Placené kampaně na Facebooku jsou stejně na nic, jako ty falešné

Australský videobloger Derek Muller se ve svém videoblogu Veritasium věnuje bourání mýtů a odhalováním pravdy ve světě vědy, ale tentokrát udělal malou odbočku k sociálním sítím. Ve svém novém videu prezentuje výsledky svých experimentů týkajících se placených kampaní na Facebooku. Překvapivě zjistíte, že se oficiální kampaň v zásadě neliší od nákupu „lajků“ na černém trhu. Vyjde vás to mnohem dráž, ale stejně získáte jen „mrtvé duše“.

Video je v angličtině, ale opatřeno anglickými titulky, které si můžete nechat automaticky přeložit do češtiny. Překlad je to pochopitelně značně omezený, ale pro zachycení základních myšlenek postačí. Jak na to:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Video:

Jak Derek Muller upozorňuje, placené kampaně na Facebooku ve výsledku mohou stránce více ublížit. Získá sice v krátkém čase velký počet fanoušků, ale ti pochází z různých koutů světa a nejsou to fanoušci, kteří by na vaší stránce byli dále aktivní. Pokud si reklamu geograficky zacílíte, výsledek je de facto stejný – opět získáte převážně fandovství od uživatelských účtů, které se vyznačují obrovským množstvím lajkovaných stránek, ale nevytváří na nich žádnou aktivitu.

Když pak publikujete příspěvek na stránce, zobrazí se jen části vašich fanoušků, Facebook tak ředí obsah do uživatelských streamů a spoléhá na to, že kvalitní příspěvky budou uživatelé sdílet sami dál a tím se zobrazí i ostatním. Pokud máte na stránce málo fanoušků, ale poctivě získaných, budete mít přesto daleko silnější zpětnou vazbu, než když se zpráva rozpustí mezi masu dokoupených pasivních fanoušků.

Omezenému doručování příspěvků z vaší stránky do streamů uživatelů na Facebooku se Derek Muller věnuje ve svém dřívějším videu:

Pokud chcete nad Facebookem vyzrát a chcete mít svůj stream pod plnou kontrolou a nikoli pod správou robota Facebooku, koukněte na náš návod:

Zjištění Dereka Mullera je nicméně docela varovné a dokresluje to jeho zmiňovaný příklad z praxe – založil si novou facebookovou stránku o kočce. Hloupé stránce bez příspěvků zaplatil za 25 dolarů reklamu na Facebooku, která přinesla 262 fanoušků. Když pak na stránku publikoval příspěvek, zaznamenal 8 zhlédnutí. V příspěvku přitom byla výzva, že se jedná o experiment a ať kdokoli napíše do komentářů vzkaz, proč se mu tato stránka líbí. Nikdo neodpověděl...

Robotické lajkování a zakádání profilů je docela snadné odhalit a vše nasvědčuje tomu, že někde v Indii, Bangladéši, na Filipínách a v podobných destinacích jsou zástupy živých „klikačů“, kteří za dolar naklikají tisíce lajků. Ty si pak můžete koupit u služeb jako je Boostlikes.com, ale podle všeho také v rámci kampaní na Facebooku...

 

Témata článku: Byznys, Web, Facebook, Sociální sítě, Muller

18 komentářů

Nejnovější komentáře

  • mello4 19. 2. 2014 1:34:38
    K podobnému závěru jsem také došel. I přesto, že jsem reklamu cílil pouze...
  • jan boštík 16. 2. 2014 20:18:14
    a znovu a znovu to samé, že facebook je horší než blogy, má falešné účty,...
  • Martin Böhm 13. 2. 2014 2:18:18
    Je to žel přesně tak, jak píše Derek. Před několika měsíci jsme se s...
Určitě si přečtěte

Kde nejlevněji uložit 1 TB dat: Srovnali jsme aktuální ceny cloudových úložišť

Kde nejlevněji uložit 1 TB dat: Srovnali jsme aktuální ceny cloudových úložišť

** Srovnali jsme známá cloudová úložiště podle toho, kolik měsíčně zaplatíte za 1TB ** Ceny se pohybují od dvou stovek až po tisíc korun ** Google umožní uložit až 30 TB dat

18.  3.  2017 | Stanislav Janů | 115

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79

Pojďme programovat elektroniku: Meteostanice, která bude díky Sigfoxu posílat stav počasí třeba z vrcholu Sněžky

Pojďme programovat elektroniku: Meteostanice, která bude díky Sigfoxu posílat stav počasí třeba z vrcholu Sněžky

** Příští roky budou ve znamení internetu věcí ** Podívali jsme se podrobně na síť Sigfox ** Takhle s ní komunikují krabičky z celé Evropy

19.  3.  2017 | Jakub Čížek | 18

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

** Jihokorejská společnost Hankook Mirae Technology vyrábí obří Mechroboty ** Jsou určené pro ovládání člověkem uvnitř ** V prodeji se objeví koncem tohoto roku za 200 milionů korun

20.  3.  2017 | Karel Javůrek | 18


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C