OŽIVENO: Active 24 má technické problémy, hrozí ztráta části e-mailů

Diskuze čtenářů k článku

19. 03. 2012 07:26

tak je již 19.3. a data (emaily, kontakty, kalendář) z doby před výpadkem mi stále nebyla obnovena!!!

začínám mít obavu, abych se k nim vůbec dostal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek, dejvidek  |  13. 04. 2006 00:35

Byl sem zákazníkem hyperlinku - jeden výpadek v trvání dvou dnů - kompenzace formou hostingu na rok zdarma. Nyní sem pod Active24 a nefunkční pošta, problémům se nevyhne nikdo, oceňuji že nemlží, ale přiznají, že je problém a že se řeší. Spíš je poslední dobou u nich zmatek v administrativě, posílají nejdřívě faktury, následně chtějí potvrzení, že tuto fakturu chci poslat. No věřím, že to bude lepší.
dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  13. 04. 2006 00:28

Byl jsem u Hyperlinku a byl jsem spokojen (za tu cenu). Nyni po prevzeti Active24 mi nastavili novy plan, kdy za daleko vetsi cenu mi nenabidli zdaleka vsechny funkce, ktere jsem mel u Hyperlinku.
Ted jsem u konkurence a jsem spokojen. Doporucuji vam udelat to same.
David.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hannes  |  12. 04. 2006 22:17

lolek ten odkaz se vam poved, interni rozhrani ms exchange :)))

http://outlook.praha.cpress.cz/exchweb/bin/redir.asp?URL=http://www.active24.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tele24  |  12. 04. 2006 20:35

nechte je žít jste trapný a jděte si třeba do prd.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  16. 04. 2006 20:58

Zajimalo by me, kolik tech stezovatelu, co tu tak nahlas rve, jsou ve skutecnosti z konkurencnich firem, co si tu snazi nahnat zakazniky;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  12. 04. 2006 00:20

Vzledem k tomu, ze problem mi postihl 2 hostingy, si dovolim popsat moji momentalni situaci a doufam, ze se ozvou dalsi, jak dopadli.

V pripade 1. hostingu mi nedosel zcela zadny mail od soboty vecer po odstavce mailserveru a uz ani neverim, ze nejaky dojdou. Vzhledem k tomu, ze mi denne dochazi desitky mailu (jen na mou schranku) a ze jsem si pravidelne posilal zkusebni maily a zadny nedosel (tedy az na vcera (ut. 11.4.) poslany v poledne - dosel o 2 hodiny pozdeji), tak sem za dobu vypadku prisel o veskerou prichozi mailovou komunikaci.

Ve 2. pripade se odpoledne ve schrance objevilo nekolik mailu, ktere byly evidentne poslany v pondeli dopoledne, z nedele ale zadny (aspon co jsem kontroloval). Kolik toho ale celkem nedoslo tezko soudit. Na tomto hostingu chodi denne 150-300 mailu, takze zatim tezko hodnotit - musim si dukladne projit log soubory kdy se co podarilo stahnout. Urcite to nebude taky malo. A jako na potvoru dosly povetsinou nepotrebne maily, ktere by slo ozelet.

Kdyz to shrnu, tak vypadek trval 3 dny (vcera odpoledne to jeste neslo povazovat za normalni provoz) a poztraceli mi celkem velke mnozstvi mailu. A toho sem se prave snazil placenym hostingem vyvarovat. Jak zde nekdo psal, spolecnost velikosti Active24 si z toho asi moc delat nebude a jen si drobne poupravi statistiky. Osobne jsem velmi zvedav na oficialni vyjadreni, ktere avizovali vydat do konce tydne. Ale komunikace a zverejneni informaci o problemu jim trvalo neomluvitelne dlouho a neinformovat zakazniky o podstatnem problemu hostingu povazuji za neodpustitelne, zejmena u takto velke spolecnosti - holt mnohdy je na tom clovek lepe u male firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  12. 04. 2006 11:08

Takže, pošta chodí pořád tak nějak prapodivně, některé zprávy mám 2x-3x, testovací nemám vůbec. U schránek, které nejsou vybrané je díra 7-10.4 i když tam ta pošta byla - už je asi nenávratně v .... Ostatní pošta v době jejich průseru vůbec nepřišla. Nechápu tu jejich drzost napsat, že došlo k ukončení poslední fáze. Když si to vezmu nazpět, pamatuju si, že s tou poštou byl problém delší dobu ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost. Konec-hotovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-  |  12. 04. 2006 11:18

Momentalni info na strankach Active24:

Vážení zákazníci,

dovolte abychom Vás informovali, že došlo k ukončení poslední fáze obnovy funkčnosti e-mailových služeb po výpadku 9. a 10. dubna. Všechny e-mailové zprávy zachycené v průběhu výpadku byly zpracovány a doručeny do e-mailových schránek.

Bohužel někteří zákazníci mohou mít problém s platností (resp. nepřijetím) hesla pro přihlášení k dané e-mailové schránce. V takovém případě je možné nastavit si nové heslo v rámci Zákaznického centra takto:

- po přihlášení se do "Zákaznického centra" (užití svého uživatelského jména a hesla) kliknete na "Správa e-mailů", dále na požadovanou doménu (viz. E-mail - přehled domén). Zobrazí se souhrn resp. informace o e-mailových schránkách, kde kliknutím na konkrétní požadovanou schránku je nabídnuto další okno (viz. informace o schránce …). Změna hesla je možná u položky HESLO: Změnit / Zablokovat. Kliknutím na odkaz "Změnit heslo" zadáte a potvrdíte požadované heslo. Operaci potvrdíte tlačítkem "Nastavit".

- je-li v rámci dané domény více e-mail. schránek, je výše uvedené nutné provést u všech ostatních schránek

Velice se Vám také omlouváme za nepříjemnosti způsobené delší dobou odezvy naší zákaznické podpory, než bylo doposud naším standardem.
Důvodem je veliký nárůst Vašich požadavků a maximální vytíženost operátorů zákaznické podpory. Rádi bychom Vás touto cestou ujistili, že Vaše požadavky budou zodpovězeny v nejbližší možné době.

Děkujeme za pochopení a prosíme laskavě o shovívavost.
Zákaznická podpora Active 24

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
no já  |  11. 04. 2006 15:06

Ano, je po 15-té hodině a stále to nefunguje. Takže né v kolik, ale jestli to bude ještě fungovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Active24shit  |  11. 04. 2006 14:31

!!!!!!!!!!! JDEME VSICHNI NA superhosting.cz !!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
webhosting  |  11. 04. 2006 14:11

Tak nevim,chtel jsem pro firmu udelat webhosting u Active 24 ,ale ted spis zvazuju jestli IGNUM nebo PIPNI.Bohuzel co se tyce nabidky sluzeb neni asi zaruku u nikoho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-  |  11. 04. 2006 14:14

Pro firmu ber urcite Ignum. Taky tam asi prejdem. U pipni si projdi forum a udelas si obrazek sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hannes  |  12. 04. 2006 22:28

ignum je sice na ceske podminky ukrutne drahe ale aspon to jede bez problemu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zkušenosti  |  13. 04. 2006 00:47

Mám velmi dobré zkušenosti s webhostingem na www.anoweb.cz a www.ignum.cz, takže tyto alternativy mohu doporučit. Ovšem výpadek může postihnout kteréhokoliv webhostera.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  11. 04. 2006 13:35

Takze to vypada, ze vsechny maily od soboty 8.4. do dneska tj 11.4. zhruba do 12.00 jsou fuc. Jeste dnes v 10.30 odeslane testovaci maily nedorazily. Moooc pekne. To se Active24 opravdu povedlo. Jsem zvedav jestli to dokazou alespon priznat, nebo jestli budou mlzit obraty typu "mohlo ve výjimečných případech dojít ke ztrátě e-mailů došlých během soboty 8. dubna." Zajimalo by mne na jakem srotu to provozuji a pochybuji o profesionalite techniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olda  |  11. 04. 2006 13:39

Klid, oba technici Active (instalatér a topič) na problému intenzivně pracují. Už se prokousali předmluvou v manuálu.
Ale vážně - tohle mě taky sere. Dnes mi dokonce přišel znova pátečné mejl, ale chyběla v něm jedna ze tří příloh! V současné době zjišťuji již jen možnost, jak rychle migrovat k někomu jinému. Co odešli Karel s Liborem, jde to u Active doprdele...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel F.  |  11. 04. 2006 12:25

Skutečně došlo ke ztrátě řady e-mailů z pondělí. Nyní dohledáváme rozsah škod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  11. 04. 2006 12:01

Když si to tak na druhou stranu vemu, je úplně fuk u koho hostujete. Cena, kvalita, podpora, technika a tomu podobný řeči. Stejnak nic nenaděláte, možná je cesta vybrat si ten nejlevnější hosting co najdete, bez podpory, bez "záložních systémů" atd. Pokud se něco stane, nečekáte zázraky ale jste o nějakou tu tisícovku bohatší . U Active jsem platil aspoň trochu jistoty. A co oni? Napíšou čtyři vyjádření za 24 hodiny. Myslím si, že ještě pořád neví co se jim s tím stalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 12:22

Ono mozna ani nejde o to usetrit, ale mit jistotu, ze kdyz uz se tim zivi, tak to dela profesionalne. Spravuji par serveru (HW i SW) ve firmach a ani tam si nemohu uz dnes dovolit nemit druhy zalozni stroj -> rozjezd zalohy je otazkou hodin. A to i treba jen pro par uzivatelu.

Porovnavam sice trpaslika s obrem, ale ten obr si zase muze dovolit lepsi stroje a vic lidi a mit v zaloze neotestovany stroj? Proboha, to jako by nebyl vubec. A to jsme prave u toho, ze si to uz mohu rozbehat sam na jednom pocitaci a budu na tom stejne.

Souhlasim, ze se to muze stat i kdekoliv jinde, ale kdyz uz se neco stane, tak aspon dam vedet (a tu u me zcela propadli) a zprovoznim sluzbu az po odstraneni problemu a ne aby mi to obcas jelo, obcas ne a pak kdo vi, zda neco dojde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  11. 04. 2006 12:33

Souhlasím. Jistota je asi to nejdůležitější. Stát se tady ta věc u nějaké malé firmy, tak končí. Activ si poupraví pár čísel ve statistikách a jede dál. Nechápu jen tu věc s tím zálohováním. Mít takový počet klientů, tak mám "několik" záložních systémů u kterých by zákazník neměl "postřehnout", že k něčemu došlo. Nejedná se přece jesli mám u nich hosting za 100 nebo 1000 měsíčně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  11. 04. 2006 11:59

Po zmene hesel uz to funguje, od soboty prozatim nedorazil ani jeden mail, ale snad to dorazi. Jsem zvedav co si vymysli na omluvu a jak se budou snazit o nasi duveru (doufam, ze ne lahvi vina, USB klicenkou a podobnyma blbostma jako o vanocich - BTW to slibene vino jsem nikdy nevidel). Jinak diky za info o alternativach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav Lala  |  11. 04. 2006 11:35

U vsech mych schranek doslo ke ztrate hesel. Ztratila se i informace o aliasech. Zaver at si udela kazdy sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 11:38

Zaver sem si uz udelal, ted jeste pockam na oficialni vyjadreni vedeni a podniknu dalsi kroky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  11. 04. 2006 11:23

Tak nejak jsem to tusil, ze se jim asi nekde ztratila hesla (nebo se jim nekdo do toho naboural?).
Od rana se bez problemu mohu prihlasit do schranek, kde jsem uz hodne dlouho neaktualizoval heslo. Problemy jsou jen s temi ostatnimi. Mozna by mi fungovalo nektere ze starych hesel, ale nepamatuji si je. Prozatim jeste chvili pockam, aby se neukazalo, ze se zmenou hesla ztratim i obsah schranky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  11. 04. 2006 10:04

Taky by mne zajimala alternativa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  11. 04. 2006 11:07

Jak uz jsem psal...

Ja jsem spokojeny s Web4U. Pravda, nejsou _nejlevnejsi_, ale podpora je zatim nejlepsi co jsem se setkal a protoze provozuji vazneji minene projekty nez hrani, tak mi tech par korun zase az tak nevadi.
Podle me treba ten program optimal je v pohode (u aplikace na webu nepotrebuju GB prostoru...):
http://www.web4u.cz/wh/porovnani?rid=4245
cena je 169 kc/mesic, coz za dany servis me osobne postacuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SpravceActive24  |  11. 04. 2006 14:35

Alternativa je superhosting.cz. Je tam i cdr server.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hannes  |  12. 04. 2006 22:27

sebechvala smrdi... superhosting ma problemu vic nez dost a spousta veci je tam dost nedoresena - zadne amdnistracni rozhrani, pomala technicka podpora atd. rychlost je ale slusna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  16. 04. 2006 10:04

Presne tak desna podpora, fuj tam ani nahodou.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lipi  |  11. 04. 2006 09:57

Ja hostuju na www.levne-domeny.cz a zatim v pohode. Rozumna cena a maji vse co potrebuju. Libor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elinda  |  11. 04. 2006 09:52

...za cenu ztraceného hesla a emailů všech od 7.4.06, to jsem již telefonicky ověřila, takže mne neminulo rozesílání vysvětlení a žádostí o přeposlání na vše strany.
Prosím, poraďte, kam se přesunout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  11. 04. 2006 10:24

Takže se v mých schránkách ráno objevily dva maily a od té doby nic. Pro případ, že mě nemá nikdo rád a nechce si se mnou psát, jsem si poslal testovací maily z jiných adres. Po hodině ještě nedorazily.

A to mám zaplaceno na dalších 11 měsíců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 10:32

Tak musim potvrdit, ze schranky se sice vybrat daji, ale nic v nich neni a ani nove poslane testovaci naily jeste nedorazily (asi tak 3/4 hodiny). Mam zle tuseni, ze opravdu vse, co doslo mezi sobotou a touto dobou je asi pryc. To me hodne, ale hodne opravdu s..e. Prominte, ale jinak to rict nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  11. 04. 2006 10:40

Jo, a prvni testovaci maily jsem si poslal uz pred sedmou - stale nic, ted to bude asi hodne pretizene, takze cekam, ze pokud dorazi, tak az k veceru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  11. 04. 2006 10:38

Ja se bohuzel ke svym emailum stale neprihlasim, ale ze zakaznickeho centra muzu sledovat, jak se schranky naplnuji nejakym obsahem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  11. 04. 2006 10:48

Tak já se zase nedostanu do zákaznického centra. Ale zase jsem si přečetl, že se u některých schránek ztratila hesla. Vypadá to, že jim to padá pod rukama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 10:50

Toto se objevilo na strankach Active24 - osobne sem zvedav, co jeste se "podela". Jinak stav - od vecera 8.4. nemam jediny mail. A to mi jich denne dojde asi tak 50. Ze by vsichni prestali psat?

Vážení zákazníci,
v souvislosti s výpadkem e-mailového systému 9.4 – 10.4.2006 mohou mít někteří z Vás problém s platností hesla pro přihlášení k e-mailové schránce. V takovém případě je potřeba prostřednictvím zákaznického centra si heslo u jednotlivých adres změnit.

Konkrétní postup:
- po přihlášení se do "Zákaznického centra" (užití svého uživatelského jména a hesla) kliknete na "Správa e-mailů", dále na požadovanou doménu (viz. E-mail - přehled domén). Zobrazí se souhrn resp. informace o e-mailových schránkách, kde kliknutím na konkrétní požadovanou schránku je nabídnuto další okno (viz. informace o schránce …). Změna hesla je možná u položky HESLO: Změnit / Zablokovat. Kliknutím na odkaz "Změnit heslo" zadáte a potvrdíte požadované heslo. Operaci potvrdíte tlačítkem "Nastavit".

- je-li v rámci dané domény více e-mail. schránek, je výše uvedené nutné provést u všech ostatních schránek

Děkujeme za pochopení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 10:52

Ti smajlici je asi muj (a zive) error - sorry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 11:28

Opet novinka na strankach Active24:

Vážení zákazníci,
při plánované údržbě mailového systému v noci na neděli 9.4. došlo k sérii technických problémů, které nebylo možné předpokládat. K úplnému zprovoznění systému došlo dnes, v úterý 11.4. v 5:30 hodin. Všechny mailboxy jsou nyní dostupné, nacházíme se v poslední fázi návratu fungování e-mailů do původního stavu. Za dobu výpadku vznikla poměrně dlouhá fronta nedoručených e-mailů na našem příchozím mailserveru a také na odchozích mailserverech odesílatelů. Všechny tyto e-maily není bohužel nyní možné najednou zpracovat, proto prosíme o trpělivost - všechna pošta vám bude doučena, ale se zpožděním.
Někteří zákazníci mohou mít problém s platností hesla pro přihlášení k e-mailové schránce. V takovém případě je možné nastavit si nové heslo po přihlášení do zákaznického centra.
Předpokládáme, že během dneška se situace vrátí do obvyklého stavu, že se podaří doručit všechny e-maily uvízlé ve frontách a doručovaní bude od zítra opět probíhat online.

Děkujeme za pochopení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  11. 04. 2006 17:45

Takže teď je úterý 17:45 a účty jsou pořád převážně nefunkční.
Pokud máte štěstí a poštu jste si pravidelně stahovali na lokál, přijdete jenom o víkendovou poštu.
Jestli ne, máte smůlu, protože poslední "aktuálně" obnovené zprávy ve schránkách jsou ze zálohy z 3.dubna a není vyloučeno že i to se zase podělá...
Vaše Passive24

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  12. 04. 2006 06:43

Pred vypadkem jsem mel ve schrance postu od 4.-7.4. a nic se nastesti neztratilo - uz je to na lokalu.
Dnes 12.04. 01:45 dorazil testovaci mail, ktery jsem si poslal 10.04. v 06:35. Potom uz nic.
Doufam, ze pozdejsi pondelni/uterni maily jeste dorazi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  11. 04. 2006 09:35

Schránky se tváří, že fungují ale není tomu tak. Evidentně nepřijde úplně všechno 7.-?.4. , to je více než jasné. Kdo mě zaručí, že se to nebude opakovat? Proto převádíme hosting jinde. Upozorňuji, že tady ta diskuze je snad jediný zdroj informací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 09:47

Muzes nam rici, komu ted davas duveru - kam presunes hosting? Taky az se situace uklidni, prejdu nejspis jinam, ale zatim vybiram.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  11. 04. 2006 10:00

Je to druhý z hostingů co jsi psal. Mám u nich jeden asi 5let a bez problémů. Žádný výpadek jsem zatím nezaznamenal, technická podpora byla vždy 100% funkční. Jen představa převodu databáze atd... Ale dá se po tady tom ještě někomu úplně věřit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olda  |  11. 04. 2006 13:43

Přemýšlím o přechodu na Českou poštu - tam se vybírají schránky minimálně dvakrát denně (vidím je z okna), bez ohledu na počasí nebo výpadky energií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hannes  |  12. 04. 2006 22:25

neda, vyzkousel jsem vice nez 5 hostingu a vzdy se vyskytly dost velke problemy. nemluvim ted o webech s 10 navstevami denne ale o projektech s 2000+ UIP denne - ceske hostingy proste na tohle vubec nejsou stavene a prestoze VSUDE pisi jak je absolutne vsechno neomezene, pri takoveto zatezi po vas ale okamzite chteji priplatek, a na problemy temer nereaguji...

http://blog.czhannes.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  11. 04. 2006 09:18

Takze je to na dobre ceste, stale se vsak nemuzu prihlasit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elinda  |  11. 04. 2006 08:52

Já se také připojuji - stále nedostupná schránka, pokoušela jsem se domluvit s podporou, nelze se dovolat, chtěla jsem je upozornit, aby alespoň aktualizovali stránky pravdivou informací - toto není fér. Ranní telefonát: podle technického ředitele je již problém vyřešen, ale po jejich pokusu dostat se na má data museli konstatovat, že "skript ještě dobíhá" a nebyli schopni říct dokdy....takže tato diskuze je můj jediný zdroj informací - není to veselé ve světě vyspělých technologií...Omlouvám se za emoce, ale tyto se vyplavují při pomyšlení na mé vznikající problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  11. 04. 2006 08:07

Ale mám tam díru od 7.4.2006 20:00 do 11.4.2006 7:00 - Přibližně. Jsem zvědavý, jestli někde ten zbytek vyskočí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 08:11

V to ja taky doufam. Me to ale zatim stale nejede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  11. 04. 2006 08:24

Prazdne schranky vypadaji, jako ze funguji.
Ale tam, kde jsem z minuleho tydne neco mel a evidentne melo prijit i neco noveho, je schranka stale nedostupna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  11. 04. 2006 07:36

Prazdne schranky uz mam funkcni, ty s nejakym obsahem jsou stale nedostupne, taktez chybi polozka Sprava e-mailu (nebo tak nejak) na centrum.active24.cz
Uz Vam to nekomu jede?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  11. 04. 2006 07:18

Dnesek jsem zacal od tohoto fora, ted zkousim, jestli jsem ten vyvoleny...
A bohuzel zase nic. No nic, budu si muset zalozit amaterskou schranku nekde jinde.
Jen se obavam, aby si na tu opravu nenechali cely tyden, a aby pak nerekli, ze se maily za cely tyden ztratily.
E-mail potrebuji na podnikani, web neni pro mne tak dulezity, uz jsem vickrat premyslel o vlastnim mailserveru, ani ne kvuli tomu, abych usetril, ale kvuli kontrole nad temi daty co posilam. Ted to asi uspisim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sandom  |  11. 04. 2006 06:59

Dnes rano mi povedali, ze aj ked to malo byt odstranene v noci, tak este prebieha opravny skript, ktory by mal zkoncit okolo 9.00 a vsetko by malo byt ok jednak je to od nich 4 informacia o tom, kedy to ma byt k dispozicii a jednak som nevedel, ze sa RAIDove problemy odstranuju skriptom co vsetko sa este nedozviem aspon ze si za tento bizardny humor platim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elinda  |  11. 04. 2006 06:13

s Active24 to podle mne  přestává být legrace, jak blbeček jsem čekala do té 6té ranní, aby zase nic. Tudíž budu muset přistopupit k rozesílání emailů zahraničním klientům ohledně alternativní adresy a prosit o znovu zaslání informací. Není to už na nějakou žalobu? Tady v česku tedy spíš na volání do lampárny, jsem zvědavá, jak se vyvine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
no já  |  11. 04. 2006 06:07

Informace, že funguje 40% e-mailu, je pěkná, ale nemám možnost si to ověřit, protože ten můj zrovna nefunguje. Je šest minut po šesté a stále to nejde. to už asi komentář nepotřebuje. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  10. 04. 2006 22:06

aspon vsici vedi, co si plati. SLA active24 jasne rika, ze vse do 4 dnu sumarne je bez naroku na komenzace. Notabene kdyz ta posta nakonec dojde (stejne jako kdyz si EB po hodine zpetne pripise penize aby nemela problemy s tim ze prevod eb-eb trval 2hodiny).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 04. 2006 20:10

