Sláva s tím nemá moc společného (IMHO). Mentalita se kterou se na youtube vytváří obsah šla do h**en. Před lety býval na youtube kvalitní obsah, který potřeboval čas na pořádnou produkci, například tvůrci z Newgrounds, kteří vytvářeli originální obsah jako koníček s láskou se přesunuli na Youtube. Potom zjistili, že se dá na youtube i docela slušně vydělat - z koníčku se stala pro spoustu lidí "práce snů", začaly se budovat youtube osobnosti s fanouškovskou základnou, ale pořád to bylo spíše o jejich tvorbě. Potom Google "změnil pravidla hry" - pokud chceš vydělávat, musíš sypat videa jedno za druhým, nebo nic nevyděláš. Z vytváření obsahu s vidinou peněz pro radost se stala nutnost pravidelně uploadovat za každou cenu, protože vzrostl i hlad po obsahu. Lidé si nemusí užívat kvalitní obsah ani se bavit, stačí když je to bude "sotva bavit" (reference na díl South Parku "freemium isn't free"). Tvůrci přestali být schopni držet krok s poptávkou a dodávat kvalitní obsah, tak stouply do módy Vlogy, Ranty (monologové kecání o nějakém relevantním tématu) a to příšerně trapné "Youtube Drama", které se asi tak uvěřitelné, jako drama ve wrestlingu. Youtube tvorba přestala být o kreativitě, ale o různých "pseudocelebritách". To také odpovídá zaslouženému dnešnímu pohrdání "moderní youtube scénou". (PS: českou scénu nesleduju).