Oculus koupil firmu s technologií pro snímání pohybu očí

V roce 2014 koupil Facebook za tučný obnos společnost Oculus, která chystala na svět své brýle virtuální reality Rift. Nyní se do akce přidává další, 16členný tým The Eye Tribe. Ten se zaměřuje na technologii snímání pohybu očí a není těžké odhadnout, k čemu ji Oculus využije.

V současné době byla pouze potvrzena akvizice, tiskový mluvčí společnosti zatím odmítl komentovat, kolik odkoupení týmu stálo a kolik zaměstnanců se přidá k vývojářům z Oculusu.

Klepněte pro větší obrázek
Oculus Rift se snaží vývojáři neustále vylepšovat. Co přinese software pro snímání pohybu očí?

Využití softwaru pro snímání pohybu očí je v případě brýlí virtuální reality dost pochopitelné. Bude možné vytvořit programy a hry, kde bude k ovládání či zlepšení zážitku stačit pouze pohnout očima.

Témata článku: Hardware, Technologie, Facebook, Virtuální realita, Akvizice, Oculus Rift, Oculus, Brýle pro virtuální realitu, Virtuální realita brýle, Vr brýle pro virtuální realitu, Virtuální realita htc vive

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • František Staněk 30. 12. 2016 17:41:29
    redaktůrek jako vždycky mimo. gratuluji
  • kojenec 29. 12. 2016 21:44:24
    Myslím, že použití této technologie bude dříve či později nutné. Např....
  • hnusak 29. 12. 2016 11:14:18
    Nejde o ovládání hry očima. Jde o ostření. Pokud to zvládnou, můžou...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 52

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?