Nefunkčnost mailů, problémy, které teď má Active24 jsou určitě fakt velké a věřím, že to všechny štve. Ale co mě vytáčí po přečtení článku ještě více je to, že polovina z Vás si tady na jednu stranu stěžuje,  jak bez těch služeb nemůže vydržet ani pár hodin a na druhou stranu si zároveň stěžuje, jak jsou jejich služby drahé, že u Hyperlinku byly levnější a FORPSI jsou levnější a kdekdo je levnější. A přitom se bavíme o penězích v řádech stokorun měsíčně. Nejlepší bude na Active24 podat žalobu a chtít po nich miliónové odškodné za to, že tři dny nefunguje služba, za kterou platíte pár tisícovek ročně? Opravdu neuvěřitelné. Buď je pro mě služba důležitá a jsem ochotný zaplatit slušné peníze za to, že bude perfektní nebo nemám co vykřikovat. Trh s hostingem je tak zdegenerovaný, že už existuje hosting za 19 Kč měsíčně, pořád se to všem bude zdát drahé, budou na to nadávat a přitom vykřikovat, jak jsou ty služby pro ně šíleně důležité. A přitom za hodinu automechanika v servisu pomalu vypláznete více než za hosting důležitého firemního webu i mailů za celý rok. Trošku nepoměr, ne?
Upozornění pro rejpaly: nejsem ani z Active24, ani neprovozuju žádnou webhostingovou firmu. Jen mě prostě štve, jak v IT a v internetu obzvlášť by všichni chtěli nejlépe všechno zadarmo, k tomu hotline 24/7 a funkčnost služeb nejlépe 99,9999999% a na té jedné miliontíně nefunkčnosti by nejraději na poskytovateli služby chtěli vysoudit stonásobek svých ročních nákladů zpět.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andrew  |  10. 04. 2006 20:19

Jo s tím souhlasím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  10. 04. 2006 20:46

Jsem ochotem zaplatit za službu, proto jsem u Active ale aby mail nefungoval 3 dny ?? Tak to rovnou můžu využívat službu jako webzdarma a je to. Nová čísla budou 99,9999998.. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  10. 04. 2006 20:47

Jenze zde nejde o to, ze je to za celkem malo penez, zde jde o to, ze kdyz si neco zaplatim, a to u takove spolecnosti obvzlast, tak ze to bude fungovat. A kdyz uz mam placenou podporu, tak ocekavam, ze se dovolam a nebo mi aspon nekdo da vedet. To ze o vikendu delali mrtveho brouka mi celkem dost vadi. A pokud nekdo neco prodava, tak na tom urcite i vydelava - neverim, ze by dotovali levnejsi varianty hostingu ze sveho - a urcite nevydelava malo.

Kdyz si to vezmu, tak na domacim serveru mam rocne cca. vypadek za rok nascitany asi 2 dny (z toho min. 1/2 pripoctu na vrub poskytovateli netu - kdyz se mu obcas neco zadari) - to uz si to mohu hostovat rovnou sam doma. Male vypadky jsou omluvitelne, ale ja si platim hosting a mailserver prave proto, aby byl dostupny prave 24 hodin kazdy den a tak jsem neprichazel o maily. A jak se zda, tak sem o ne asi prisel. A to me dost stve. To ze jim selhal i zalozni HW, je uz opravdu do nebe volajici, to je jako by to tam delal jeden clovek a skladal servery na kolene. A pokud hostuji 50 tisic domen, pak se problem opravdu dotkl VELKEHO poctu lidi. A nejvic asi budou na ne nastvani ti, co jsou na mailu zavisli treba v podnikani.

Ja jsem ochoten si za kvalitni hosting zaplatit a tak asi prejdu jinam - uz asi vim i kam. I kdyz to bude drazsi (taky si nekoupim levny boty, co za par dni jsou na vyhozeni). Nebo si poridim vlastni server a pak si budu moci sypat popel na hlavu jen sam sobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  10. 04. 2006 21:01

Zdenek: 100% souhlas. Můžu se zeptat, jaký jiný hosting doporučuješ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  10. 04. 2006 23:11

Osobne nic zatim doporucit nemohu, co mam osobni zkusenosti, tak ty firmy uz neexistuji
Premyslim nad nasledujicimi hostingy:
- Web4u.cz - slysel jsem jen kladne hodnoceni, ze maji malo vypadku a navic maji pobocku v Brne (male plus)
- Ignum.cz - mam vyborne zkusenosti s domena.cz a co mam informace, tak hosting je take velmi kvalitni
- Savana.cz - mensi hosting, forum primo na strankach poskytovatele, presne stanovena pravidla, libi se mi celkem pomale zavadeni novinek (admin - ze nic nechce uspechat bez otestovani = ja souhlasim) a kladne hodnoceni uzivatelu

Hostoval jsem u Hyperlinku trochu z nostalgie, trochu ze znamosti, trochu z historie a veril jsem jim, ze to zvladnou, kdyz nejsou tak velci (+ jsou v Brne). Byly u nich nektere problemy, to nepopiram, ale na helpline jsem se vzdy dovolal, vzdy se snazili problem vyresit. Vypadky jsem tam zazil take, ale vzdy se zprava objevila na strankach v novinkach a pokud byl delsi, prisel dodatecne i omluvny e-mail a nabidka na nejakou nahradu (pokud se zakaznik citil poskozen). Na Active24 se dockam spojeni s operatorem po dloooohe dobe, na maily odpovidaji nekdy temer okamzite, nekdy az po nekolika dnech a ani presun hostingu od Hyperlinku k nim neprobehl bez problemu - ze zmenili server se strankami poslali az po zmene - DNS si spravuji sam, takze problem a podobne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  11. 04. 2006 11:27

Velké hostingy začínají být příliš drahé a nespolehlivé. Prošel jsem si freehosting i placený u FORPSI a při každém problému dělají mrtvého brouka. Teď jsem s hostingem u www.BueBoard.cz a je to OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  11. 04. 2006 11:29

Opravuji BlueBoard.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 04. 2006 21:37

To, že tři dny nejedou maily největšímu webhosterovi a způsob, jakým se staví k zákazníkům, to určitě nechci obhajovat. Mně jen vadí to, že polovina lidi tady křičí jedním hlasem, že těch pár korun měsíčně, které za to A24 chce, je drahá věc a že je to pro ně životně důležité.
Tím nechci ani obhajovat A24 ani kritizovat ty, co si řeknou, že raději půjdou jinam za ještě dražší peníze. Pro mě je mail i web i připojení do internetu i funkčnost serverů důležitá a proto naši firmu stojí tyto věci několik desítek tisíc měsíčně (přestože jsme malá firma o 7 lidech). A o tom to je. Hosting za 200 Kč nechť je pro služby, které mají tuto cenu - to znamená osobní stránky. A nechť firemní mail a weby klidně stojí tisíce nebo desetitisíce měsíčně, ale ať to pak funguje. To je můj názor.
A je to stejné jako když existují firmy, které chtějí pořídit web za 1000 Kč a internetový shop do 5.000 Kč a když jim řeknu cenu desetinásobně vyšší na spodní hraně toho, co jsme schopni zajistit (samozřejmě kvalitní služby na úrovni, které mají tu hodnotu desetinásobku), tak omdlévají. Jakto, že je někdo ochotný zaplatit 600 Kč/hodinu svému automechanikovi, ale  Kč/měsíc za hosting se mu zdá šíleně drahý? Jakto, že je někdo ochotný koupit jen nábytek do své kamenné prodejny za desítky a stovky tisíc a do zřízení internetové prodejny je ochotný dát s bídou 5.000 Kč?
Totálně pokroucené ceny. Totálně pokroucené představy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  10. 04. 2006 22:00

Je to bohuzel proto, ze webova aplikace (treba eshop) nebo webhosting je neco neviditelneho, nehmotneho a tudiz by to melo byt asi nejlepe zadamo. Viz otazky "co je na tom eshopu tak draheho?"........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  10. 04. 2006 22:43

Celkem souhlasim, ale s tim nazorem, ze firemni hosting za 200,-/mesic je "zvracenost", jiz ne. On je rozdil, zda na tom hostingu primo nekdo vydelava - provozuje e-shop a podobne, pak je treba pocitat s drazsim provozem a ocekavat od nej 100% provoz. Ale pokud na tom pouze provozuje firemni stranky a chce byt dostupny na mailu, pak obcasny maly vypadek nevadi - ale nedostupnost 3 dny? To uz je moc. A pokud navic dojde ke ztrate mailu...

