravená!

22.  5.  2017 | Jakub Čížek | 97


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky