Nvidia: streamování her ve 4K a 60 snímcích za sekundu je ještě daleko

Společnost Nvidia nedávno představila novou verzi technologie GRID pro streamované hraní z cloudu, které umožňuje hraní i moderních her v rozlišení Full HD s 60 snímky za sekundu.

Na Computexu se šéf Nvidie – Jen-Hsun Huang nechal slyšet, že i když je streamování her v rozlišení 4K Ultra HD s 60 snímky za sekundu technicky možné, zatím to není realizovatelné kvůli samotné infrastruktuře v oblasti serverů.

NVIDIA-Grid.jpg

Podle vyjádření si tak ještě chvilku počkáme („pár“ let?), souvisí s tím i postupné rozšíření televizí a monitorů s rozlišení 4K a také rychlostí internetu u koncových uživatelů. U současné verze GRIDu (1080p@60) Nvidia doporučuje linku s rychlostí minimálně kolem 30 Mb/s, v případě 4K@60 to bez změny kodeku znamená čtyřikrát větší požadavky – alespoň 120 Mb/s. Datové toky tak budou z dnešního pohledu obrovské, nejen v samotných serverech a datacentrech, ale i všech spojů na cestě k uživateli.

Diskuze (27) Další článek: Ultra Fit: nejmenší 128GB flash disk na světě je od SanDisku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,