Nový MacBook Pro s Retinou nelze opravit ani upgradovat

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 85

Názory k článku

19. 06. 2012 11:53

Kupuju si počítač právě proto, že si ho můžu postupem času vylepšit a případně vadný díly sám vyměnit, příčemž nemusím stále kupovat stejné komponenty (bednu/monitor/zdroj/klávesnici/myš/...) znovu a znovu když je už doma mám.Ale u notebooku tento směr chápu. Jsou na tom stejně jako mobily - za dva roky se vyhodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2012 10:49

Vyměnit lcd pochopitelně lze, jen to stojí o pár dolarů víc protože se musí vyměnit i ten kousek plastu za nim. V případě takhle drahého High-end lcd bych to neviděl jako problém. Další části co se opotřebovávaji jako ventilátory, baterie, ssd hdd a klávesnice je také výměnná. Snad jediná odlišnost proti "klasickému notebooku" je integrace ram na základní desku. POchopitelně existují notebooky co jsou jak transformers, ale to je naprosto jiná třída pro jiné užití.Jinak co se týká rozšiřitelnosti tak bych řekl, že rozšiřovat notebooky proti standartní konfiguraci většinou není potřeba a ani to nejde a v případě apple bych se neobával že to bude potřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2012 20:43

Všichni jenom pořád retina. Ale proč někdo také nepoplácá po zádech toho kdo ten display vyrábí? Ano a to je ten bezvýznamný, méněcenný Korejec LG přesněji LG Display http://www.lgdisplay.com/...
Např "retina" v iphone 4 je jen LTPS (Low Temperature Poly-silicon) TFT LCD panel LG Display LH350WS1
http://www.panelook.com/LH350WS1-SD01_LG%20Displa... ...
který si může každý výrobce mobilů nebo kdokoliv koupit.
Proč se to tedy označuje jako "Apple retina display" když je to LG Display LH350WS1?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2012 16:26

Ani mě to nepřekvapuje. Četl jsem o vývoji lidské výroby. Nynější robotická výroba obsluhovaná člověkem má přejít na plně automatizovanou robotickou výrobu. Zákazník si VŠECHNY možnosti navolí dálkově přes internet a "robotický automat" vše podle PŘÁNÍ zákazníka vyrobí jako "jeden celek".Apple jde opět cestou "prvenství". Představil první takovýto výrobek na světe - snad "plně" konfigurovatelný bez pozdější možnosti změny. Proč ne. Všechno je jednou "poprvé". Nezapomeňte, že toto všechno je stále zboží "běžné" osobní spotřeby. Možná to někdo nedokáže překousnout, ale je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2012 15:22

Ne že bych si snad ten MBP chtěl kupovat (na rovinu - nemám na to peníze ), ale osobně by mi to jako uživateli v ničem nevadilo, konfigurace, v jaké zakoupím NTB mi slouží dokud nedoslouží a pak se obvykle jde do nového stroje, nebo ne? Případně si člověk zaplatí servis. Na upgrading tu jsou desktopy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2012 14:46

Měl jsem už 5 notebooků, nikdy jsem neměl potřebu do nich vrtat. Po 2 letech jsem ho prodal zachovalý jak jen to šlo a připlatil si na nový.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2012 14:30

V tom vidím spíš výhodu. V noteboocích jsem upgradoval jen jednou RAM, jinak nic. Za cenu menší velikosti a větší optimalizace mi nebude vadit po 3 letech zajít do servisu vyměnit baterii, zbytek až tak důležitý imo není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2012 13:09

Tam nevím, nejdou tam dát stejně velké moduly s větší kapacitou? A jinak Apple nabízí* i model s 16GB* rovnou a je to. A co na něm, chcete upgradovat? Takové úložiště nemá ani spousta jiných UB a na vysokou kapacitu se používá ex. HDD. CPU se u UB nemění a navíc se počítá (správně), že po 3 - 5 letech už bude sběrnice zastaralá jak pro RAM, tak pro jiné CPU, a je nutný nákup jiného stroje. To přece platí i pro stolní PC. Ano, můžete stále a stále upgradovat, ale cena, je v součtu stejná, protože za pár let, to vlastně už ani původní PC není, jiná ZD, CPU, RAM, GPU, SSD, HDD, zdroj, všechno včetně monitoru.
* podívejte se nejprve na jejich web prosím, možnost objednat 16GB RAM, 768GB flash a ještě rychlejší CPU tak o co jde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2012 12:21

Nekde vyměnit ke blbost...
Deska s ram a diskem a displej asi banan ale zbytek...domesice to pujde koupit na dxcom i na ebaycom....
A bude to jako u vsech jinych nemenitelnych veci...
Nemenitelny....kdyz tu byl prvni air psalo Se to snad vsude a vsichni a buch za chvili tu byl disk....
At ziji sikmooci reverzaci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 06. 2012 11:33

Tak nejde vyměnit baterie ?
A tohle je co ?
http://www.apple.com/support/macbookpro/servic... ... (v posledním sloupci)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2012 11:31

Nemoznost opravy me az tak nevadi protoze stejne u NB ani IT clovek nic moc nevymeni (zkuste si sehnat jen univerzalni DVD mechaniku) , nemoznost upgrade dnes jeste celkem boli me docela bodlo si koupit MBP s 2 GB ram a casem si do nej koupit 8 stejne tak disk... Ale zase co vidim ze zkusenosti, notebooky vetsinou odchazi opravdu kvuli kontaktum - jiz cca 5 notebooku co jsem mel na starost po nekolikla letech zacalo zamrzavat a padat prave kvuli kontaktum mezi komponenatmi, coz unibody a jen jedna deska dost eliminuje... Je videt ze Apple miri smerem spis k pronajmu HW nez prodeji, tzn ve chvili kdy bude 90% nb recyklovatelneho (hlinik, sklo atd) a vyrobni naklady diky seriovce budou celkem zanedbatelne, tak se dockame spise smlouvy o pronajmu HW a SW kdy napr 1x za 4 roky poslem NB z5 vyrobci a on nam posle novy model... Je to dost mozna lepsi reseni nez ty desitky kompu co vozim na sberny dvur a o jejich osudu se mi zdaji nocni mury...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 06. 2012 11:00

Ten MacBook je uvnitř skoro umělecké dílo. Navrhnuté do nejmenšího detailu. Stačí se podívat na celkovou fotografii. Ty symetrie a linie, nádhera. Že nejde upgradovat zase tak nevadí. Kdybych si ho někdy kupoval, vzal bych plnou palbu (tedy maximální ramky, půlgigovej ssd disk bohatě vystačí na další 4-5 let). A rozhodně bych si zařídil Apple Care.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2012 10:22

Nekecej. Fakt jo? Ono to někdy u ňákýho Applu šlo? Ale co si budeme povídat, ani dnešní běžný notebooky s Win nebo Linuxem nejdou opravit ani upgradovat pokud nemáte nějakou vyšší a kvalitní řadu. Podle mě to bude u ultrabooků uplně to samý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 06. 2012 10:22

Neznám stroj, který by nešel opravit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 06. 2012 09:50

Na jedné straně to chápu. Na druhé straně mám velký problém s použitím lepidla pro fixování baterie a pužití jiného formátu SSD než má Air.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2012 09:37

a u dalsej generacie macbooku bude vsetko na jednom chipe :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 06. 2012 09:22

Pane jo....a tohle vám trvalo napsat týden? Gratuluji k novému objevu, který je zřetelný již na prvním videu z prezentace!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2012 08:59

Já se domnívám, že vyrábět notebooky ze standardizovaných komponent je levnější. Proto si nemyslím, že by proprietární a neupgradovatelné řešení jako má Apple bylo budoucností. Možná je to budoucnost Applu, to bych i věřil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 06. 2012 08:46

Sice nemám detailní fotografie té desky a tak nevím zda BGA obvody jsou připevněné silikonem k desce, ale pokud ne, tak nevidím důvod proč by to nešlo případně opravit pomocí infra pájecí stanice ? Na druhou stranu věřím že firma má chlazení dobře vymyšleno a tak nebudou oxidovat spoje mezi BGA a deskou. Upgrade ? Proč to nikdy nebylo filosofií této firmy. A asi ani není třeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2012 08:32

Naprosto mě to nepřekvapuje. Elektronika se stále více stává vysokobrátkovým zbožím, jako např. pečivo, či jogurty
A pro jistotu lze ještě přístroji pomocí nějakým ku*vítkem - např. "slavná chyba" B200 tiskáren od Canonu (http://www.zive.cz/Poradna/sc-20/default.aspx... kterou bohužel v současnosti také osobně řeším ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 06. 2012 07:11

Abych řekl pravdu, tak už mě ani nepřekvapuje, že Živě opět trvalo celý týden tuto evidentní informaci vydedukovat :)Kdo se podívá na fotky nebo video se záběry na vnitřní uspořádání Retina MBP, tak mu musí být jasné, že s dnešními technologiemi by něco takového nebylo možné s použitím standardizovaných součástek..Navíc, v době, kdy bude 16GB 1600MHz RAMky a 768GB nejrychlejšího SSD potřeba vvyměnit z důvodu výkonu, bude tento kousek stejně už dávno za zenitem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2012 07:10

Asi v tomhle budu ojedinělý, ale nevidím problém. Apple notebook mi bez problémů vydrží 4-5 let a teprve pak kupuju nový (i přesto, že šlape). K opravě nedivím důvod, ale ani k upgradování. Jediný problém může být baterka, kde ale výměna stojí beztak stejně jako nová, takže bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 06. 2012 07:04

Tohle je jeden z důvodů, proč jsem nekoupil Air ale Pro. Dal jsem si do toho disk, jaký chtěl + vyhodil Superdrive a dal si tam druhý disk. Všechno relativně jednoduše. Disk ve formě modulů, které stojí ohromné peníze jsem viděl jako největší nevýhodu Airu, i když se mi jinak líbil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2012 06:44

No vždyť tohle je přesně záměr výrobců notebooků. Když se vám ntb pokazí, tak si máte jít koupit nový. A nebo to odnést do autorizovaného servisu, kde vám to opraví a utratíte podobnou částku jako za nový ntb. Oni prostě chtejí vydělávat a tady se jim to konečně podařilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor