Nvidia si patentovala vlastní brýle pro mobilní virtuální realitu

Virtuální realita řešená pomocí speciálních brýlí láka takřka všechny velké hráče, kromě Facebooku (Oculus Rift), Googlu (Cardboard), Valve (Vive VR) se objevilo i spoustu malých startupů. Apple si zatím pouze podává patenty a Microsoft se soustředí na rozšířenou realitu s HoloLens.

Do boje ale možná vstoupí i Nvidia, která se v současnosti soustředí na vývoj grafických čipů a výkonných mobilních čipsetů. Jak totiž informoval web Declassifiled, Nvidia si patentovala vlastní řešení brýlí pro mobilní virtuální realitu.

Klepněte pro větší obrázek
Nákres brýlí pro virtuální realitu od Nvidie

Dle nákresu je možné vidět, že virtuální realita od Nvidie je velmi malých rozměrů a bez kabelů. Obsahuje dva displeje a celkem šest kamer, které by měly snímat okolí a tak mohou sloužit jako senzory pohybu v prostoru. Přesnost by měla být pod hranicí jednoho milimetru.

Uvnitř samotných brýlí bude výkonný čipset, v případě Nvidie lze předpokládat Tegra X1 nebo novější mobilní platformu. Dle diagramu je také vidět vstup zvuku, nejspíše pro ovládání hlasem.

Klepněte pro větší obrázek
Diagram architektury

Bude zajímavé sledovat, zda Nvidia vlastní řešení nakonec skutečně představí, v poslední době se totiž snaží představovat různé druhy hardwarových zařízení pro hraní her. Spolu se streamovaným hraním z cloudu by tak virtuální realita pomocí vlastního hardwaru dávala poměrně velký smysl a možnost rychle naskočit na nový trend.

Témata článku: Hardware, Technologie, Nvidia, Virtuální realita, Patenty, Tegra X1, Brýle pro virtuální realitu, Virtuální realita brýle, Vr brýle pro virtuální realitu, Cardboard, Nvidia Shield, Google Cardboard

3 komentáře

Nejnovější komentáře

  • Dr.No64 11. 6. 2015 19:38:54
    na GTA dobry
  • Axel_foley4 11. 6. 2015 15:49:59
    Jen doufám, že nebudou kopírovat nápad s tou kartonovou krabici od Google...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 56

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

** Zkraje roku unikly na internet snímky nového prostředí Neon ** Součástí Windows by mohlo být už na podzim ** Komunita grafiků na webu nespala a začala si hrát

26.  4.  2017 | Jakub Čížek | 47


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5