Podle mexického hudebníka se Sony chová jako pirátská organizace

Diskuze čtenářů k článku

08. 09. 2009 13:54

Standardní smlouva, kterou nejspíš měl, obnáší mj. právo vydavatelství na cokoliv co nazpíval a nahrál po dobu trvaní smlouva na věky věků. Po dobu trvání smlouvy taky vydavatelství rozhoduje kde bude zpívat a hrát. Jen mluvit může bez souhlasu. To vše za nespecifikovanou odměnu.

Na vydání hudby po skončení smlouva má firma právo. Z hlediska elementérní slušnosti jsou všechny takové smlouvy (i u nás a malých firem to není jiné) vydřidušské.

Dnes je situace ve vydavatelstvích takové, že pokud chce umělec ukončit smlouvu předčasně, dovolí mu to. Ale jejich práva na nahrávky tím nejsou dotčena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2009 21:50

Ano, bohužel je to tak a funguje to tak už pěkných pár let. Jinak doporučuji mrknout na tento film: http://www.csfd.cz/film/36279-24-hour-party-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2009 23:03

Podpis té smlouvy je na umělci "vynucen" bitím gumovou hadicí? Nebo je to tak, že firma si někde ode dna naběračkou vyloví nějaký ten chrchel, ze kterého pak s nemalými náklady udělá "hvězdu" a ta za to odvede také svou část dohody? Jenže ono se stále častěji stává to, že ta "hvězda", jakmile má pocit, že na fet a dostatek slečen už stačí sama, začne vymýšlet, jak se vyvázat a pláče, jak je vydíraná...

Nikdo nikomu nebrání, aby založil "open source music" asociaci a dělal tu práci za producenty sám. Z lásky samozřejmě, nikoli proto, aby se na tom vydělalo. Pak tu můžeme mít jistě armádu šťastných GNU/Bands, jejichž členové dostanou orgasmus pokaždé, když budou moci místo za prachy na Ferrari zazpívat těm cool lidičkám zdarma.

A teď vážně - tohle je standardní vývojový cyklus hudebních celebrit, které chtějí rychle nahoru a pak co nejvíce jet samy na sebe. Jestli někdy někdo našel elegantní způsob na úrovni, jak to řešit, byl to Mike Oldfield. Kdo nevíte o čem mluvím, prostudujte si pozadí alba Amarok a myslím, že se vám to také bude líbit

http://en.wikipedia.org/wiki/Amarok_(album)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 09. 2009 23:16

ano. presne tak. bohuzel, strasne moc lidi ma problem tohle pochopit. ze nemusi podepisovat (nebo kyvnout) na vsechno, co se ji mpredlozi. podepisou ledasco , a pak se divi ... ze si firma vydava dalsi nahravky, ze si pri uzavirani uveru neprectou podminky apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 09. 2009 00:04

Kdo si neumí (nechce) celou desku vyprodukovat a prodat sám, je odkázán na pomoc firmy. V tu chvíli má podobnou volbu jako my mezi Vodafonem, T-Mobilem, a Telefonicou. Různé firmy, přesně stejné nevýhodné podmínky. Pokud chce využít standardní distribuční a propagační kanály, nemá jinou možnost - těch pár firem je má obšancované.

Pokud si sám desku vyprodukuje může prodávat přes internet. Je tu ješté jedna možnost: vyprodukovat album a dokázat ho prodat. Teprvé poté jít k velké firmě vyjednat pouze distribuční smlouvu. Pokud vím, tohle dokázala jenom Loreena McKennitt.

Firmy do umělců dávno neinvestují. Na druhou stranu získat smlouvu není tak téžké. Ta firmu k ničemu nezavazuje, umělce ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2009 13:51

Vsadím se, že první věc co bude vedení sony hledat je na čí hlavu to hodit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 09. 2009 21:59

Dávam ti do pozornosti najpodstatnejšiu vetu v celej správe:

"Na čí straně je pravda rozhodne až soud"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor