Nvidia Turf: nenáročná realistická tráva i s fyzikou

AMD už nějakou dobu nabízí vývojářům systém TressFX Hair, který se stará o realistickou simulaci vlasů na postavách. Nvidia nyní uvádí vlastní řešení Turf, které je zaměřené na virtuální trávu.

Nvidia Turf dokáže efektivně simulovat obrovský počet trsů, kdy každé stéblo má vlastní geometrii a základní fyzikální vlastnosti. V nejmenším rozlišení je každé stéblo tvořené pouze třemi trojúhelníky, ale s přiblížením plynule roste detail až na sto trojúhelníků. Všechna stébla mají vlastní stín, který se vyskytuje i na dalších stéblech a podporovány jsou i další technologie pro dokonalejší simulaci.

TurfEffects.jpg
Nvidia Turf dokáže efektivně simulovat virtuální trávu s vysokými detaily i fyzikou

Jednotlivá stébla na sebe reagují a samozřejmě i na další objekty ve virtuální světě. Vývojář může nastavit, jak rychle se tráva vrátí po deformaci do původní polohy, ale tuto vlastnost lze i zcela vypnout. Simulace jednoho milionu stébel zabere pouze jednu milisekundu na starší grafické kartě GeForce GTX 680.

Technologie bude dostupná až příští rok, takže na budoucí hry, které budou mít konečně realističtější trávu, si musíme ještě chvilku počkat.

 

Diskuze (9) Další článek: LiteOn uvádí rychlé a malé SSD EP1 s kapacitou 960 GB

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,