Britská pojišťovna Admiral chystá unikátní nabídku pro čerstvé řidiče, kteří chtějí pojistit svého dvoustopého miláčka. Jelikož jejich řidičák ještě voní novotou, pro pojišťovny jsou velkou neznámou, a řidiči tak musejí automaticky počítat s dražším pojištěním.
Admiral jim proto podle Guardianu nabídne dobrovolnou analýzu jejich Facebooku. Robot si projde jejich aktivitu a pokusí se vytvořit psychologický profil. Pokud dopadne dobře, Admiral čerstvému řidiči může nabídnout slevu na pojištění.
Britská pojišťovna chce pro zjištění kvality klientů použít Facebook
Software se pokusí především detekovat znaky přílišné sebejistoty (například na základě četnosti používání slovíček jako „vždy“ a „nikdy“) a další faktory.
Pokud psychologický profil nedopadne dobře, čerstvý řidič nebude aktivně trestán, ale zaplatí stejné pojištění jako ten, který do experimentu nevstoupí. Čerstvý řidič tedy může být leda zvýhodněn.
Samozřejmě se nabízí otázka, jestli si Admiral, zaměstnavatelé, banky a další podobným způsobem nelustrují všechny potenciální klienty, nicméně to záleží pouze na surfařích samotných. Pokud totiž nepublikují své příspěvky na zdi veřejně, nikdo cizí nemá šanci se dozvědět, o čem vlastně píšou, jaký mají psychologický profil a tak dále. Soukromí na Facebooku a dalších sociálních sítích je výhradně ve vašich rukou.