Nákupní galerie je vůbec v českém prostředí raritní řešení. Známé je léta z nakupni-dum.cz. Ale existence bez možnosti svůj byznys prakticky řídit, jen přeposílat objednávky, je sice jednoduchým, leč většinou málo úspěšným konceptem. Závislost na jednání dodavatelů služby je 100%. Tedy např. nikdo nezjistí, jestli do každého třetího balíčku není cudně vložen i leták, kterým odláká dodavatel zákazníka z galerie na svůj web atd. Případně, když se mu nebude chtít platit provize, tak spolupráci zruší a galerie musí začít vyjednávat s někým jiným a řešit produktová data zcela od začátku. To možná v zákaznicky širším teritoriu by to už nějaký smysl mělo, ale vzhledem k prodejům u nás jsou to kapky, desetisíce na provizích, z toho nic "neuvaříte".
A největším mínusem je galerie pro zákazníka. Ten pokud si objedná tři položky a každou z jiné komodity, tak dostane tři balíčky se třemi fakturami, pokaždé od jiného subjektu, zaplatí troje poštovné - no tohle nikam nevede. Navíc v den, kdy se rozhodne galerie realizovat věrnostní systém a čerpání nějakých bodů za nákupy atd., tak je v koncích rovněž, to nejde zákazníkovi nabídnout (protože body nasbíral u jednoho subjektu a jiný by je měl formou slevy odečíst). No nevím, dělat byznys s tím, že se bude dělat "tak nějak bez práce", to může podle mne fungovat jen do času.