reklama

Placené kampaně na Facebooku jsou stejně na nic, jako ty falešné

Australský videobloger Derek Muller se ve svém videoblogu Veritasium věnuje bourání mýtů a odhalováním pravdy ve světě vědy, ale tentokrát udělal malou odbočku k sociálním sítím. Ve svém novém videu prezentuje výsledky svých experimentů týkajících se placených kampaní na Facebooku. Překvapivě zjistíte, že se oficiální kampaň v zásadě neliší od nákupu „lajků“ na černém trhu. Vyjde vás to mnohem dráž, ale stejně získáte jen „mrtvé duše“.

Video je v angličtině, ale opatřeno anglickými titulky, které si můžete nechat automaticky přeložit do češtiny. Překlad je to pochopitelně značně omezený, ale pro zachycení základních myšlenek postačí. Jak na to:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Video:

Jak Derek Muller upozorňuje, placené kampaně na Facebooku ve výsledku mohou stránce více ublížit. Získá sice v krátkém čase velký počet fanoušků, ale ti pochází z různých koutů světa a nejsou to fanoušci, kteří by na vaší stránce byli dále aktivní. Pokud si reklamu geograficky zacílíte, výsledek je de facto stejný – opět získáte převážně fandovství od uživatelských účtů, které se vyznačují obrovským množstvím lajkovaných stránek, ale nevytváří na nich žádnou aktivitu.

Když pak publikujete příspěvek na stránce, zobrazí se jen části vašich fanoušků, Facebook tak ředí obsah do uživatelských streamů a spoléhá na to, že kvalitní příspěvky budou uživatelé sdílet sami dál a tím se zobrazí i ostatním. Pokud máte na stránce málo fanoušků, ale poctivě získaných, budete mít přesto daleko silnější zpětnou vazbu, než když se zpráva rozpustí mezi masu dokoupených pasivních fanoušků.

Omezenému doručování příspěvků z vaší stránky do streamů uživatelů na Facebooku se Derek Muller věnuje ve svém dřívějším videu:

Pokud chcete nad Facebookem vyzrát a chcete mít svůj stream pod plnou kontrolou a nikoli pod správou robota Facebooku, koukněte na náš návod:

Zjištění Dereka Mullera je nicméně docela varovné a dokresluje to jeho zmiňovaný příklad z praxe – založil si novou facebookovou stránku o kočce. Hloupé stránce bez příspěvků zaplatil za 25 dolarů reklamu na Facebooku, která přinesla 262 fanoušků. Když pak na stránku publikoval příspěvek, zaznamenal 8 zhlédnutí. V příspěvku přitom byla výzva, že se jedná o experiment a ať kdokoli napíše do komentářů vzkaz, proč se mu tato stránka líbí. Nikdo neodpověděl...

Robotické lajkování a zakádání profilů je docela snadné odhalit a vše nasvědčuje tomu, že někde v Indii, Bangladéši, na Filipínách a v podobných destinacích jsou zástupy živých „klikačů“, kteří za dolar naklikají tisíce lajků. Ty si pak můžete koupit u služeb jako je Boostlikes.com, ale podle všeho také v rámci kampaní na Facebooku...

 

Témata článku: Byznys, Web, Sociální sítě, Facebook, Muller

18 komentářů

Nejnovější komentáře

  • mello4 19. 2. 2014 1:34:38
    K podobnému závěru jsem také došel. I přesto, že jsem reklamu cílil pouze...
  • jan boštík 16. 2. 2014 20:18:14
    a znovu a znovu to samé, že facebook je horší než blogy, má falešné účty,...
  • Martin Böhm 13. 2. 2014 2:18:18
    Je to žel přesně tak, jak píše Derek. Před několika měsíci jsme se s...
reklama
Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme FM štěnici: Když si vtipálci hrají na pirátské rozhlasové vysílání

Vyzkoušeli jsme FM štěnici: Když si vtipálci hrají na pirátské rozhlasové vysílání

** Dnes žádnou elektroniku programovat nebudeme ** Štěnice totiž funguje sama o sobě ** Stačí připojit baterii a naladit frekvenci

22.  1.  2017 | Jakub Čížek | 31

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 409

Takto si špičkoví grafici představují nový Facebook. S čistým vzhledem a bez reklam

Takto si špičkoví grafici představují nový Facebook. S čistým vzhledem a bez reklam

** Design Facebooku se delší dobu nemění a pro mnohé je nudným ** Grafici zkouší navrhovat nové koncepty toho, jak by mohla síť vypadat ** Hlasujte pro nejzdařilejší návrh

22.  1.  2017 | Stanislav Janů | 65

Umělá inteligence dokáže ze snímků srdce předpovědět, kdy zemřete

Umělá inteligence dokáže ze snímků srdce předpovědět, kdy zemřete

** Strojové učení lze skvěle použít pro vylepšení modelů pro předpověď srdečních komplikací ** Nová technologie umožňuje přesněji určit rizikové pacienty ** Dřívější diagnostika může díky včasně léčbě do budoucna zachránit životy

21.  1.  2017 | Karel Javůrek | 7

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

** Věděli jste, že Apple vyvinul celkem 45 modelů tiskáren? ** ** Monitor na výšku, plotter nebo herní konzole - to vše měl Apple ve své nabídce ** Většinu z těchto produktů pohřbil Steve Jobs

19.  1.  2017 | Stanislav Janů | 43


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama