Nechci být hned negativní, tak začnu našimi zkušenostmi s ČP. Kupodivu jsou veskrze pozitivní. Posíláme knihy do knihkupectví či čtenářům, a to znamená co nejnižší cenu dopravy. Je to holt levné zboží a tam nemůže být poštovné drahé.Takže do knihkupectví Cenný balík a čtenářům Doporučená zásilka. Snad vše došlo v pořádku a vcelku rychle. Jenže pak několikrát zdražil Cenný balík a já začal zjišťovat, že dopravci typu PPL dokáží nabídnout lepší ceny, zásilky jsou pojištěny do 50.000 Kč a ještě si pro ně přijedou.A jaký je stav dnes? Nabízeli jsme zákazníkům i Balík ruky/na poštu, ale už to děláme jen na vyžádání. Nabízet poslání knihy za tři stovky a chtít třetinu ceny navíc, nedejbože aby nechtěli dobírku. Takže na balíky dopravce a na jednotlivé zásilky navíc Doporučenou zásilku. Kupodivu to chodí rychle a ačkoliv mě mrzáci na poště tlačí do Balíku na poštu/do ruky, dojde většinou stejně rychle, tedy do druhého dne.Jenže teď bude i Doporučená zásilka nad 1 kg dražší než dopravce. Je to v řádu korun, není to tedy tak hrozné, ale chtít za balík do 2 kg 100 Kč či do 5 kg 107 Kč, to je prostě moc! Mj. víte, o kolik Cenný balík zdražil? O 37 %, a to je přece hrozně moc, ne?!?Zkouším se s tím smířit a tak hledám nějakou přidanou hodnotu za výrazně vyšší cenu. Asi tam není. Stále jim musím zásilku donést až pod nos, stále je základní pojištění 500 Kč, stále musím stát hroznou frontu a trpět pomalost pošty, za kterou možná nemohou ani tak jejich pracovnice, jako spíše nemoderní vybavení a naprosto špatné procesy na úrovni 20. století.Možná si říkáte, proč tu nadávám, když posílám balíky s někým jiným. Jen jsem myslel na ty, kteří nemají jinou možnost, neznají alternativní způsoby, které jsou použitelné i pro soukromé osoby. A poslední věc k zamyšlení: Přijde vám rozumné zdražit službu, protože ji lidé využívají méně než dříve? Nedojde naopak k dalšímu úbytku? Nebylo by lepší službu nejdříve nějak vylepšit, abych následné zvýšení ceny nějak kompenzoval a na lepší službu nalákal další zákazníky?EDIT: Dnes ráno mě rozpálil doběla tento článek na iDnes: http://ekonomika.idnes.cz/odmeny-za-prodej-financni..... ... Jak je tohle vůbec možné? Prodávat zboží typu pojistky chce jistou schopnost asertivity, vlezlosti atd. To chce pošta od ženských, které jsou ověšené jak vánoční stromeček dopisy, letáky a všemožným dalším svinstvem, aby ještě dělaly navíc tuhle práci, na kterou většina lidí nemá žaludek? Raději vše zdražíme o desítky procent, na pobočkách necháme staré vybavení a ještě vám všem znechutíme poštu prodejem pojistek.... Piss off managemente ČP....