Projekt SARTRE: Evropa má také svůj bezpilotní automobil. Už jezdí

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 64

Názory k článku

30. 05. 2012 00:23

Nechcem rozoberať extrémy typu havária, toaleta, ... To sa dá ošetriť.Ale neviem si dosť dobre predstaviť situáciu:
Kolóna ide po diaľnici cca 110 km/h. Pred nimi pomalé auto 90 km/h. Prvý voz kolóny ho začne predbiehať. Samozrejme, predtým si skontroluje, či už niekto nepredbieha. Začne manéver a ostatné autá ho musia nasledovať. Počas manévru však zozadu príde niekto, kto ide v ľavom pruhu. Čo spravia autá z kolóny, ktoré sa ešte do ľavého pruhu nezaradili? Ostanú v pravom? Ako potom spravia manéver autonómne? Nestratí sa potom význam vedúceho auta? Nie je potom zbytočné?
Alebo čo ak sa do kolóny pri predbiehaní zaradí iné auto? Upravia sa rozostupy?Vedel by som si to predstaviť jedine ak by pre takéto kolóny bol vymedzený samostatný pruh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 05. 2012 22:00

A když první vůz nabourá, tak všechny vozidla za ním provedou totéž. Větší krávovinu jsem již dlouho nečetl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 05. 2012 15:05

članok zaradiť do rubriky zabava
tak som sa už davno nezasmial a prvy prispevok epic :D ak ste videli Iron man kedy stark na sude ukazoval ako je na tom konkurencia. tak google = stark europa = hammer :D
pred 20 rokmi to mohlo byť super, ale dnes totalny fail aky sa len dá dosiahnuť. nemožem z toho, vraj bezpilotné auto pilot sedi v predu preboha
vidim to tak že ich nakoniec pospajaju tyčami a predstavia finalnu verziu projektu za desiatky miliard eur

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 05. 2012 13:57

Tomu říkám kravina roku, až si řidič kamionu půjde odskočit na benzínku, bude za benzínkou stát kilometrová kolona aut a čekat na něj? Opravdu hovadiny v té EU vymýšlí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 05. 2012 13:43

Myslím že řešení od Googlu je o něco chytřejší než jen kopírování jízdy ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 05. 2012 13:42

Tomu říkám kravina. Jak už tu psali jiní, vše závisí od schopností a potřeb vedoucího řidiče. Je to absolutní nesmysl. Když se mi bude chtít na dlouhé cestě na záchod, musím kolonu opustit (bůhví jak) a pak mám smůlu, páč musím čekat a platit za další spoj? Co lidi co cestují s malými dětmi, které potřebují pořád na malou, nebo je jim zle. Jak se třeba z kolony odpojíte? Cestujete uprostřed a co, aktivujete manuální řízení a se štěštím nenaděláte nějakou komplikaci v koloně vozidel, když třeba potřebujete dobrzdit a zatočit, hned zastavit atd. Tím ty za sebou odstavíte od přední části kolony, uděláte tam velký prostor, do kterého pak můžou vjet auta/kamiony, které ale nemají s kolonou nic společného, prostě jen projíždí a potřebují se zařadit atd. Já myslím, že tento koncept je v reálném provozu na prd, protože delší kolona nezůstane mnohdy jednotná a tím pádem se její chování nemůže odvíjet od vedoucího. Co třeba, když se rozhodne předjíždět? To bude najednou předjíždět třeba kolona 20 aut?:D Co protisměr (pokud to nebude jen na dálnicích)? Google rulez! Nechápu, kdo schválil na tohle peníze z EU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 05. 2012 13:16

A kdyz ten prvni dostane mikrospanek, tak ostatni taky a rachnou to do svodidel. GOOGLE car mi je mnohem milejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 05. 2012 13:07

Ono je tak, že ak sa do niečoho pustí široko rozvetvená a roztrieštená EÚ, navyše zmietaná krízou, ktorej napomáha práve sama o sebe byrokratická podstata EÚ a už spomenutá roztrieštenosť, tak ani zo skutočne dobrých nápadov a zámerov nakoniec veľa nebude. O to viac vidím reálnejšie a sympatickejšie projekt, do ktoréha sa pustila jedna inovatívna firma. V tomto prípade je to Google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 05. 2012 12:38

Řekl bych že je to morálně zastaralé už teď. Fungovat to může jen na dálnicích a nejdůležitějších tazích, navíc na úsecích bez semaforů a přechodů pro chodce, jinak spokojené čtení vystřídá nervozní čekání kdy mi můj "vodič" zmizí za obzorem protože jsem musel na chvíli zastavit. A na takových úsecích to plně automatické systémy umí už dávno, řeší se právě ten zbytek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 05. 2012 12:15

Hm, pěkný, jenom jsem to viděl už před 10 lety (pravděpodobně přesně tenhle systém). Tak snad už se to pomalu začne zavádět do praxe...P.S. Proč ty mínusy, bylo to v něčem jako Auto Moto Revue, a bylo to nejmíň před 10 lety. Ukazovali tam všechno, včetně zařazování, vyřazování, dojíždění překážek a podobně. V praxi, na silnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 05. 2012 12:13

Sympatičtější mi je teda projekt Googlu. Dokolébám se z hospody k autu a řeknu "domů".S timhle by to nešlo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 05. 2012 12:00

Já raději dávám přednost projektu od Googlu. Už aby taková auta byla v obchodech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 05. 2012 11:59

Už mě ani nepřekvapuje, za co všechno EU utrácí drahocenné prostředky. Krize, nekrize. Galileo... po tom jakoby se slehla zem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (37)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 05. 2012 11:58

Zajímavé, řidič kamionu si také za jízdy běžně čte noviny, kouká na tv či film, telefonuje, vaří kafe, holí se nebo obědvá a podobnej systém vůbec nepotřebuje...A až bude kamion v poli celá kolona ho bude následovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor