Netflix zaútočil na Verizon. Další epizoda v boji o síťovou neutralitu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 66

Názory k článku

06. 06. 2014 02:42

Celé je to jenom o vyčůranosti a nenažranosti!!Pro operátora je samozřejmě mnohem lepší, když velký podíl jeho přenosu jde z jednoho nebo pár míst, protože si zajistí peering a má to vyřešeno.Oproti tomu pokud stejná data zákazníci stahují "všude možně", tak zajistit dostatečnou konektivitu třeba i ze zahraničí je mnohem dražší a mnohem náročnější.Jediným důvodem proč operátorům tak "strašně vadí" YouTube a Netflix je, že to jsou velké firmy, které mají peníze a dá se z nich něco vydojit. Jak je vidět v tabulkách, tak třeba BitTorrent vytěžuje sítě taky královsky, ale to operátorům vůbec nevadí... A proč? Protože neexistuje nikdo, komu by jednoduše mohli poslat fakturu a vědí, že kdyby zavedli omezení nebo speciální platby za BitTorrent jeho "provozovatelům", tedy jednotlivým uživatelům, tak by je s tím hnali sviňským krokem a šli ke konkurenci...Nebo snad operátor chce tvrdit, že video z YouTube jim strašně zatěžuje síť, ale když si to samé video zákazník stáhne z přes BitTorrent a pak jej ještě seeduje, tak to jejich síť nezatěžuje vůbec? Netflix a Google to dělají jenom dobře! Operátorům se za tyhle vyděračské snahy a lži musí dát pěkně po čumáku hned z jedničky!Jasně, to by se jim líbilo - dostat zaplaceno od uživatele, dostat zaplaceno od serveru, všechny prodejní místa mít jenom frančízová, takže dostat zaplaceno i od "zaměstnanců" a infrastrukturu nejlíp přeúčtovat státu v dotacích pro rozvoj .Operátoři jsou bezskrupulní a jejich podnikání by se mělo tvrdě regulovat.Jenom podívejte u nás! Ještě před cca rokem tady byl strašný problém si zavolat, úvazky na tisíce a ejhle! Najednou může být maximální smluvní pokuta 20% paušálu, najednou může být neomezené volání za pár stovek... A žádný z operátorů nekrachuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2014 22:14

Názory některých opravdu nechápu. To, si jako myslíte, že člověk si bude platit třeba 100 Mb/s s FUP 50 GB/měsíc? To pak přece můžu mít za 1/3 cenu 10 Mb/s a vyjde to úplně nastejno. Pokud chce Verizon a ostatní dělat prasárny tohoto typu, tak dobře, ale ať jasně ve smlouvé napíší, že na Netflix a YouTube je limit 20 GB na měsíc a hotovo. Schválně kolik u nich zůstane lidí.A nejvíc zarážející na tomto je to, že místo toho, aby všichni byli rádi, že za obsah je platí a vše jde legální cestou, tak se opět vymýšlí, jak lidi donutit vrátit se na shareservery a bitttorrent. Celý filmový průmysl by se měl okamžité proti takovým jako Verizon ihned postavit, protože to jsou ti, kdo na tom nakonec může prodělat nejvíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2014 17:37

koukám, že nějaký koumák vymyslel co by se dalo zpoplatnit :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2014 15:19

Nevidím nic špatného na tom, když si ISP nechává zaplatit za přímý peering od poskytovatele obsahu. Je to pro poskytovatele dobrý zdroj příjmůSíťová neutralita je nesmysl.Na druhé straně ovšem není nic špatného když třeba velký poskytovatel obsahu své subscribery před konkrétními poskytovateli varuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 06. 2014 14:59

Podle mě je chyba na straně operátorů. Slibují něco co není pravda. Viz. nabídnou vám internet s rychlostí např. 100 Mbit/s. Máte garantovanou rychlost, ale oni vlastně vůbec nechtějí aby jste to využívali. Zkuste si takový internet pořídit a pak využívat jeho rychlost naplno 24 hodin denně celý měsíc. Tutově Vám operátor zavolá, že takhle to nejde a nastaví Vám FUP nebo Vás úplně odstřihne.To je jak s těma rádoby neomezenýma tarifama u našeho českého TRIA. Dávají vědět že mají neomezený tarif, ale následně se dočtete, že neomezený není. Že můžete provolat např. 20 000 minut. Tak co to je? Já vím, že to je to vysoké číslo, ale je to neomezené?Takže vzkaz od operátorů: "Nabízíme neomezený tarif, super rychlý, ale moc to všichni najednou nevyužívejte. To my taky nemusíme zvládnout."Ale je to reklama. Neomezený se bude vždy prodávat lépe, než vysokorychlostní s FUPem 100GB, i když je to vlastně totéž. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 06. 2014 14:56

Chtělo by to více rozšířit decentralizované streamování videa (Bittorrent Live apod.) a operátoři by mohli brečet na celý svět a nevinit z toho jednu firmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2014 14:49

To musí být paráda si zaplatit za 4K video a pak číst, jak byla snížena kvalita videa kvůli rychlosti sítě. Vítejte v budoucnosti. Lepší to nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2014 14:07

tak at plosne snizi rychlost u svych tarifu, pokud to nezvladaj tak nemuzou davat moznost mit tak rychle pripojeni
resp mohou, ale toto je pak vysledek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2014 14:04

Jasne, jeste si stezujte ze prodavate internetove pripojeni lidem, kteri se odvazuji ho pouzit aby se koukli na video. Nebylo by to skvele prodat lidem pripojeni, ktere se nebude vubec, ale vubec vytezovat? Super ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2014 14:03

a co řeší? nechce netlix platit? nemusí! (proč by taky platil, když Verizon není jeho ISP) Pak ať ho verizon nepustí do "své" sítě a zákazníci si sami vyberou, zda přejdou ke konkurenci nebo zůstanou a podle popularity a datového toku je jasné, že bude následovat migrace zákazníků ke konkurenci.Tady vůbec nejde o zatěžování sítí ale o to, že netflix je populární, točí se tam velké prachy a operátor z toho chce taky něco mít. Kdyby šlo o přetěžování sítě tak to udělá tak, jak jsem napsal v předchozím odstavci nebo zavede FUP, zatím je to pokus o vydírání a napakování se. Až zakročí Netflix a začne uživatele upozorňovat, že jejich provider omezuje streaming takže nemohou garantovat funkčnost služby tak se bude Verizon divit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2014 14:02

Ono ten neobmedzeny internet nikdy nieje neobmedzeny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2014 13:47

Ked som si vyberal noveho poskytovatela tak som si vyberal na zaklade toho, ci ma FUP. Vyhral drahsi, ale bez nezmyslu nazvaneho FUP. Netusim kolko dat prenesiem mesacne a ani to nechcem vediet. Mozno by som sa zmestil do FUP (na 90% ano), ale je mi zle z reklam typu "neobmedzeny internet s obmedzenim na 120GB,..." Tento marketing nemienim podporovat. Ak je tam nejake datove obmedzenie tak sa to neda nazvat neobmedzenym a je jedno ci, ze to obmedzenie "vacsina" zakaznikov nedosiahne. Uz to obmedzenie je a ma to tak byt prezentovane.
Tak isto pri tomto. Ak by nebol netflix,youtube, steam,.... ludia by nepotrebovali mat extra,mega, turbo rychlu linku. Stacila by mi stara klasika 512MBit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2014 13:35

Tak nech zrusia netflix a ludia si to porno budu stahovat z torrentu a zadarmo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2014 13:11

Přijde mi to stejný jako mýtné na dálnicích.
Máte obrovský kamion, který poškozuje silnice a zahlcuje cesty (netflix)?Stát po tobě bude chtít peníze (operátor), protože to byl on, kdo vystavěl silnice (síť) a přece to nebudeš nadměrně přetěžovat a stavět si na tom svůj byznys na úkor státu, který musí silnice spravovat a dělat nové (dalších investice operátora). Otázka je po kom má stát (operátor) chtít ty peníze? Po provozovateli (vlastníku kamionu) nebo po objednavateli služby (zákazníkovi, který si objednal přivezení zboží)? Já si myslím, že po obou, jelikož spolupráce obou může za to, že nějaký kamion po dálnici jede (video se stahuje k uživateli). Bez jednoho by nebyl druhý a naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 06. 2014 12:31

Já jim docela rozumím a možná by si měl každý uvědomit jaké toky to jsou, aby net zahltilo jenom streamování vč. gratis služeb typu YT není normální a ta videa i show i movie "na vyžádání" bude muset začít někdo regulovat a omezovat vč. H.265 to však nestačí takže odstupňovat kvalitu a při přetížení nasadit horší tedy vyšší kompresi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2014 12:30

Opravdu nerozumím proč je problémem něco, co je dávno vyřešené a to formou FUP.
Tak ať dají FUP20GB za 20USD a neomezený za 50USD. A těch 30USD je v podstatě poplatek za Youtube a Netflix. Akorát to tam nebudou nazývat a nebudou řešit termíny jako síťová neutralita a kdo koho poškozuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 06. 2014 12:27

Tohle je zase něco nad čím zůstává rozum stát: "Faktem zůstává, že stále více amerických operátorů žádá od Netflixu a dalších velkých služeb finanční „odškodné“ za to, že příliš vytěžují jejich linky."
Proč teda ten operátor prodává něco co jeho síť nezvládá? Tak ať nasadí nějaký FUP s limitem 5GB měsíčně, a pak ví, že to jeho síť zvládne.
Podle mě je zcela jedno, zda ty data jsou stahované z jediné sítě (netflix, youtube, ...) nebo zda uživatelé vygenerují stejný traffic jiným způsobem (torrenty, weby, atd), který ovšem bude roztroušený přes celý internet a nebude to tedy jen z několika serverů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2014 12:19

Linku vytěžuje zákazník, který si to video vyžádal a který poskytovateli připojení platí. Ať jdou s takovýmito vyděračskými požadavky někam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor