Nvidia z obyčejného displeje vymáčkla čtyřnásobné rozlišení

VR brýle jako Oculus Rift dávají displej jen pár centimetrů před vaše oči, z blízka pak vyniknou všechny body. Ani na novém Riftu DK2 s Full HD rozlišením se tomu nevyhnete. Body jsou prostě vidět.

Klepněte pro větší obrázek
Cílový obraz, podoba na běžném displeji a výsledek na vrstveném kaskádovém displeji

Výzkumnící v Nvidii ale vyvinuli displej, který násobí rozlišení. Nepotřebujete k tomu žádnou moderní technologii výroby - pouze na sebe umístili dva displeje. Vzali normální LCD displeje a jednomu odmontovali zadní část. Na normální displej pak položili tento "průhledný", aby byl šikmo posunutý o půl pixelu. Nad pixelem z prvního displeje jsou tak čtvrtiny pixelů z horního displeje. každý bod původního rozlišení se tak rozdělí na čtyři. Klesne celkový jas, ale to u VR brýlí není takový problém. Samozřejmě se ale pixely navzájem ovlivňují, musí se proto propočítat správná kombinace obrazů na prvním a druhém displeji, aby ve výsledku dala normální obraz s jemnějším rozlišením. To je samozřejmě ideální úkol pro grafickou kartu, která požadovaný obraz vypočítá, nejde o žádné složité transformace, takže vliv na celkový výkon nemusí být nějak hrozivý. 

zdroj: Technology Review

Témata článku: Hardware, Technologie, Nvidia, Virtual Reality, Douglas

19 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Martin Suchan 29. 7. 2014 9:05:22
    Dva displeje, a není to málo? :-)
  • Michal Strnad 29. 7. 2014 8:55:26
    Těžko lze s dvojnásobným počtem pixelů vykouzlit čtyřnásobné rozlišení,...
  • Icey-Eyes 29. 7. 2014 8:15:00
    Tak tendle článek je největší S-R-A-Č-K-A !!!
Určitě si přečtěte