Německý mediální obr se vrací ke Googlu. Klesla mu návštěvnost

Google se poslední roky zejména v Německu potýkal s nevolí tamních vydavatelů, kteří si stěžovali na jeho zpravodajský agregátor News. Podle vydavatelů tímto způsobem Google pouze vydělával na cizí práci a požadovali, aby za přebírání úryvků článků platila americká společnost licenční poplatky.

950293578
Zpravodajský agregátor od Googlu

Po letité tahanici to nakonec dopadlo tak, že je v Německu Google News pro vydavatele volitelný. Pokud v něm být nechtějí, nemusejí. Před pár týdny se k tomuto kroku rozhodlo obří vydavatelství Axel Springer a z Googlu na nějaký čas odstranilo vybraná periodika.

Co se stalo? Návštěvnost z Googlu podle Reuters (via The Verge) se pochopitelně dramaticky propadla. V případě návštěvnosti z vyhledávače, kde Google zobrazuje v horních pozicích úryvky z News, došlo k poklesu návštěvnosti o 40 % a v samotném agregátoru pak o celých 80 %. Google zde totiž zobrazoval pouze titulky článků, ale už ne jejich perexy a případné obrázky.

Nyní se tedy Axel Springer pokorně vrací, poněvadž jeho místo v těchto službách by záhy obsadila konkurence, což si nemůže dovolit ani hegemon této velikosti.

Celý případ ukazuje, že zdaleka neplatí proklamace vydavatelů, kteří tvrdí, že je Google v tomto sporu ten zlý, který jen vydělává na práci druhých, ale že se naopak jedná o symbiózu. Google získává obsah do svých služeb a na oplátku je výrazným zdrojem návštěvnosti.

Diskuze (6) Další článek: Intel v úspěšném Česku chystá další tři investice

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,