reklama

Podle Cryteku je 8 GB operační paměti v konzolích velký problém

Společnost Crytek stoji za známým herním enginem CryEngine, který patří mezi nejnáročnější z pohledu hardwarových prostředků, ale zároveň poskytuje velmi vysokou vizuální kvalitu.

Šéf vývoje CryEnginu se v rozhovoru pro web GamingBolt nechal slyšet, že jeden z velkých problémů nové generace konzolí je operační paměť s kapacitou 8 GB. I když to totiž vypadá, že tolik paměti „musí stačit každému“, opak je pravdou. Obě konzole – Xbox One i PlayStation 4 totiž mají poměrně velký operační systém, který si vezme až 3 GB operační paměti. Pro vývojáře je tak k dispozici pouze přibližně 5 GB.

Už v rámci hry Ryse byl pro Crytek problém hru odladit na tak malou kapacitu operační paměti, s výpočetním výkonem procesoru a grafiky přitom není zatím takový problém a do budoucna se vývojáři jistě naučí architekturu a nejrůznější optimalizace pro lepší grafiku. Operační paměť by ale dle tvrzení měla být hlavní limitací do budoucna.

I když se kolem nových her na novou generaci konzolí objevilo spoustu negativních reakcí kvůli nízkému výkonu, který často nestačí ani na rozlišení Full HD, lze očekávat, že kromě vývojářů her i Microsoft a Sony postupně optimalizují použité operační systémy a vývojáři tak pro hry dostanou větší kapacitu paměti.

Témata článku: Hardware, Technologie

34 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Tom.Fucik 20. 5. 2014 20:54:12
    Nechápu, vždyť minulá generace měla 512MB RAM!!! A jaký na tom jedou hry!...
  • Dusan 20. 5. 2014 9:51:13
    Tak zase se diky tomu usetrilo dobre pet dolaru na kazdou konzoli a to se...
  • Net.Xtreme 20. 5. 2014 8:32:31
    To je jasné. S 32 bit OS byl limit 4GB RAM (a většinou jen 2GB na...
reklama
Určitě si přečtěte

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

** Facebook o nás ví vše, protože mu to sami řekneme ** V jeho nitru se skrývá mocný vyhledávač ** Mohou jej zneužít stalkeři, sociální inženýři a další nezbedníci

16.  2.  2017 | Jakub Čížek | 76

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 35

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 128

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 38


Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama