Od AMD odchází hlavní a zkušený architekt procesorů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 12

Názory k článku

22. 09. 2015 11:57

Živě, dříve kvalitní materiál, dnes bulvární odpad. Článek je co se týká informací k věci shrnut asi ve 2 řádcích, zbytek je vaření z vody a bezvýznamná omáčka.
K této události zde nejsou žádná fakta, první věta ani nemá smysl komentovat. Navíc je celý článek zavádějící.
Jim Keller nepracoval na architekrůře sám, měl team, což je při těchto projektech celkem normální věc. To že odejde nemusí znamenat prakticky nic, pokud tým, který vybudovali bude kvalitní.
Článek na tohle téma jsem viděl i na jiných serverech, ale takto špatně napsaný nikde.
Bohužel je to zde úplně normální. Prosím vás vzpamatujte se, nebo to zabalte. Většina článku zde a na příbuzných webech je už na takové úrovni, že napsat ho já, styděl bych se po něj podepsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2015 17:58

Zen už je pravděpodobně téměř hotov a dolaďují se jen detaily, tak půjde zas jinam vyvíjet něco jiného. Ale co bude dál s AMD?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2015 16:59

Dovolim si zaspekulovatA co, ak chcu odist od CPUa robit pocitace bez CPU len s GPU?Teoreticky je to mozne a opat k tomu urobili u AMD krok Interviews: Linus Torvalds Answers Your Question 187
Posted by samzenpus on Wednesday July 01, 2015
GPU kernels
by maraistIs there any inspiration that a GPU based kernel / scheduler has for you? How might Linux be improved to better take advantage of GPU-type batch execution models. Given that you worked transmeta and JIT compiled host-targeted runtimes. GPUs 1,000-thread schedulers seem like the next great paradigm for the exact type of machines that Linux does best on.Linus: I don't think we'll see the kernel ever treat GPU threads the way we treat CPU threads. Not with the current model of GPU's (and that model doesn't really seem to be changing all that much any more).Yes, GPU's are getting much better, and now generally have virtual memory and the ability to preempt execution, and you could run an OS on them. But the scheduling latencies are pretty high, and the threads are not really "independent" (
http://linux.slashdot.org/story/15/06/30/0058243/in... ... Radeony R9 300 vznikají na novém procesu, asynchronní shadery zvýší FPS o 25 %
31. 7. 2015
Asynchronní shadery lze při hodně volném srovnání chápat jako určitou grafickou alternativu pro hyper-threading. Lze díky nim paralelně spustit více úloh a pokud mají odlišné požadavky na hardwarové prostředky (např. jedna na paměťové přesuny, druhá na aritmetiku), budou dokončené dříve než při tradičním sériovém zpracování.
http://diit.cz/clanek/radeony-r9-300-vyr... ...
09-18-2015, 12:40 AM
Wow, they'll open source for both Vulkan and OpenCL?! With both AMD and Intel having good and opensource OpenCL support alot of Linux devs could use it more maybe even Linux kernel devs creating an option for some operations to run on GPU or even CPU+GPU.
http://www.phoronix.com/forums/forum/linux-graphi... ... A prave toho by mohla byt vyhoda AMD, ak je to tak, ze budu mat GPU only computingNvidia Maxwell má zásadní problém s DX12 asynchronními shadery
14. 9. 2015
Následovaly rozsáhlé diskuse, do kterých se zapojili i vývojáři samotné hry z Oxide Games se zajímavou informací: Původně se snažili ke všem grafickým kartám přistupovat stejně, tzn. pokud jejich ovladač hlásí, že asynchronní shadery podporují, pak je hra využívala. Jenže u grafických karet Nvidie z druhé generace Maxwellu došlo namísto ke zvýšení výkonu k obrovskému propadunými slovy karta hlásí, že technologii DirectX 12 zvládá, ale pokud je vyžadována, nějakým způsobem ji emuluje, což vede k propadům výkonu. Při rozhovoru s vývojáři hry Aquanox Deep Descent vyšlo najevo, že tato hra nebude podporovat asynchronní shadery, protože by penalizovaly uživatele grafických karet od Nvidie. Jinými slovy, asynchronní shadery na GeForce GTX 900 působí propady výkonu, a tak tato technologie nebude k dispozici ani uživatelům Radeonů, kde funguje a působí navýšení výkonu.
http://diit.cz/clanek/nvidia-maxwell-dir... ... Ak by sa AMD podarilo presadit async. shaders, tak by im to pomohlo na trhu s grafikami.. Lenze cez hry to nepojde, tak mozna cesta je ich presadit cez OS bezici na GPU bez CPU...
Ako ten, co o takej moznosti pisal v rokoch 2011/2012 na konferenciach a v clankoch napr. v CPUless PCs Inside Networked Control SystemTak tomu stale verim... Este aj v roku 2014 sa to zdalo ako science-fiction, a dnes to uz tak nemusi byt (aj ked to nebude skor ako v mesiacoch februar/marec = unor/brezen 2016)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 09. 2015 16:27

Asi tak dobrý nebude, když AMD je tam kde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 09. 2015 16:25

No já doufám že se Zen povede a přeju mu hodně štěstí. Byly to právě Athlony a Durony, díky kterým se AMD stalo známým konkurentem Intelu, ne jenom výrobcem Pentium klonů (teď už to asi moc lidí neví, ale K7 aka Athlon byl první AMD procesor, který nešlo strčit do slotů/socketů od Intelu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 09. 2015 14:45

Bodejť, když zjistil, že se blíží Microsoft...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 09. 2015 14:38

Vývoj procesoru Zen vedla a vede Suzanne Plummer, pan Keller do něj vůbec nezasahoval.
http://diit.cz/clanek/jim-keller-opousti... ...
Živě jako obvykle jen opisuje neověřené bláboly. No, není v tom samo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor