OpenGL ES 3.1 ve finální verzi, podporuje obecné výpočty přes grafiku

Rozhraní OpenGL ES se sice v oblasti nejnovějších technologií nemůže vyrovnat velké desktopové verzi OpenGL, ale v rámci podpory technologií zaměřených především na méně výkonné mobilní platformy implementuje nové technologie také slušným tempem.

Skupina Khronos nyní zveřejnila finální verzi OpenGL ES 3.1, která je zpětně kompatibilní s OpenGL ES 3.0 i 2.0 a přináší řadu novinek (PDF), některé pochází i z OpenGL 4.4. Jednou z hlavních je podpora obecných výpočtů pomocí shaderů, tedy podobně jako je už dlouho standardem u desktopového rozhraní OpenGL nebo DirectX.

Klepněte pro větší obrázek

Grafické čipy už dávno nezpracovávají pouze grafiku, ale jsou dobré pro rychlé zpracování velkého množství dat, které lze snadno paralelizovat a tedy zpracovat ve velkém počtu vláken najednou. Samotná obecná procesorová jádra tak nemusí být vůbec využitá, ušetří se čas, hardwarové prostředky a díky tomu lze dosáhnou i delší výdrže na baterii.

Na GDC se objevily i první ukázky využití nových technologií v OpenGL ES 3.1, které lze využít i na stávajícím hardwaru. V tomto případě ukazuje ARM se svým grafickým čipem Mali, jak lze pomocí nového API využít shadery pro výpočet fyziky ve hře:

 

Témata článku: Hardware, Software, Technologie, Mobility, Mali

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Thomas. 18. 3. 2014 23:21:58
    Obecné výpočty jsou prováděny skrze technologii OpenCL, CUDA,...
Určitě si přečtěte

Monitory do 10 tisíc: poradíme, jaké jsou teď nejlepší

Monitory do 10 tisíc: poradíme, jaké jsou teď nejlepší

** Dobrý monitor s kvalitním panelem lze pořídit pod tři tisíce korun ** Pod deset tisíc si můžete koupit pracovní 27" monitor nebo nejlevnější použitelné 4K ** Vybrali jsme také ideální model pro vícemonitorovou konfiguraci

27.  11.  2016 | Stanislav Janů | 13

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 76