Peprnet: nejhorší internetový projekt může přijít o státní dotaci

V roce 2006 rozjelo ministerstvo informatiky projekt na rozvoj vysokorychlostního internetu v Česku, pro který byla vyčleněna dotace ve výši 200 miliónů korun. Není divu, že se sešel pěkný zástup těch, kteří z tohoto balíku hodlali čerpat.

V programu pro marketing, osvětu a podporu vysokorychlostního internetu u nás byl zařazen i projekt společnosti Peprnet.cz s.r.o., která pro svou činnost dostala přiklepnuto 7,5 miliónů korun (seznam dotací zde). Později byla dotace snížena na 5,2 milionu korun, ale to už nehrálo roli. V podstatě celá akce ministerstva informatiky byla označována odbornou i laickou veřejností za plýtvání penězi, ale právě Peprnet.cz se stal nejnápadnějším v této souvislosti. Za státní peníze totiž vznikl bulvární web s mizernou čteností.

Peprnet.jpg
Kromě poslání je dost sporná také přehlednost webu

Za Peprnetem stojí dříve mediálně známé duo Slávek Boura a Markéta Majerová. Jejich webík má patřit především celebritám, obsah zde mají tvořit i samotní čtenáři. Nakolik se takový web zaslouží o rozvoj vysokorychlostního internetu v Česku, to věděli asi pouze na již neexistujícím ministerstvu. O „popularitě“ Peprnetu svědčí i opakovaný zisk anticeny v anketě Křišťálová lupa za nejhorší internetový projekt.

Ale zdá se, že kolem Peprnetu bude ještě peprno. Deník iDnes.cz upozornil na skutečnost, že společnost Peprnet.cz neplní své závazky, které se váží na státní dotaci, a pravděpodobně bude muset část této dotace vrátit. To potvrdil i zástupce ministerstva vnitra, které přebralo agendu po ministerstvu informatiky. Peprnetu chybí například multimediální obsah, který by svým způsobem mohl motivovat k pořízení vysokorychlostního internetu, a hlavně není splněn cíl čtenosti. Peprnet měl být rovněž mediálně svázán s pěti mediálními partnery, ale zatím jsou pouze dva. Slávek Boura přesto popírá, že by Peprnet neplnil své závazky.

Co se konkrétní čtenosti týče, můžete ji sledovat na Toplistu. Díky zprávě portálu iDnes čtenost Peprnetu prudce stoupla, ale jinak se drží lehce nad dvěma tisíci návštěvníky denně. To mívají i některé lepší blogy, které fungují bez miliónových státních dotací. Bulvární weby takovou návštěvnost zvládnou za hodinu.

Zdroj: archiv, iDnes

Diskuze (28) Další článek: Fascinace: testujeme 30" LCD (video)

Témata článku: , , , , , , , , ,