Google | Cloud | Pokémon Go

Pokémon Go byla pro Google velká škola. Zátěž serverů 50× překonala plán

Pokémoni už sice možná netáhnou tak jako v létě, blogový zápisek od Googlu však dává tušit, že v době své největší slávy se skutečně jednalo o naprosto bezprecedentní záležitost.

Mobilní hra maximálně využívá infrastrukturu Google Cloud – stojí na více než tuctu tamních komponent. Data hry jsou uložená v Google Cloud Datastore a samotná serverová logika hry pak běží v kontejnerech GKE – Google Container Engine.

Pro Google samotný tak byli (a jsou) pokémoni zároveň případovou studií a jedním z největších zákazníků. Google a Niantic přitom zpočátku vůbec netušily, jaké popularity se hra dočká.

Docela výstižně to vyjadřuje graf níže. Oranžová barva představuje plánovanou zátěž celého herního systému podle Nianticu. Červená linka pak vyjadřuje špičkové hodnoty zátěže, které byly nastavené na pětinásobek.

383367066
Plánovaná a mezní zátěž serverů, se kterou Niantic počítal před spuštěním Pokémon Go. Zeleně pak ta skutečná.

Už po patnácti minutách od spuštění hry v Austrálii a na Novém Zélandu však bylo zřejmé, že nastavení zdaleka nebude stačit. Zájem totiž padesátinásobně překonal očekávání a tedy také plánovanou zátěž.

Ne snad, že by bylo zrovna v těchto zemích tolik surfařů, ale jakmile se instalační balíček APK dostal neoficiálně na veřejnost, začaly jej instalovat miliony fanoušků po celém světě, přestože hra se do lokálních Play Storů dostávala oficiálně mnohem pomaleji, jak se Niantic postupně vypořádával s překážkami.

I proto se Google a Ninatic zpočátku potýkaly s výpadky hry a celý tým se postupně učil. Jen díky této hře tak Google objevil a opravil hromadu chyb přímo ve svém infrastrukturním softwaru.

Diskuze (6) Další článek: Apple prohrál soud s patentovým trollem a musí zaplatit 302 milionů dolarů kvůli FaceTime

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,