"Z pozice umělce". Jenomže je rozdíl "umělec", který dělá alternativní umění někde na squatu, jehož reálná monetizace jsou dvoje cigára, flaška vína a na pár nocí roztažená stehna dredaté squaterky Katky - takový si může dovolit "boj" a "vysmívání" se autorskému zákonu, protože reálně tím o nic nepřichází a naopak získá cigára, víno a squaterku Katku ještě na další týden. V podstatě se ani vysmívat autorským svazům a zákonům nemůže protože stojí úplně mimo ně a vůbec se ho to netýká.A je úplně něco jiného umělec typu George Lucas nebo J.K. Rowlingová, kteří mají reálnou monetizaci svých děl v miliardách dolarů a jakékoliv sebemenší omezení copyrightu by je stálo obrovské peníze a má obrovský vliv na jejich osobní majetek.A "Řezník" má rozhodně blíže k tomu squaterskému umění. V podstatě je to něco podobného jako když major Major v knize Hlava 22 ve válce jednal vždy hrdině a statečně a byl první, kdo se nebál obětí a vždy hrdinně, rychle a ochotně nabízel z velitelství své vojáky do těch nejtvrdších bojů Proto výsměch copyrightu Řezníka je něco podobného jako "hrdinství" majora Majora.
Navíc Řezník se i stylizuje a tvoří tak, že jakýkoliv větší komerční úspěch je předem zcela vyloučen, takže ví, že copyrightové zákony se ho příliš netýkají a týkat nebudou ani do budoucna. Osobně myslím, že se Řezník bojí neúspěchu a proto netvoří normální umění přijatelné pro většinu lidí, čímž se sám vylučuje z normálního konkurenčního boje mezi umělci a maskuje to "výsměchem" a "opovržením".I krev, temnota atd. se dá zpracovat tak, že má hodnotu - to je příklad například Stevna Kinga nebo z historie to byli například Dante Alighieri, jehož Božská komedie konkretizovala zlo, démony a tresty a doslova vyděsila miliony lidí, kteří utíkali pokleknout ve strachu do kostela - zvlášť po tom, co Botticelli zpracoval tuto, do té doby nepředstavitelnou hrůzu, ve slavném díle "Mappa dell’Inferno".Ovšem, pokud se člověk pokusí o takové zpracování a vystaví své dílo objektivní veřejné kritice, je tam nebezpečí, že bude odmítnuto jako nedostatečné, trapné, nudné... Umělci typu Řezník taková díla netvoří, protože nechtějí podstupovat tuhle kritiku, i když třeba teoreticky by na to mít mohli.Zkuste místo toho vyřvávání s maskou napsat normální skladbu nebo napsat či natočit normální horor, který půjde pustit do kin a pak budete mít ke copryrightu zcela jiný vztah .