O2: Pokémony loví 100 tisíc našich klientů a nejsou to jen děti

České O2 se na svém blogu pochlubilo, kolik zákazníků doposud propadlo fenoménu Pokémon Go. Podle statistik ze sítě operátora sbírá pokémony kolem stovky tisíc z nich.

Klepněte pro větší obrázek
Demografické rozložení lovců pokémonů v síti O2

Operátor se zároveň pochlubil základními demografickými daty. Asi nebude překvapením, že polovina hráčů pochází z věkové skupiny 18-25 let, zhruba pětinu pak tvoří mladší teenageři a o něco menší dílek spadá do skupiny 26-34 let. Fakticky však pokémony sbírají všechny generace včetně důchodců.

Spíše než demografické rozdělení hráčů je však zajímavé už jen to, že tato data O2 umí získat analýzou datové komunikace uvnitř své infrastruktury. To může na druhou stranu lehce znepokojit ty, kteří nemají zájem, aby ISP – ať už ten mobilní, nebo statický – jakkoliv monitoroval, kde zrovna surfují.

Témata článku: Internet, Mobility, Děti, Statistiky, Zajímavosti, Virtuální realita, Hry, O2, Pokémon Go, Pokémon, Teenager

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Pavel Černík 3. 8. 2016 21:48:35
    Má vůbec O2 právo monitorovat a analyzovat takovýmto způsobem přenos dat?...
  • blokovacREKLAM 3. 8. 2016 21:20:26
    Kdo pak tu provedl cenzuru? 3-[
  • TrueStory 3. 8. 2016 19:43:24
    Pokemon GO je skvělá hra pro všechny generace! Děti loví pokemony a...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 52

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?