Ja jsem ochoten akceptovat drobne vypadky (radu hodin, upravy a hw problemum se vyhnout zcela nelze), ale pokud uz neco planuji, tak se vzdy pripravim. A u takoveto firmy bych predpokladal, ze by meli mit vzdy zalozni stroj pripraven a otestovan. Takovyto vypadek by me neprekvapil u maleho poskytovatele (pocital bych, ze k tomu muze dojit), ktery proste si nemuze dovolit poridit zalozni server, ale nadnarodni firma? Skoda mluvit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pH  |  11. 04. 2006 00:10

Prave kvuli obdobnym problemum s maily jsem pred rokem presel od FORPSI k ACTIVE24, ocekaval jsem vetsi spolehlivost prave emailu. Nevadi mi vypadek webu na par hodin, ale nefunkcni email v pracovni den je opravdu velky problem. Kam mam jit hostovat domenu kvuli 100% emailu ? Do zahranici????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 04. 2006 09:59

Naprosty souhlas. Bez ohledu na to za kolik nabizi tato firma sve sluzby si myslim, ze pro ne nemuze byt problem mit hlavni veci zdvojene, resp. mit FUNKCNI zalozni server, ktery budou schopni zprovoznit rekneme do nekolika hodin. Pokud zalozni hw nemaji nebo jej maji v nepouzitelnem stavu je to z pohledu zakazniku uplne jedno a svedci to o totalni neprofesionalite.
Zkratka muj nazor je ten, ze i za takto nizke ceny neni tak velky problem zajistit DOBROU funkcnost sluzeb. Je spousta firem, ktere maji nejaky ten e-obchudek, ale provoz na nem neni tak velky, aby zaplatil super hosting se super podporou. IMO i tito "chudaci" (socky, jak kdo chce) maji narok na solidni fungovani. Vsechno jde kdyz se chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 04. 2006 12:49

Ty asi nebudeš volit pravici, co? Všichni mají nárok na kvalitní služby bez ohledu na to, že na to nemají nebo nejsou ochotni adekvátně zaplatit? To už tady hlásali komunisti - všichni musí mít právo na všechno zadarmo. Pokud provozuju obchůdek, který svým provozem na sebe není schopen vydělat, tak buď mě to baví (ale pak to není podnikání, ale zábava) nebo to dělám blbě nebo je to fakt obor, ve kterém to nejde výdělečně, pak to nemám dělat vůbec. Ale jen proto, že nevydělávám, chtít super levné až zdarma služby s udržením super kvality, to je trošku pochybný požadavek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 13:11

Ono tu nejde o "komunismus" ci "vse gratis" vs. "drahe = kvalitni". Zakaznik si neco plati (faktem je, ze VOP jsou celkem jasna) a ocekava, ze kdyz si zaplati i ten nejlevnejsi hosting, ze mu bude fungovat - proto si ho plati. Nejde o to, zda za 50,- ci 5000,-. Samozrejme ze za tech 5000,- budu ocekavat provoz na 100%, ale proc by ho nemel ocekavat i ten, co plati treba tech 50,-? A kdyz uz nejaky vypadek, tak ne 3 dny.

Ja osobne (muj soukromy web) si hosting platim prave proto, abych predesel ztrate mailu, kdyz mi doma vypadne internet - coz se u domaciho pripojeni obcas stava (treba obcasna zmena IP a pod). Proto mi vicemene staci i ten temer nejlevnejsi, ale od renomovane spolecnosti i za ten maly peniz ocekavam kvalitni sluzby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 13:21

Jinak bych to treba prirovnal k jizde vlakem - ve vlaku jsou dve tridy - 1. a 2. Ten v te 1. tride dostane za drazsi jizdne neco navic, ale stejne jako ja ve 2. tride dojede do cilove stanice ve stejny cas. A o tom to je. A ja ocekavam, ze ackoliv nepotrebuji u hostingu velky diskovy prostor, databaze, skripty a podobne, budu mit stejne kvalitni sluzby jako ten, co je potrebuje, tak si je zaplatil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 04. 2006 13:53

Je to tak, prirovnani ke tridam ve vlaku urcite sedi. Nejde o to koho budu volit (BTW neni koho ( ani o levici a pravici (IMO je toto deleni blbost), ale o neprofesionalni pristup. Nejsem padly na hlavu, takze je mi jasne, ze poud pouzivam hodne levnou sluzbu, nemohu cekat zazraky, ovsem na druhe strane, pokud jsou v "mem vlaku" i vagony 1. tridy, mel bych urcite v poradku dojet do cile a o to jde.
Rad bych videl jak asi rvou ti, kteri si zaplatili nejvyssi program(y).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  11. 04. 2006 17:14

...Ti s vyššími programy (tj. obvykle i s dedikovanými servery) mají často i vlastní mailserver.
Ale docela chápu rozzuřenost těch s "nižšími" programy - ne každý provozuje e-shop, pro spoustu menších firem bohatě stačí menší virtuální server a životně důležitý je pro ně hlavně e-mail. A chudáci ti, kteří se nechali oklamat reklamou a uvěřili že komerční webhoster se jim za jejich pár tisíc ročně řádně postará i o poštu
Jinak na rozdíl od bezproblémového Webhostingu stála pošta u Active24 (dnes spíš Passive24 ) za prd už pěkných pár týdnů (několikahodinová zpoždění, častá přetížení a krátké výpadky), tuším že se to celkem přesně kryje s dobou co na ni navěsili jejich "nové" www rozhraní...
Z nafoukaného Active24 se nám holt vyklubal zase jenom další český amatérský "e-mail.cz", který díky naší tradiční národní lakotě a laxnosti ani není schopen včas obměňovat vadné disky v raidu - a pak se ukrutně diví, když se mu sesype filesystem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Romanescu  |  11. 04. 2006 19:51

Chapem Vase rozhorcenie. Len malickost: Problem neumusel byt v jednom disku, pokojne mohol zlyhat radic. RAID nie je univerzalny liek na problemy s hardware, ak odide radic, je po datach. Uz som to v jednej firme zazil, jedine riesenie bolo obnovit zalohy. Vela potom zalezi na konkretnom rieseni zalohovania a (este lepsie) clustra, existuju totiz systemy schopne zalohovat povedzme kazdu hodinu, ale nie su prave najlacnejsie (zato vsak spolahlive). Takze by som si nedovolil tvrdit bez toho, aby som poznal riesenie, ze sa jedna o nieciu lajdackost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 04. 2006 22:30

Přirovnání k vlaku pokulhává. Protože tady se nejede v jednom vlaku. Je to o tom, že jsou dva vlaky. První je rychlík s garancí kvalitních služeb a jistoty dojezdu včas. Druhý je motoráček, který v rámci maximálního stlačování ceny na cenové dno (což je dnes případ podle mně všech hostingových firem, které nabízí hosting v řádech pár stokorun měsíčně), kde jsou nejen horší sedadla a neverlého průvodčího, ale když kolem frčí rychlík, musí jet po vedlejších kolejích nebo zastavit a počkat, atd. Dojede do cílové stanice, ale díky těm omezením, které má, dojede docela často pozdě.
Nebo nové auto a auto z bazaru. Automaticky přece člověk předpokládá, že pravděpodobnost poruchovosti starého auta z bazaru bude horší. Taky pořizovací cena je mnohem menší. Není přece pravda to, že když koupím staré auto za 50.000 Kč, tak očekávám, že bude běhat jak hodinky, jako nové auto za půl milíónu. Šetřím na nákladech, beru na sebe větší riziko.
A ceny hostingů na českém trhu jsou podle mně na úrovni motoráčků. A taky tak fungují uvnitř, protože jim nic jiného nezbývá. Trh tlačí cenu nechutně dolů a tak musí s cenou dolů taky a protože nemůžou dělat prodělečný business, tak musí zhoršit kvalitu, spolehlivost, podporu, hotline, atd.
Kdo má pocit, že za 50 Kč měsíčně mu musí mail fungovat jak z praku 24/7 bez zaváhání, tak má podle mě silně překroucené hodnoty. A bohužel takových je dneska mezi lidmi fakt hodně. Ochota zaplatit si za jistotu, za větší bezpečí, pojistit si rizika, to je jako hledat jehlu v kupce sena.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  12. 04. 2006 22:52

Porovnani s tim vlakem je podle me prave presne, protoze sam neznam hosting, ktery by mel vice mail-serveru (nemyslim zalozni, ale ze zakaznici jsou na ruznych serverech) a tak vypadek vzdy postihne vsechny. Coz se tady prave stalo - postizeni byly jak ti v "1. tride", tak ti ve "2.tride".

