Nvidia: herní systémy v roce 2019 nabídnou grafiku jako ve filmech

CEO společnosti Nvidia Jen-Hsun Huang se opět vyjádřil k budoucímu vývoji herních platforem, především pak v oblasti výkonu a spotřeby.

Dle předpokladů by měly herní systémy v roce 2019 nabídnout výpočetní výkon v řádu desítek TFLOPS, spotřeba přitom bude velmi podobná jako u současných systémů. Takový výkon bude stačit na zpracování fotorealistické grafiky, kterou můžeme vidět například v moderních filmech, to vše v reálném čase. Spotřeba takového systému přitom nepřekročí 100 W.

Pro srovnání, například PlayStation 3 má špičkový výkon až několik stovek GFLOPS. Hranici EFLOPS bychom ve stejné době měli provozovat s maximální spotřebou 20 MW. V současnosti je ve vývoji například superpočítač Titan, který bude mít až 18 000 výpočetních karet Nvidia Tesla a celkový výkon by měl dosáhnout až na 20 PFLOPS.

Video

Ukázka současných možností - na videu je vytvořena virtuální replika Titaniku v běžně dostupném herním enginu CryEngine 3:

 

Témata článku: Hardware, Technologie, Nvidia

16 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Roman Langer 20. 12. 2011 8:23:41
    Teda nemůžu si pomoct, ale při pohybu se to neuvěřitelně rozmazává. To je...
  • bakua 20. 12. 2011 7:35:09
    Mimochodem komu to nedoslo tak to video neukazuje jak bude vypadat grafika...
  • Petko Kotov 19. 12. 2011 20:58:28
    to video je pekne hnusne.
Určitě si přečtěte

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

Původní Starcraft: Brood War je nyní zdarma. Konec práce! Jde se pařit

** Legendární hra Starcraft je nyní k dispozici zdarma ** Chystá se i nová remasterovaná verze s hezčí grafikou

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 25

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?