Tvůrci virtuální reality zaměřené na oči a pohyb hlavy už minulý rok představili první verzi s nízkým rozlišením. Nyní ale uvedli druhou vývojářskou verzi, která přináší řadu novinek.
Hlavní novinka je vyšší rozlišení, které je Full HD (960 × 1 080 pixelů na každé oko). Oproti dříve prezentovanému prototypu Crystal Cove jsou diody pro snímání pohybu v prostoru (včetně naklánění do stran či poklek k zemi v rámci milimetrů) ukryté přímo pod plastem. O snímání pozice v prostoru se stará specializovaná CMOS kamera, kterou tvůrci vyvinuli přímo pro Oculus Rift.
Oculus Rift v druhém vývojářském kitu (DK2)
Další hlavní změnou je výrazné snížení rozmazání a latence nejen při překreslování obrazu (AMOLED displej, 75 Hz), ale i při detekci a odesílání polohy a natočení hlavy. Oculus Rift DK2 má také zjednodušenou kabeláž – nyní z něho vede pouze jeden kabel, který kombinuje USB a HDMI. Už tak není potřeba specializovaný adaptér s napájením, Oculus Rift si vystačí s napájení z USB.
Součástí kitu je i speciální kamera, která snímá polohu Oculus Rift v prostoru, rozpozná i milimetrový pohyb s velmi nízkou latencí
Pro vývojáře, kteří Oculus Rift zkouší kombinovat s dalšími zařízení (například pro snímání rukou atd.), je připraven i jeden volný USB port přímo na těle. Jediným negativem je tak mírné zvýšení hmotnosti z 380 g (první kit) na 440 g.
Jak ale tvůrci neustále uvádí, jedná se o vývojářský kit, který rozhodně není určen pro koncové zákazníky. Pro ty bude k dispozici finální verze, která by měla mít vychytané veškeré mouchy, bude mít pravděpodobně panel s frekvencí 90 Hz a bude i výrazně lehčí. Oculus Rift dle tvrzení musí dospět do takového stádia, aby jeho využití bylo už od prvního nasazení skvělým zážitkem a to dle slov zakladatele zatím ještě v této verzi není zcela splněno.
Druhý a pravděpodobně poslední vývojářský kit před finální verzí, je možné předobjednat na stránkách Oculus Rift za cenu 350 dolarů (7 000 Kč) a první kusy budou odeslané v červenci tohoto roku.
První dojmy