Jedinou moznosti jak se podobnym problemum vyhnout, je mit svuj vlastni server a pak sem zavisli jen na sobe. A tu uz se da srovnavat s novym a bazarovym autem - za nizkou cenu si nemohu poridit nove a tak poridim ojetinu, u ktere je otazkou, jak to pojede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank, MM_tank  |  13. 04. 2006 01:39

Jo přesně tak. Můžeš sedět v první třídě, můžeš sedět ve druhé nebo stát v uličce - a když se vlak posere jsou v háji všeci. Všeci budou řvát stejně, akorát ti stojící v uličce mají výhodu že můžou snáze a rychleji z vlaku utéct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andrew  |  10. 04. 2006 20:07

Mě Přišel e-mail tak 1 tejden o plánovanem přerušení e-mailových stránek. Už jsem u Activu rok a půl a zaznamenávám první problém až teď, jinak dostupnost mého webu byla vzdycky 99,9% (podle nezávislých statistik) i když jsou moje stránky docela zatížený jedou podle statistik rychle i když mám traffic asi 20 GB denne. Je ale pravda že jsou hodně drazí. Já platím asi 2.700kč za rok(takže je to pálka). Chci vidět jak by si poradil nějakej levnej hosting  s 1.000.000 unikátních přístupů za rok. S tímhle mám špatný zkušenosti, proto jsem si vybral je a od tý doby nemám problémy.
E-mail už mi jede a pošta přišla i z doby co byl mail nefunkční.
www.Girls-HQ.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Global Admin, Global Admin  |  11. 04. 2006 13:10

Máte holt štěstí, já být Vámi jdu to oslavit, protože kdyby Vám něco nefugovalo a musel jste kontaktovat tech. podporu, optimismus by Vás přešel.. ;))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  11. 04. 2006 17:37

Kecy, prdy - provozuju u nich 3 virtuální servery a upozornění na plánovanou údržbu nedošlo ani na jeden kontaktní mail
Je úterý 17:30 a VŠECHNY schránky jsou pořád prakticky nefunkční - přihlásit se "občas" dá, ale žádná pošta která přišla po 3.dubnu v nich není. Vypadá to že chudáci horko těžko někde vyštrachali o týden starší zálohu a i ta že je rozbouraná
Webhosting je po celou dobu bezproblémový, ale POP3/IMAP už jim zhruba od začátku roku blbne a kravky na supportu všechno odbývají standardníma kecama o "pravidelné údržbě" a "zálohování". Zřejmě počítají s tím že dotyčného zákazníka na pár hodin odpálkují a než se dovolá znovu, dotyčná už tam sedět nebude a že si ho vyžere jiná/jinej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 04. 2006 23:47

S tim oznamenim se jich musim zastat, mam u nich 2 hostingy a doslo pro kazdy na mail uvedeny ve sprave uctu. Se zbytkem ale vicemene souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  13. 04. 2006 00:13

2700,-/rok je pálka za takový web, který žere 20GB dat denně??? Dobrá sranda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  10. 04. 2006 19:08

V současnosti už funguje 40% mailových schránek - píšou na stránkách Active24.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  10. 04. 2006 20:49

Vážení zákazníci,
velice se omlouváme za potíže způsobené výpadkem mailového systému a následně za zpoždění při obnovování jeho funkčnosti. Při plánované údržbě a upgrade tohoto systému prováděné v noci ze soboty 8. na neděli 9. dubna se bohužel vyskytla celá řada technických problémů, které nebylo možné predikovat. Navíc nás v rozhodujících chvílích zklamal i záložní hardware.
Nicméně v pondělí 10.4. 16:30, se nám podařilo zprovoznit e-mailové schránky více než 40 procent klientů, další jsou zprovozňovány postupně. Předpokládáme plné obnovení funkčnosti všech e-mailových schránek nejpozději zítra tj. 11.4. do šesté hodiny ranní.
Je nám velice líto, avšak vzhledem k nutnosti obnovy části dat ze zálohy prováděné v noci z pátku 7. na sobotu 8. dubna, mohlo ve výjimečných případech dojít ke ztrátě e-mailů došlých během soboty 8. dubna.
Do konce tohoto týdne vám sdělíme oficiální vyjádření vedení naší společnosti k danému výpadku.
Přijměte také naši omluvu za zhoršenou dostupnost naší zákaznické podpory, vzhledem ke vzniklé situaci jsou však všichni naši operátoři velmi vytíženi a to i přes maximální možné personální posílení.

Děkujeme za pochopení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  10. 04. 2006 20:50

Zapomel sem dodat, ze je to z jejich stranek centrum.active24.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a8n  |  11. 04. 2006 20:23

No mi se zobrazilo něco takového(webmail.active24.cz), pravda problémy s diakritikou jsou u nich na denním pořádku:

VĂĄĹženĂzĂĄkaznĂci,
pĹ™i plĂĄnovanĂŠ ĂşdrĹžbÄ› mailovĂŠho systĂŠmu v noci na nedÄ›li 9.4. doĹĄlo k sĂŠrii technickĂ˝ch problĂŠmĹŻ, kterĂŠ nebylo moĹžnĂŠ pĹ™edpoklĂĄdat. K ĂşplnĂŠmu zprovoznÄ›nĂsystĂŠmu doĹĄlo dnes, v ĂşterĂ˝ 11.4. v 5:30 hodin. VĹĄechny mailboxy jsou nynĂdostupnĂŠ, nachĂĄzĂme se v poslednĂfĂĄzi nĂĄvratu fungovĂĄnĂe-mailĹŻ do pĹŻvodnĂho stavu. Za dobu vĂ˝padku vznikla pomÄ›rnÄ› dlouhĂĄ fronta nedoručenĂ˝ch e-mailĹŻ na naĹĄem pĹ™ĂchozĂm mailserveru a takĂŠ na odchozĂch mailserverech odesĂlatelĹŻ. VĹĄechny tyto e-maily nenĂbohuĹžel nynĂmoĹžnĂŠ najednou zpracovat, proto prosĂme o trpÄ›livost - vĹĄechna poĹĄta vĂĄm bude doručena, ale se zpoĹždÄ›nĂm.
NÄ›kteĹ™ĂzĂĄkaznĂci mohou mĂt problĂŠm s platnostĂhesla pro pĹ™ihlĂĄĹĄenĂk e-mailovĂŠ schrĂĄnce. V takovĂŠm pĹ™ĂpadÄ› je moĹžnĂŠ nastavit si novĂŠ heslo po pĹ™ihlĂĄĹĄenĂdo zĂĄkaznickĂŠho centra na adrese https://centrum.active24.cz.
PĹ™edpoklĂĄdĂĄme, Ĺže bÄ›hem dneĹĄka se situace vrĂĄtĂdo obvyklĂŠho stavu, Ĺže se podaĹ™Ădoručit vĹĄechny e-maily uvĂzlĂŠ ve frontĂĄch a doručovanĂbude od zĂtra opÄ›t probĂhat online.

DÄ›kujeme za pochopenĂ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  10. 04. 2006 19:00

Počkám na jejich oficiální vyjádření a rychle pryč. Mám u Active (Servery) hosting od roku 1999 ale to co provadí poslední rok je opravdu katastrofa! Technická podpora nefunguje jak má (nejen dnes). Vůbec neomlouvám řeči: stát se může atd. Nemůže. To vypadá jak kdyby jim běžel na jednom šrotu hosting, na druhým mailserver a u telefonu jedna operátorka vše zabaleno do Active24. O omluvu ani peníze nestojím, chci fungující hosting.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drsoň  |  10. 04. 2006 18:41

To byste šli z deště pod okap... mám bohužel zkušenost s Active24 i se "Psem"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Gentleman  |  10. 04. 2006 18:36

Bohužel se musím taktéž přiklonit k negativnímu názoru na Active24. Měj jsem hosting na hyperlinku a všechno ok. Loni v prosinci jsem předplatil další rok do prosince 2006 a myslel jsem, že jsem za vodou. To jsem ale ještě netušil, že mi nový majitel Active24 převede koncem března hosting na svůj vlastní model. že to přesunuli z Windows na Linux mi v podstatě nevadí -žádné specifické Win "technologie" na webu nemám a na Linuxu mám teď více místa. Že je to teď o 300Kč dražší bych také bral, když mám větší prostor. Ovšem to, že chtějí uhradit celou sumu za období od 1.4.2006 do 1.4.2007 me vážně naštvalo. Bohužel jsem už fakturu uhradit musel, abnych o hosting nepřišel, ale už ani nereagují na mé e-mailové dotazy. Já se jich o převod na jejnich model neprosil a očekával bych, že když už to udělají, tak mi odpočítají rodíl ceny, kterou jsem už měl zaplacenou. Zaplaceno bylo do prosince 2006 a teď jsem v podstatě musel období duben až prosinec hradit znovu a nechápu proč. Když jsem si spočítal rozdíl i se započítáním zvýšených nákladů na nový hostingový model, tak mi rozdíl vychází na asi 400Kč. Jasně - není to zase tolik a člověk to utratí rychle, ale jde o princip! Proč mám platit za stejné období dvakrát?! Ještě jim napíšu a když se nebude nic dít, tak s tím asi fakt půjdu do televize, nebo nevím...
 
Jak tu čtu, tak podobné nemilé zkušenosti tu má více lidí . Bohužel mám jen doménu neco.hyperlink.cz a tak bych o ni přechodem jinam přišel, jinak bych to asi už udělal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  10. 04. 2006 18:52

O prevod si se neprosil, ale prevod byl nutnej - bordel z hyperlinku si museli naroubovat na sve modely a systemy. Nevzdavej to vsak on ti nekdo mozna odpovi, ale az se prezene problem s mailserverem :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  10. 04. 2006 18:29

Celkem se bavim jak tu nekteri vykrikuji jaky to bylo super u hyperlinku, jen neznalost situace jaka u nich byla a co vsechno se u nich delo vas omlouva. Meli byste byt vdecni za to, ze jste se od hyperlinku dostali aspon k activu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  10. 04. 2006 16:00

Máte někdo ještě nějaké informace o tomhle výpadku?
Nemám moc čas hledat jinde na netu, jsou ještě nějaká jiná fora?
Snad se zprovoznění dočkáme ještě dnes, jinak by mi už začal "ucházet zisk"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lesak  |  10. 04. 2006 19:15

Myslite ze je mozne na ne podat zalobu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mbocek  |  10. 04. 2006 15:23

Nemáte někdo informaci o přibližném času spuštění mailů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  10. 04. 2006 15:45

To vi snad jen oni a ti jsou skoupi na slovo - me se je dnes nepodarilo vubec kontaktovat. Taky me to poradne stve, protoze cekam nekolik dulezitych mailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pablo  |  10. 04. 2006 13:56

Tak co, podáme to hromadně, nebo mám sám? Mail je životně důležitý kanál a jakkoliv chápu, že technické problémy prostě nastávají, tak tohle už je trochu moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bz  |  10. 04. 2006 14:01

Platím jim to na rok dopředu, ale naštěstí nemáme ve firmě jenom je - takže já je prostě požádám, aby převedli všechno co u nich jako firma máme někam jinam a ty peníze co jsem jim na rok zaplatil radši oželím, protože potřebuju mail mít každý den k dispozici - služba, která od soboty nefunguje je fakt k ničemu - je to podle mně stejné jako kdyby nefungoval nějaký mobilní operátor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hannes  |  12. 04. 2006 22:21

jooo, gmail forever

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DavidOff  |  10. 04. 2006 16:10

Obavam se ze z tohohle zadny prachy nevytriskas, mail je z principu nezarucena sluzba a i v jejich vseobecnych podminkach se to urcite doctes. Pokud jsi na mailu tak zivotne zavisly pouzivej neco chytrejsiho nez hloupe SMTP - treba X.25. To uz ale stoji krapet vic nez par stovek rocne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olda  |  10. 04. 2006 16:16

Z principu je vlastně nezaručená služba všechno (taxikář může havarovat, doktor nemusí mít náladu a co já vím co všechno se může stát). Přesto tohle je už dost podstatný zásah do mé živnosti. Právě o nějaké kompenzaci z jejich strany také přemýšlím. Teď hlavně aby mi, byť se zpožděním, přišlo všechno! Před těmi 2-3 týdny se jim to nepodařilo. Mejly s přílohou nedorazily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  10. 04. 2006 12:26

...tak jsme se tedy přece jen dočkali. No a teď už jen ty mejly...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olda  |  10. 04. 2006 13:32

Asi nemohli sehnat nikoho, kdo by jim na webovou stránku naprgal textový okýnko s textíkem .
BTW: Podobný průser byl před 2 nebo 3 týdny. Taky výpadek při "plánovaném" zálohování. Pár mejlů mi nedorazilo (samozřejmě bez omluvy) .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
195.70.138.xxx  |  10. 04. 2006 12:16

ACTIVE24 měl delší výpadky svých webových serverů (hosting) v prosinci 2005 a lednu 2006. Pokud bych si toho nevšiml a neurgoval to, tak by mi ani neposlali omluvný email.

Jejich helpdesk není špatný a obvykle reaguje celkem rychle. Pokud ale dojde k nějaké kritické situaci, tak nekomunikují nebo nejsou dostupní. Například dnes po zavolání na telefonní linku jejich podpory 24/7 jsem se dozvěděl, že toto číslo neexistuje. Na firemním webu žádná informace. V zákaznickém centru mi zmizela možnost administrovat emailové schránky. A o problému se dozvídám z bulváru zive.cz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufon  |  10. 04. 2006 12:23

Kdyz je problem tak je to vsude stejny, bud v klidu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufon  |  10. 04. 2006 12:25

Teda au na telecom, tam at zavolas kdykoliv tak ti reknou ze o problemu vedej a uz ho resej a to plnejch 365/24

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barik  |  10. 04. 2006 11:51

Budu totiž nějaké hostování potřebovat. Jeden hosting mám na forpsi, ale že bych z nich byl nadšený, to vůbec. V minulosti se často ztrácely maily, komunikace žádná. Teď slyším, že i Active 24 stojí za prd, tak já nevím, kam to dám. Preferuju kvalitu, ale i cena hraje roli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kz  |  10. 04. 2006 11:26

Nejsou to jejich jediné výpadky - za poslední 2 měsíce mi maily chodí se zpožděním 4 - 6 hodin. Ale tohle je fakt už docela vrchol - fakt jim nedávám málo peněz a chci jen, aby to všechno fungovalo - souhlasím, že od té doby co to vzal active24 je to k ničemu - končím s nimi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrakyMrak  |  10. 04. 2006 12:15

Souhlas. Také bych šel. Ale kam? A jak rychle to lze provést, nikdy jsem nestudoval podmínky smlouvy...Poradí někdo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  10. 04. 2006 14:05

Ja jsem spokojeny s Web4U. Pravda, nejsou _nejlevnejsi_, ale podpora je zatim nejlepsi co jsem se setkal a protoze provozuji vazneji minene projekty nez hrani, tak mi tech par korun zase az tak nevadi.
Podle me treba ten program optimal je v pohode (u aplikace na webu nepotrebuju GB prostoru...):
http://www.web4u.cz/wh/porovnani?rid=4245
cena je 169 kc/mesic, coz za dany servis me osobne postacuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misel1, misel1  |  11. 04. 2006 09:52

já používám www.hosting90.cz (9 domén) a jsem naprosto spokojený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vilda  |  10. 04. 2006 10:18

Jejich zákaznická podpora, tedy nečinnost, mě dost nemile překvapila. Žádná informace na jejich webu, dovolat se na podporu je vyloučeno, pokud se člověk pokusí o chat s operátorem, po nějaké době obdrží hlášku, že pravděpodobně žádný operátor není k dospozici. Na mailový dotaz žádná reakce. A je vymalováno. Chápu, že mohou nastat technické potíže, ale mohli by se obtěžovat to alespoň vysvětlit zákazníkům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Angelovič  |  10. 04. 2006 10:13

Navíc bez jediného slova zřejmě spojili hosting.cz a servery.cz pod hlavičku (a doménu) active24. A nedávno stejně potichu změnili vebmailové rozhraní a zvětšili max. velikost emailu.

