Podpis té smlouvy je na umělci "vynucen" bitím gumovou hadicí? Nebo je to tak, že firma si někde ode dna naběračkou vyloví nějaký ten chrchel, ze kterého pak s nemalými náklady udělá "hvězdu" a ta za to odvede také svou část dohody? Jenže ono se stále častěji stává to, že ta "hvězda", jakmile má pocit, že na fet a dostatek slečen už stačí sama, začne vymýšlet, jak se vyvázat a pláče, jak je vydíraná...
Nikdo nikomu nebrání, aby založil "open source music" asociaci a dělal tu práci za producenty sám. Z lásky samozřejmě, nikoli proto, aby se na tom vydělalo. Pak tu můžeme mít jistě armádu šťastných GNU/Bands, jejichž členové dostanou orgasmus pokaždé, když budou moci místo za prachy na Ferrari zazpívat těm cool lidičkám zdarma.
A teď vážně - tohle je standardní vývojový cyklus hudebních celebrit, které chtějí rychle nahoru a pak co nejvíce jet samy na sebe. Jestli někdy někdo našel elegantní způsob na úrovni, jak to řešit, byl to Mike Oldfield. Kdo nevíte o čem mluvím, prostudujte si pozadí alba Amarok a myslím, že se vám to také bude líbit
http://en.wikipedia.org/wiki/Amarok_(album)...