reklama

O Foursquare je zájem, Yahoo nabízí 100 milionů dolarů

Mladá sociální síť Foursquare začala výrazně zajímat investory a veliké technologické společnosti. Jak informoval americký server Business Insider, americká internetová firma Yahoo za odkup nabízí rovných 100 milionů dolarů, podle jiných zdrojů jsou ale ve hře ještě další hráči. Mimo jiné třeba Facebook, Twitter a Apple, který měl svého času zájem právě o Twitter.

Foursquare je služba, která umožňuje mobilním uživatelům označovat místa, která navšťěvují s tím, že se počítá, kolikrát toto místo navštíví. Uživatelé mohou ještě nezaložená místa zakládat a ten, kdo danou lokaci navštěvuje nejčastěji, se pak stává jeho virtuálním starostou (majorem). Foursquare je prozatím velmi mladý projekt, který má často problémy s vytížením sítě a také mobilní aplikace občas padají. I proto by potřeboval vstup silného investora, který by zajistil zejména technické zázemí. Investoři zase mají o službu zájem z toho důvodu, že slibuje silné marketingové využití.

Foursquare se hodí všude

Geolokační služby obecně jsou považovány za nový trend v mobilních aplikacích a velikou budoucnost. Lokaci můžete umisťovat třeba na Twitteru, ale stále více se mluví o tzv. augmented reality, tedy rozšířené realitě. Programy na ní založené vás navigují přímo v prostředí, kde se nacházíte a v 3D zobrazení ukazují blízké body zájmu. Oblíbený je také Google Latitude, který z vašeho mobilu vysílá lokaci a ostatním zúčastněným na Google Maps ukazuje, kde se právě nacházíte.

Foursquare nedávno začal implementovat do služby Bing Maps také Microsoft. Uživatelé map mohou vidět zaznamenaná místa, rychlé tipy, ale také třeba to, kdo je na daném místě starostou. Odborníci předpokládají, že Foursquare brzy najde další využití.

Zájem Yahoo je zcela logický. Firma se nyní pod vedením krizové šéfky Carol Bartz snaží dostat z nejhoršího a jedním z plánů byla koupě mladé a perspektivní sociální sítě. Yahoo by navíc mohlo zapojit novou službu na svůj Flickr, což by mohlo znamenat snadné sdílení obrázků k daným místům za využití ohromné databáze.

Zájem Applu investovat do sociálních sítích není tak úplně jasný, klíčový byznys totiž firma Stevea Jobse dělá úplně někde jinde. Naopak zájemci Facebook a Twitter jsou naprosto logičtí. Foursquare by výborně rozšířil jejich funkce.

Foursquare používají i čeští uživatelé, silný zájem o něj je zejména mezi uživateli Twitteru a jiných sociálních sítí. Komunita už dokonce naplánovala první sraz. Ten se uskuteční 15. dubna v Praze na Václavském náměstí. Registrace probíhají třeba na Facebooku.

Témata článku: Byznys, Internet, Sociální sítě, Yahoo, Maps

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • Lukáš Šustr 8. 4. 2010 11:16:28
    Pokud tenhle obchod dobře dopadne Yahoo bude mít o důvod víc setrvat v...
reklama
Určitě si přečtěte

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

UPC překopli páteřní kabel. V Brně i druhý den nejede internet ani kabelovka

** V Brně byl velký výpadek služeb UPC ** Důvodem je překopnutý páteřní kabel ** V některých lokalitách služby stále nefungují

5.  12.  2016 | Jakub Čížek | 100

17 expertek Microsoftu předpovědělo rok 2027. Splní se alespoň něco?

17 expertek Microsoftu předpovědělo rok 2027. Splní se alespoň něco?

** Zmizí klasické vyhledávače ** Budeme programovat buňky ** Kvantové počítače překonají šifry

6.  12.  2016 | Jakub Čížek | 34

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 145

11 tipů na dobrý stolní počítač: od základu po herní mašiny

11 tipů na dobrý stolní počítač: od základu po herní mašiny

** Postavte si stolní počítač! Máme pro vás 11 vzorových sestav s rozpisem komponent ** Většina tipů cílí na hráče, věnujeme se ale i základnímu PC a počítačům na střih videa ** Nadělte si nový počítač třeba pod stromeček

5.  12.  2016 | Adam Kahánek | 73


reklama