Oculus zveřejnil doporučený výkon počítače pro virtuální realitu Rift

Po dlouhém čekávání představila společnost Oculus VR specifikace počítače a tedy doporučený výkon pro provozování brýlí pro virtuální realitu – Rift, které budou v prodeji začátkem roku 2016.

Oculus VR na svém blogu znovu upozorňuje, jak důležitý je dostatečný výkon pro dobrý zážitek, který už nezahrnuje pouze vysoký počet snímků za sekundu, ale také co nejnižší celkovou odezvu. Zatímco při hraní na televizi nebo monitoru nejsou nízké hodnoty příliš problém (30 až 60 fps je považováno za dobrý zážitek), u brýlí pro virtuální realitu je to kritické, jinak se uživateli udělá velmi rychle zle.

Doporučený počítač pro Oculus Rift (CV1, 2016)

  • Procesor: čtyřjádrový Intel Core i5-4590 (srovnatelný nebo vyšší)
  • Grafika: GeForce GTX 970 nebo Radeon R9 290 nebo vyšší
  • Paměť: 8 GB
  • Porty: 2 × USB 3.0, HDMI 1.3 (297 MHz) a lepší
  • Operační systém: Windows 7 SP1 a vyšší

Zveřejněné byly také oficiální specifikace prvního veřejného modelu Rift (CV1), který bude nakonec mít dva displeje s celkovým rozlišením 2 160 × 1 200 a frekvencí 90 Hz. Dohromady tak bude nutné vykreslovat 233 milionů pixelů za sekundu s cílem 400 milionů pixelů za sekundu. Náročnost je tak podobná jako u tří Full HD monitorů s 60 snímky za sekundu.

Klepněte pro větší obrázek
Finální verze Oculus Rift bude na trhu začtkem roku 2016

A vzhledem k tomu, že u brýlí pro virtuální realitu je stabilita počtu snímků ještě důležitější než je běžné, zvolili tvůrci zmíněnou doporučenou specifikaci počítače. Právě na takový výkon musí nyní programátoři her cílit tak, aby hry běžely stabilně 90 snímků sekundu a neztratil se ani snímek. To znamená optimalizaci ve stylu herních konzolí, kdy je znám konkrétní výkon, na kterém hry poběží.

Problémem je bohužel drtivá většina současných herních notebooků, které sice mají samostatnou grafiku, ale nemají použitelný grafický výkon. Navíc kvůli napojení výstupu na integrovanou grafiku a přepínání obrazu softwarově či přes speciální obvody, u nich nebude kvůli zvýšené latenci Oculus Rift podporovaný. Podle vyjádření se ale možná dočkáme u následující generace herních notebooků.

Smutnou zprávu zažili i vývojáři používající operační systémy Linux a OS X, které byly v současné vývojářské verzi podporovány, ale v první oficiální verzi se Oculus rozhodl zaměřit pouze na Windows jakožto největší herní platformu. Nelze se tomuto přístupu divit – dostatečný výkon nabízí Apple pouze u Macu Pro a Linux je příliš malý herní trh.

Klepněte pro větší obrázek

Vzhledem k tomu, že uvedení Oculus Rift bude až začátkem roku 2016, lze očekávat, že ceny výrazně klesnou jak u výkonných procesorů, tak i grafických karet. Zmíněná konfigurace by tak měla být příští rok spíše střední třídou, čemuž by měla odpovídat i cenová dostupnost.

Témata článku: Hardware, Technologie, Virtuální realita, Oculus, Vr brýle pro virtuální realitu, Virtuální realita hry, Herní konzole na televizi

25 komentářů

Nejnovější komentáře

  • radon 18. 5. 2015 9:37:19
    ta formulace "dva displeje s celkovým rozlišením 2 160 × 1 200", to jako...
  • kozec 18. 5. 2015 9:20:31
    > Smutnou zprávu zažili i vývojáři používající operační systémy Linux a OS...
  • Net.Xtreme 18. 5. 2015 9:13:04
    Tvůrci Oculus mohou zveřejnit co chtějí, ale skutečné hardwarové požadavky...
Určitě si přečtěte

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

** Legendární hra Starcraft je nyní k dispozici zdarma ** Chystá se i nová remasterovaná verze s hezčí grafikou

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 25

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?