Stačí se podívat do jejich "novinek". Tam má snad přístup jen marketingové a obchodní oddělení, nedejbože aby se tam objevila nějaká informace vztahující se k provozu nebo změny nastavení služeb. Také tam bývala historie novinek. O RSS kanálu výpadků, změn nastavení a odstávek se mi může jen zdát. Nebo jsem něco přehlédl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  10. 04. 2006 10:08

a přestaly chodit maily. Když jsem se k nim dovolal, oznámili mi, že je někdo zahltil spamem a že se nic neděje, že problém odstraní a žádné maily se neztratí. Nebyla to pravda a zmizely maily za 18 hodin. Už se k tomu nevyjádřili. Takže je dost napínavé, jak to dopadne teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  10. 04. 2006 10:11

Aha, tak čtu, že "maily by se ztratit neměly". Asi se poučili. Takže zase zjišťovat a mailovat, jestli se náhodou někde něco nedělo. I zadarmo by byli drazí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  10. 04. 2006 09:51

Nechápu jak taková firma s 50 tisíci zákazníky, nedokáže na homepage napsat a průběžně aktualizovat situaci. Nedá se tam vůbec dovolat, linky hlásí že jsou odpojené, ten chat s podporou taky nefunguje. Prostě děs.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  10. 04. 2006 09:58

Co bys cekal - nase penize uz maji a to jim asi staci. I u hyperlinku byly obcas problemy (myslim ze taky jednou s maily), ale postavili se k tomu celkem dobre a nabizeli na prani treba prodlouzeni hostingu na rok zdarma. Ceka nas to i u teto nadnarodni spolecnosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Global Admin, Global Admin  |  11. 04. 2006 13:04

Se nediv, se mnou na jejich slavné podpoře akorát vytírali podlahu... Ještě že už jsem s nima skončil. Active24 podle mne už patří do skupiny Píp*i,Ba*án... Hyperlink byl super, bohužel už je pryč... ;((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  10. 04. 2006 09:42

To, že taxibabička Otylka má svou eurodoménu, se sice na webu Active24 dozvíme, ale co se stalo s e-maily a kdy asi to bude v pořádku (případně s nějakou tou omluvičkou), to tam k nalezení není... Trochu ohleduplnosti a prosté zdvořilosti by bylo vítáno a zákazníci by to velice ocenili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
habros  |  10. 04. 2006 09:46

Presne tak. Proc internetova firma neda informace o upravach dopredu a pripadne problemy na web nechapu. To se to clovek musi docist na Zive, aby vedel co se deje. Protoze jinak nema sanci - telefonem se nedovola, na mail nejspis nestihnou odpovedet (ale ten jim mozna taky nejde). Ze nastane problem se da pochopit, ale je potreba o tom dat nejak rozume vedet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  10. 04. 2006 09:55

Taky sem se snazil kontaktovat je - telefon, chat (odkaz na prvni strance) - mail se zavrhl (maji ted dloooohe odezvy) a nic. Az me to zacalo byt divne, rikam si, ze zkusim centrum.active24.cz a baf, tam je maly odstavec, ze jsou problemy. Proc to ale neni misto te babicky na hl. strance asi vsichni vime.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bp  |  10. 04. 2006 09:59

To se jich zase musím zastat. Informace o úpravách dopředu dali - mělo to být v noci se soboty na neděli - asi do 5 ráno. Ale optimismus se jako obvykle vymstil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeremy  |  10. 04. 2006 09:08

Já jsem měl zase problémy z nedostupností Hyperlinku. Active byl zatím v pořádku. Pouze minulý týden jsem se vytočit, když nás převedli z tarifu původního Hyperlink 500MB na 250Mb. Jelikož byl tímto zakázán i zápis do adresářů, úspešně jsem nechtěně odmazával soubory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
no já  |  10. 04. 2006 08:30

dva dny se tam nemohu dostat. Dokázali mi akorát zdělit, že mi koncem měsíce končí hosting, mám ho zaplacený ještě jako HYPERLINK, a tak mi poslali novou nabídku, kouzelné natom je to, že je o 100% dražší, než to co jsem používal za poslední dva roky. Takže to vnímám dost jako podraz. Moje stránky mají 15 MB a 2MB má databáze, tak proč mi nabízejí 100MB? A prej, pokud nejste spokojen, napištenám a mi se vám do pěti dnů ozvem, já jim psal 30.3., došla mi i doručenka a tím to haslo. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Activ zase nejde  |  10. 04. 2006 08:35

Souhlasím s tebou.

Pokud to byl ještě Hyperlink tak mě to chodilo.

Od doby co to převzal do ruky Active24 se to sere a sere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  10. 04. 2006 09:35

Naprosty souhlas - mel jsem 2 identicke hostingy u Hyperlinku - jen rozdil win/lin a po jejich prevodu je kazdy v jine kategorii (zajimave) a to vzdy drazsi a bez sluzeb, co jsem mel a za databaze je jeste treba priplacet. Nevim, zda u nich zustanu. ted jeste problem s mailservrem.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krok  |  10. 04. 2006 09:46

Presne tak. Puvodni hyperlinkovy hosting mi nastesti konci za dva mesice. Pryc odsud!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dezo Lakatos  |  10. 04. 2006 11:37

Ano, u FORPSI by se nam prece nikdy nic podobneho nestalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej K  |  10. 04. 2006 10:08

Mně převedli dva hostingy na speciální tarif "Hyperlink", za 39 měsíčně. Oba jsou na Linuxu, jeden byl původně bez domény (na doméně 3. řádu neco.hyperlink.cz), druhý na samostatný .net. Je zajímavý, že jednou mám nový Hyperlink bez mailu a s databází a po druhý ten samý Hyperlink, ale s mailem a bez databáze Sice to odpovídá původním tarifům, ale stejně to mohli sjednotit. Nejvíc me nas*ali tím, že mi přišla samostatná faktura za doménu .net, kde po mně chtěli 349 s DPH, což je za .net skoro bezkonkurečně nejvíc. Kdyby nebylo těhle speciálních tarifů Hyperlink, tak jdu pryč, všechny jejich standardní tarify jsou ve srovnání s konkurencí dost drahý (připlácení za db) a o kvalitě mě zatím moc nepřesvědčili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondřej K  |  10. 04. 2006 10:11

Ještě jsem se díval do faktury, tak ne 349 s DPH, ale bez DPH! S DPH to bylo 415,30, příšerný... za .net. Jinde to mají tak přes dvě kila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lojzek  |  10. 04. 2006 12:08

Za todle jsem presne dostal zprda - drahe databaze, sem rek sefovi, ze roce cca 1200 a najednou faktura na 2000, tak hned halo a ze to nesleduju, pojeb proste, nakonec jsem si vsim ze jsou zpoplatnene databaze.Tak to vzal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakub  |  10. 04. 2006 12:07

Tak to máš špatný hosting, já mám u Forpsi pořád stejnou cenu, jen jsem se z 500MB prostoru dostal na 3GB, na mailu mám 1GB atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SpravceActive24  |  11. 04. 2006 14:37

!!!!!!!!!!! JDEME VSICHNI NA superhosting.cz !!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor