Nvidia: herní systémy v roce 2019 nabídnou grafiku jako ve filmech

CEO společnosti Nvidia Jen-Hsun Huang se opět vyjádřil k budoucímu vývoji herních platforem, především pak v oblasti výkonu a spotřeby.

Dle předpokladů by měly herní systémy v roce 2019 nabídnout výpočetní výkon v řádu desítek TFLOPS, spotřeba přitom bude velmi podobná jako u současných systémů. Takový výkon bude stačit na zpracování fotorealistické grafiky, kterou můžeme vidět například v moderních filmech, to vše v reálném čase. Spotřeba takového systému přitom nepřekročí 100 W.

Pro srovnání, například PlayStation 3 má špičkový výkon až několik stovek GFLOPS. Hranici EFLOPS bychom ve stejné době měli provozovat s maximální spotřebou 20 MW. V současnosti je ve vývoji například superpočítač Titan, který bude mít až 18 000 výpočetních karet Nvidia Tesla a celkový výkon by měl dosáhnout až na 20 PFLOPS.

Video

Ukázka současných možností - na videu je vytvořena virtuální replika Titaniku v běžně dostupném herním enginu CryEngine 3:

 

Témata článku: Hardware, Technologie, Nvidia, Playstation 3, Titan

16 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Roman Langer 20. 12. 2011 8:23:41
    Teda nemůžu si pomoct, ale při pohybu se to neuvěřitelně rozmazává. To je...
  • bakua 20. 12. 2011 7:35:09
    Mimochodem komu to nedoslo tak to video neukazuje jak bude vypadat grafika...
  • Petko Kotov 19. 12. 2011 20:58:28
    to video je pekne hnusne.
Určitě si přečtěte

Monitory do 10 tisíc: poradíme, jaké jsou teď nejlepší

Monitory do 10 tisíc: poradíme, jaké jsou teď nejlepší

** Dobrý monitor s kvalitním panelem lze pořídit pod tři tisíce korun ** Pod deset tisíc si můžete koupit pracovní 27" monitor nebo nejlevnější použitelné 4K ** Vybrali jsme také ideální model pro vícemonitorovou konfiguraci

27.  11.  2016 | Stanislav Janů | 13

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 78