Tak není to nijak stanoveno ani sankcionováno. Je to prostě doporučení, které jsem, už nevím kde, četl. Je to rozumné. Není zajištěná většinová podpora šifrování. Teď si tak nějak vzpomínám, že šifrované zprávy nejsou akceptovatelné pro e-podatelny. Pochybuji, že by většina epodatelen podporovala šifrované zprávy. Tam je akceptován pouze kvalifikovaný podpis.
Že by to šlo až tak jednoduše, nevěřím. Jak jste psal. Musíte si mezi sebou předat klíče. Ale také musí obě strany toto šifrování podporovat. Při emailu ale neprobíhá automaticky obousměrná komunikace jako u SSL/TLS. Email prostě podepíšete, zašifrujete a odešlete. Už ale nezjistíte, zda adresát tuto zprávu dokáže přečíst. Samozřejmě bude mít veřejný klíč, který je umístěn v emailu, ale jak zajistíte, že emailový klient adresáta toto podporuje?
Kdybych Vám dal svoji emailovou adresu a na tuhle adresu byste mi odeslal zašifrovanou zprávu, jak budete vědět, že Vaši zprávu bez problému přečtu?
Opera nemusí být jediná, která neumí pracovat s podpisy/šifrováním. Takže ohledně poslední věty. Vaši zprávu nepřečtu, protože ji nemám jak dešifrovat. A že mám používat Outllok? To chcete takhle vnucovat své klienty?
Z toho důvodu se nedoporučuje šifrovat zprávy, pokud nevíte, že protistrana toto podporuje.
"A pokud používá firma e-mailovou korespondenci, tak by to mělo být samozřejmostí" - realita je bohužel jiná. Kolik z Vašich klientů Vám pošle podepsanou nebo zašifrovanou zprávu? Pokud většina, tak jste asi nějaká specifická firma, protože v normálním světě málokdo podepisuje nebo šifruje. Prostě odešle obyčejný email, ať je jakkoli důvěrný.