A vy si myslíte, že si doteď mysleli něco jiného? Dělám grafiku (DTP) dvacet let a lidi jsou furt stejný. To přijde někdo se svou příšernou fotkou, že by chtěl mít použitý jiný úhel záběru, jiné oblečení a ať tam je vidět i ruka, která je na fotce za stromem... Vždyť to přece počítač udělá sám, on to viděl v televizi. Jiný zas chce použít fotku z mobilu na billboard a diví se, že to nejde - počítač to udělá. Další se diví, co dělám na knížce skoro měsíc, když jen neliju ten text, co mi dal ve wordu a počítač to udělá sám (že to dodal s chybami a dva týdny na tom makala korektorka, že tam chce desítky obrázků, to pochopitelně nevidí).Prostě polovina lidí má představu, že práce grafika spočívá v tom, že si sedí u počítače, hraje si s barvičkama a počítač maká za něj. Ta druhá polovina lidí o nějakých graficích ani neví - když jsem jednomu příbuznému říkal, že dělám knížky, tak si z toho vyložil, že dělám v tiskárně a otevřel jsem mu netušené obzory, když jsem mu řekl, že autor fakt své texty nedá do tiskařského stroje.Na druhou stranu s tím jsem osobně srovnaný a držím se rad, které mi dal jeden z lidí, kteří mne učili. Dobrá sazba (a obecně dobrá grafika) je taková, kterou čtenář nevnímá. Dobrá grafika je ta, která dá čtenáři informace a zažitky, které chce a nestojí mu v cestě. Dobrá sazba je čistá, nenásilná, bez chyb, není samoúčelná, nemusí ji nikdo luštit. Je-li práce grafika dobře udělaná, málokdo si ji uvědomí a je to nakonec dobře, protože čtenář dostal to, co chce. Je jako kvalitní silnice - když po ní jedete, nevnímáte ji a dostanete se snadno a rychle do cíle.