reklama

Nvidia Ansel posune pořizování screenshotů na novou úroveň. Zmáčknutí Print Screenu stačit nebude

  • Nástroj Nvidie přinese plnou kontrolu nad herní kamerou
  • Maximální rozlišení snímků bude až 61 440 × 34 560 pixelů
  • Podporovat bude i 3D snímky pro virtuální realitu

V rámci páteční prezentace, při níž Nvidia představila především nové grafiky, ukázala nový nástroj pro nový hardware. Nazývá jej jako Ansel a měl by se postarat o snadnou cestu k lepším screenshotům.

Pokud si v současnosti běžný hráč chce něco zajímavého ze hry „vyfotit“, prostě zmáčkne Print Screen a hra mu většinou snímek uloží do vlastního adresáře. Jenže existuje i velká komunita lidí, kteří ze screenshotů udělali druh vizuálního umění. Ti vyžadují pokročilejší nástroje jako je třeba virtuální vysoké rozlišení, mody pro přidání světla či ovládání kamery. To vše Nvidia zakomponovala do nového nástroje a přinese tím možnost tvořit působivé screenshoty všem.

Pokud se tvůrci hry rozhodnout pro podporu této technologie, hráč získá dosud nemožné funkce. Při pořizování snímku tak například získá kompletní přístup k herní kameře. Scénu tak nebude muset snímat pouze z běžného herního pohledu, ale z jakéhokoliv úhlu, který bude zrovna nejlepší. Podobně bude moci do scény přidat dodatečné osvětlení.

Klepněte pro větší obrázek
Nvidia Ansel přinese kompletní kontrolu nad kamerou ve hře

Další funkcí je virtuální změna rozlišení, které může být až 32× vyšší než v nativu a v případě 4K monitoru bude možné vyprodukovat snímek v rozlišení 61 440 × 34 560 pixelů. Využití vysokého rozlišení je dvojí – jednak výřezy, které zůstanou stále v perfektní ostré kvalitě a také tzv. downsampling. Technika vysokého virtuálního rozlišení a následného zmenšování snímků pro ostré hrany a detaily je při tvorbě pokročilých screenshotů základem. Součástí bude také jednoduchý editor, který se bude v postprocessingu starat o přidání efektů – filtrů, vinětace nebo vyladění barev. K dispozici budou i surová EXR data pro případné editace v grafických editorech, kde mohou vznikat třeba HDR snímky.

Klepněte pro větší obrázek
Vysoké rozlišení je pro pokročilé "screenshotování" základem. Ansel umožní snímky s rozměrem až 61 440 × 34 560 pixelů

Nvidia Ansel bude mimo jiné připraven i na virtuální realitu. Snímky ze hry tak už nebudou muset mít pouze běžný 2D rozměr, ale mohou být zachyceny také v podobě 3D fotografie s možností otáčení o 360°. Tu si následně budete moci prohlédnout pomocí brýlí pro VR, na běžném monitoru otáčením myši, ale připravena je také aplikace pro Google Cardboard. Tu již nyní najdete na Play Store a můžete si v ní prohlédnout ukázkové 3D screenshoty.

S datem finálního uvedení nástroje se Nvidia nepochlubila, nicméně uvedla první seznam her, které budou technologii podporovat - The Division, The Witness, Lawbreakers, The Witcher III: Wildhunt, Paragon, No Man’s Sky a Unreal Tournament. Brzy prý budou následovat další hry.

Klepněte pro větší obrázek
Screenshot z Witchera 3 může vypadat i takto (zdroj: Natty Dread)

Pokud vás screenshoty jako umění zajímají, pak se můžete o jejich úrovni přesvědčit v několika galeriích nejznámějších tvůrců na Flickru:

Témata článku: Technologie, Nvidia, Flickr.com, Screenshot, Witcher, Witcher 3, The Witcher, Cardboard, Google Cardboard, Google Photos, Paragon, Virtuální 3d brýle, 3d brýle pro virtuální realitu, Print Screen, The Division

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Noclaf 9. 5. 2016 16:19:30
    Zase bulvarni titulek jak prase. Screenshot - od slov "screen" a shot,...
  • Tudva 9. 5. 2016 14:53:29
    A nejake info jak to ma fungovat. Jestli pri printscreenu se hra zastavi...
  • Rudidlo 9. 5. 2016 12:33:45
    Snímek z hry z jakéhokoliv úhlu? V Assassin Creed IV se mi náhodou...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 35

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 131

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 39

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

Facebook o nás ví vše. Díky dobře skrytému vyhledávači se to dozví i ostatní

** Facebook o nás ví vše, protože mu to sami řekneme ** V jeho nitru se skrývá mocný vyhledávač ** Mohou jej zneužít stalkeři, sociální inženýři a další nezbedníci

16.  2.  2017 | Jakub Čížek | 76

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

Včera | Stanislav Janů | 112


Aktuální číslo časopisu Computer

Stavba 3D tiskárny

Výbava domácí elektrodílničky

Budoucnost 5G sítí

Velké testy microSD karet a vodních chladičů

Přehled mobilních tarifů

reklama
reklama