Z80 byl v C128 hlavne kvuli CP/M.
...a co jsem jako napsal ja?!? To, ze na procesorovou platformu C64/128 neexistoval zadny slusny DOS a museli proto stvorit hybrid, je vec celkem znama.
Jinak Z80 nebyl spatnej procesor,
...ja zas netvrdim, ze to byla buhvi jaka pecka, ovsem ne nadarmo je to IMHO nejrozsirenejsi 8bit. CPUcko, ktery se pouziva tusim dodnes.
to jo, 16bit zvuk byl vtip dne, nicmene u C64 byl sakra namakanej 3hlasej syntacek, mohl jsi tam nastavovat obalky hlasistosti i barvy, mohl jsi poustet samply - o tom se ostatnim zvukovym procesorum mohlo jen zdat.
...no tomu v Sharpiku urcite ne. Jak pisu jinde, nic lepsiho nez sampling Madonna: True Blue nebo jeste lepsi Mike Oldfield: Foreign Affair (oboje od Mr. Lamace), jsem z bezne dostupneho 8bitu nikdy neslysel. BTW Sharpik nepotreboval ani zvlastni sampler, v pohode dokazal digitalizovat primo z vestaveneho kazetacku (timto zdravim kolegu z Nighstar Software, ktery ma tuhle hricku na svedomi ).
Co se tyce sumovyho generatoru - jak C64 tak Atari mohlo postet sum v libovolnem kanalu, takze na to bylo lip nez trapny AY-8192 (nebo jak to bylo),
...ted mi doslo, ze jsem zapomnel zduraznit, ze ja nejsem takovy zabednenec, co si pod pojmem 8bitovy pocitac dokaze predstavit jenom trio Atari800, C64/128 nebo ZX-Spectrum.
- grafarna v sharpu byla opravdu dobra. V podstate CGAcko
...ne v podstate, ale prava CGA grafika (teda az na obnovovacku obrazu, tu bylo treba u CGa monitoru upravit).
Nicmene omezena paleta barev (16?)
...to neni zadna omezena paleta, to je totiz standard, zrejme jsi jeste neslysel o Digital RGBI:
Pin-Outs (Digital RGBI, 8-Pin DIN)
Pin 1: Unused
Pin 2: Red
Pin 3: Green
Pin 4: Blue
Pin 5: Intensity
Pin 6: Ground
Pin 7: Horizontal Sync
Pin 8: Vertical Sync
...kde bylo prave 16 barev maximum, jinak musel byt pouzity analogovy vystup.
a nic moc advanced veci jako sprites a tak jej cinila lehce omezenejsim na hry
...samozrejme mj. HW sprites ci scrolling (horizontalni i vetikalni) nebyl pro Sharpa vubec zadny problem, chytraku
Jinak C128 umel samozrejme stejnou grafiku (640x200)
...kdyz koukam napr. sem: http://edusrv.edu.uni-klu.ac.at/~kseiner/c128.html (a nejen tam, http://www.heimcomputer.de/comp/c128.html) tak to zadna slava zrovna nebyla, spis bida.
- evidetnte nevis o cem mluvis pripade Atari a Amigy. Pro Amigu navrhoval hardware stejny clovek jako pro Atari (Jay Miner - RIP), procesor pouzival kazdy jiny (MOS6502 atari, Motorola 68000 Amiga).
...radsi se, troubo, nauc cist! Snad jsem jasne napsal, ze to, co u Atarka fungovalo jako CPU, se v Amize hodilo akorat jako ridici cip klavesnice! Tak laskave nemachruj a koukej se doucit cteni, co mi ostatni brali uz na ZS...
- ohledne 5.25" diskety - cece ty ses asi magor - v roce 83 byla 5.25" naprosty standard, 3.5" se objevila az tako kolem roku 85.
...magor ses akorat ty, chudaku (akorat Ti to asi jeste nikdo nerekl ). Prvni FDD Sony OA-D3OV prisla na trh uz v roce 1981 a Sharp MZ-700/800, ktery nemel zaplacanou 16kB ROMku jenom Basicem, obsahoval mj. plnou nativni podporu floppyny, dokonce Sharp dodaval i svuj vlastni format 3" (tzv. QD), namisto bezneho formatu 3,5"...
Do PCcek se navic dostala az z 286kama a mnohdy spise az s 386kama (takze prelom 80/90 let).
...mozna tak maximalne do Tvyho XTcka, ktery Ti v ty dobe zrejme koupili rodice.
Takze bych ti radil abys ses radsi vzdelaval sam nez zacnes placat kraviny. Vypadas pak jak kreten ....
...opet jsi me rozesmal az k slzam (a nerikej mi bracho, radoby vtipalku ). 3.5" FDD je nedilnou soucasti KAZDE Amigy, pripadne kazdeho Atari ST, jez se seriove vyrabely uz od roku 1984/85. Jinak dik za poklonu (radsi vypadat jako kteren, nez jim byt jako TY)