Oficiálně: Jak se hodlá Vltava.cz vymanit z krize

Diskuze čtenářů k článku

02. 06. 2009 14:20

Nákupní galerie je vůbec v českém prostředí raritní řešení. Známé je léta z nakupni-dum.cz. Ale existence bez možnosti svůj byznys prakticky řídit, jen přeposílat objednávky, je sice jednoduchým, leč většinou málo úspěšným konceptem. Závislost na jednání dodavatelů služby je 100%. Tedy např. nikdo nezjistí, jestli do každého třetího balíčku není cudně vložen i leták, kterým odláká dodavatel zákazníka z galerie na svůj web atd. Případně, když se mu nebude chtít platit provize, tak spolupráci zruší a galerie musí začít vyjednávat s někým jiným a řešit produktová data zcela od začátku. To možná v zákaznicky širším teritoriu by to už nějaký smysl mělo, ale vzhledem k prodejům u nás jsou to kapky, desetisíce na provizích, z toho nic "neuvaříte".

A největším mínusem je galerie pro zákazníka. Ten pokud si objedná tři položky a každou z jiné komodity, tak dostane tři balíčky se třemi fakturami, pokaždé od jiného subjektu, zaplatí troje poštovné - no tohle nikam nevede. Navíc v den, kdy se rozhodne galerie realizovat věrnostní systém a čerpání nějakých bodů za nákupy atd., tak je v koncích rovněž, to nejde zákazníkovi nabídnout (protože body nasbíral u jednoho subjektu a jiný by je měl formou slevy odečíst). No nevím, dělat byznys s tím, že se bude dělat "tak nějak bez práce", to může podle mne fungovat jen do času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2009 09:24

Co se týká knížek, tak Vltava byla dlouhé roky moje jednička. Nenakupuju sice nijak často, ale těch 5-7 tisíc za knížky každý rok utratím. Většinou po nějaké té tisícovce přes rok a pak velkou ránu před vánocemi. Ale od té doby, kdy Vltava přešla na nový model a nic nemá skladem, u žádné knížky není jistota rozumného dodacího termínu, tak pro mě přestala existovat. Lítat na štědrý den po obchodech a řešit to, že ani měsíc není dostatečná doba na kompletní vyřízení objednávky nebo se těšit jako vůl na nějakou knížku a čekat a čekat a čekat... To jsem prostě nepřekousl. A to nejsem sám. Já ze svého okolí znám jen tři lidi, kteří pravidelně kupují knížky na e-shopech a ze stejných nebo podobných důvodů o ně tento obchod přišel taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2009 09:46

no ja mam z cybexu za x let spoustu veci a nemel jsem nikdy vetsi problem. jen bych rad rekl, ze chovani lidi na vydeji v Brne je otresne a pokud je nevyrazny cenovy rozdil u konkurence, radeji dnes zajdu jinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2009 01:47

No nevím jak na zbytku Vltavy, ale v Cybexu (a vlastně to platí i ve všech ostatních .CZ e-shopech) už pár let nemá smysl objednávat cokoliv co zrovna není skladem a za finální cenu. Nejen že se člověk nedočká - a i když ano, tak riskuje hned 2× že mu zboží cestou k/od "překupníčka" omlátí tupej PPL-ák a - a to nemluvím o skvělých pokusech typu "zboží za danou cenu už není k sehnání, ale když si připlatíte a nebo vemete škráblý kousek...".

To si to už radši dohledat a objednat u dovozce "s maloobchodní přirážkou" - aspoň to bude skladem (někdy stačí prolítnout texty a jeden hned vidí odkud vítr vane), riziko zničení při dopravě poloviční a případné reklamace rychlejší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2009 02:06

Doprava je v Česku tragická, jednání obchodů ještě tragičtější. Osobně nechápu, proč se tu stále řeší Vltava, trochu jim to nevyšlo, ani se z toho vylížou a celá kauza jim přitáhne o pár procent nákupních sil navíc.

Kdyby velké eshopy nabízeli "nadstandardní" služby, jako doručení do 12 hodin po regionu / 24 po republice, nebo termíny dodání (pokud vím, termíny dodání má jen jeden eshop). A chtělo by to trochu zapracovat na systému aktualizací počtu kusů, aby se mi například neopakoval případ s Datartem, od kterého jsem si dovolil chtít notebook, který jsem si objednal a který druhý den už záhadně neměli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2009 07:27

No eshopy jsou dost mimo. Skladový stavy vůbec neodpovídají a když už tak jen opravdu u velkých eshopů. Min. 80% eshopů jsou obyčejný kopie jednoho jedinýho případně dvou,který stejně berou od jedný firmy. Tudíž sklady absolutně nemůžou odpovídat.

Když už mají uvedeno skladem a dodací dobu 1-2dny tak by to měli dodržet. Ale většinou znamená skladem dodání do měsíce.

Datart je kapitola sama o sobě. Jednou jsem s nimi řešil že na webu mají zboží uvedeno skladem a oni mi tvrdili že to neprodávají a nikdy neprodávali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2009 12:41

Tak třeba já nakupuju elektroniku hlavně na alza.cz a s tímhle jsem teda nikdy problém neměl. Fakt, že (logicky) taky preferuju zboží skladem, resp. s dodáním max. do 3 dnů, ale vždycky byla dostupnost taková, jak psali (tj. když mi třeba napsali "bude v nejbližší době", bylo to do druhého dne). Další výhoda, že vzhledem k velikosti toho obchodu tam nakupuje spousta dalších lidí, takže často má někdo "cestu kolem", nebo si tam sjedu sám. Ale ani v té menšině případů s dopravou nebyly negativní zkušenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2009 14:50

Alza a Mironet budiž světlou vyjímkou na českém trhu. CZC jsem moc nezkoušel, ale podle mě tihle tři mají IT eshopy pod palcem. Pak je tu pro veřejnost trochu míň známý 100mega, který praktikuje centralizovaný přístup k dceřiným obchodům a to už nastávají problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor