Pojišťovna bude lustrovat čerstvé řidiče na Facebooku. Podle psychologického profilu pak vyměří pojistku

Britská pojišťovna Admiral chystá unikátní nabídku pro čerstvé řidiče, kteří chtějí pojistit svého dvoustopého miláčka. Jelikož jejich řidičák ještě voní novotou, pro pojišťovny jsou velkou neznámou, a řidiči tak musejí automaticky počítat s dražším pojištěním.

Admiral jim proto podle Guardianu nabídne dobrovolnou analýzu jejich Facebooku. Robot si projde jejich aktivitu a pokusí se vytvořit psychologický profil. Pokud dopadne dobře, Admiral čerstvému řidiči může nabídnout slevu na pojištění.

Klepněte pro větší obrázek
Britská pojišťovna chce pro zjištění kvality klientů použít Facebook

Software se pokusí především detekovat znaky přílišné sebejistoty (například na základě četnosti používání slovíček jako „vždy“ a „nikdy“) a další faktory.

Pokud psychologický profil nedopadne dobře, čerstvý řidič nebude aktivně trestán, ale zaplatí stejné pojištění jako ten, který do experimentu nevstoupí. Čerstvý řidič tedy může být leda zvýhodněn.

Samozřejmě se nabízí otázka, jestli si Admiral, zaměstnavatelé, banky a další podobným způsobem nelustrují všechny potenciální klienty, nicméně to záleží pouze na surfařích samotných. Pokud totiž nepublikují své příspěvky na zdi veřejně, nikdo cizí nemá šanci se dozvědět, o čem vlastně píšou, jaký mají psychologický profil a tak dále. Soukromí na Facebooku a dalších sociálních sítích je výhradně ve vašich rukou.

Témata článku: Byznys, Facebook, Web, Sociální sítě

18 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Vladimir Jirasek 4. 11. 2016 10:25:43
    Bylo by dobre aktualizovat clanek: 1. Facebook jiz zamtl takoveto pouziti...
  • Roman Langer 3. 11. 2016 7:36:58
    Páni, a když tam účet nemám, tak mě nepojistí, nebo naopak dostanu slevu?...
  • TrueStory 2. 11. 2016 20:10:59
    Tohle se už dávno používá a říká se tomu "social scoring" a používá ho...
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 52

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Inteligentní domy