reklama

Reklama brzy zachvátí i naše mobily. Google testuje mobilní AdSense

Google začal veřejně nabízet k vyzkoušení beta verzi svého nového reklamního systému AdSense for Mobile Applications, která má mimo jiné rozšířit současné pole působení jeho veleúspěšné kontextové reklamy. Nová služba, od níž si největší internetová firma poměrně hodně slibuje, je k otestování přístupná pouze těm vývojářům mobilních aplikací, kteří splní několik poměrně náročných podmínek.

Prozatím pouze pro iPhone a Android

Beta program mobilní verze AdSense je určen pouze pro vývojáře vytvářející aplikace pro Apple iPhone a telefony s otevřeným systémem Google Android. Oficiální vyjádření zástupců společnosti prozatím neříká nic o dalších podporovaných platformách jako BlackBerry, Symbian nebo Windows Mobile.Klepněte pro větší obrázek

Kromě nutného zaměření na tyto dva systémy musí zájemci o beta testování zaznamenat minimálně 100 tisíc pageviews svých webových stránek denně. Navíc zde nabízené mobilní aplikace musí být poskytovány zcela zdarma a Google požaduje i to, aby byly připraveny k testování spolupráce s Google AdSense pro mobily okamžitě. Veškerý seznam požadavků a registrační formulář naleznou případní zájemci na stránkách programu.

Nová forma AdSense umožní vývojářům vkládat do svých programů textové a obrázkové reklamy, které uživatele po klepnutí navedou na implementovaný odkaz na webu. Stejně jako v případě klasického AdSense na webu, tak i zde majitel tohoto novodobého billboardu získá za každé přesměrování stanovený finanční obnos.

Podle prvních informací by měly tyto reklamy opět nabízet plně kontextová reklamní sdělení. Předpokládá se tedy, že bude skenován minimálně nějaký obsah uživatelova telefonu. Prozatím se mluví pouze o informacích uvedených vně dané aplikace. Na pozadí toho všeho je využíván aukční systém AdWords, který funguje i v případě webového vyhledávání.

Mobilní svět jako budoucnost reklamy. Google reaguje na krizi

Mobilní trh se pro zadavatele i poskytovatele reklamy stává stále více lukrativnějším. V mnoha ohledech revoluční telefon iPhone totiž díky svému konceptu zaznamenal poptávku po levnějších a dostupnějších datových tarifech a uživatelé jsou tak stále více online i tam, kde dříve nebývali. iPhonem odstartovaná vlna se plně projevuje i u ostatních výrobců a mobilní segment začíná nabízet stejné reklamní možnosti, jako ten klasický internetový. Potenciál mobilních aplikací je obrovský, například AppStore nedávno překonal hranici miliardy stažených programů pro iPhone. Obdobu tohoto obchodu nabízí i RIM pro přístroje BlackBerry, svůj obchod spouští i Nokia a Windows Mobile 6.5 se má letos na podzim provázat s obchodem Marketplace.

Navíc, vše je v této oblasti teprve na začátku, můžeme tedy očekávat velice zajímavý boj o to, kdo se stane hlavním poskytovatelem. Kromě Googlu se snaží uspět i jiné firmy a i když internetová reklama v posledním čtvrtletí poprvé od roku 2002 zaznamenala pětiprocentní pokles příjmů, do budoucna se počítá s dalším růstem. Ovlivnit by to měl mimo jiné i mobilní trh.

Google nicméně nechystá v oblasti internetové reklamy pouze tuto novinku. Zástupci firmy nedávno na svém blogu oznámili, že brzy uvedou do ostrého provozu službu nazvanou Google Product Ads. Ta má mít stejné kořeny jako AdSense, avšak k prosté textové informaci připojí navíc ilustrační obrázek, který si určí zadavatel reklamy. Reklamy Product Ads se budou relevantně zobrazovat pouze u vyhledávání zboží a produktů na webu a o tom, který inzerent se umístí na lepší pozici, opět rozhodne forma aukce. Aktuálně probíhá testování pouze u minority uživatelů vyhledávání Googlu ve Spojených státech.

Google tímto reklamním produktem tak trochu sešel z cesty. Už od počátku totiž zastává pravidlo, že chce nabízet pouze relevantní textové reklamy. Product Ads sice nabídnou relevanci a kontextovou návaznost, přidají ale obrázek. Google údajně musí reagovat na klesající poptávku po reklamním prostoru. Důvodem je stále přítomná ekonomická krize a nižší výdaje firem na reklamu.

Témata článku: Google, Byznys, Web, Internet, Reklama, Google AdSense, Mobilní telefony iphone, T mobile mobilní telefony, Billboard, Mobilní telefony klasické, Google AdWords, Relevance, Klasické telefony, Mobilní telefony nokia klasické

4 komentáře

Nejnovější komentáře

  • Didan 1. 7. 2009 21:18:54
    No jo no. Každý chce vydělávat (obzvlášť za krize). Všichni chtějí být...
  • Dexter Morgan 30. 6. 2009 12:12:04
    Ještě štěstí, že nemám iPhone.
  • Jan Brothánek 30. 6. 2009 10:53:03
    nojo, dneska už bez reklamy ani kuře nehrabe :-D
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 133

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 39

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 131

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 218

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 73


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama