Programátor napsal algoritmus, který kreslí postavičky ve hře Tetris

Účel hry Tetris je jasný: složit z náhodně tvarovaných kostiček vždy celou řadu a vydržet v tom co nejdéle. Co když si to ale zkomplikujete a položíte si otázku, jestli by nebylo možné Tetris využít i ke stavbě různých složitých tvarů, třeba figurek a vlastně jakékoliv grafiky a to při zachování všech stávajících „fyzikálních zákonů“ hry.

Stejný problém chtěl vyřešit i jistý vývojář Michael Birken a sestavil (a detailně zdokumentoval) nové algoritmy, pomocí kterých lze ve hře Tetris kreslit.

Praktický význam těchto algoritmů pro lepší svět je přinejmenším diskutabilní, ale člověk nikdy neví – fanoušci randomizace a zákonů entropie si přijdou na své. Výsledkem je každopádně efektní video.

Pokud si to chcete vyzkoušet sami, zdrojové kódy v Javě stáhnete zde.

Témata článku: Software, Programování, Tetris

21 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Pavel Černík 6. 6. 2013 21:03:39
    Docela by mě zajímal názor redakce na Youtube TOS, konkrétně 5.1.G...
  • aminux 6. 6. 2013 19:15:42
    Praktický význam těchto algoritmů pro lepší svět je přinejmenším...
  • Martin Kozak 6. 6. 2013 17:14:22
    Chtěl jsem se na video podívat, ale Lavičku už znovu nesnesu.
Určitě si přečtěte

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 79

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 127