Německý Freiburg před lety přešel na OpenOffice. Teď se potupně vrací

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 133

Názory k článku

avatar
22. 11. 2012 23:01

Jednou mi někdo řekl, že co je zadarmo nestojí za nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 11. 2012 11:48

Hned jsem si vzpomněl na články, jak Ostrava Jih přecházela z Linuxu zpátky na Windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 11. 2012 09:05

Což se asi dalo čekat. informační systém veřejné správy je skutečně něco jiného,než když si fanoušek Linuxu stáhne poslední verzi supr textového editoru,napíše pár řádek textu a pak tleská ručikama že to je cool a zadarmo. Pokud tedy nechápeme pojem "informační systém"omezeně jako konkrétní SW -těch může mít ten úřad několik. Ale skutečně o celkový komplexní systém informací a údajů, které ten úřad musí efektivně spravovat, přejímat a předávat a dělat podle nich závažná rozhodnutí.A tento komplexní systém musí někdo nákladně vybudovat, zorganizovat, propojit efektivně jeho moduly,udržovat, dle potřeby aktualizovat -což zase není o tom nainstalovat novou verzi SW, ale aby tak aby plnil nové potřeby úřadu..
A z nějakého důvodu, v případě komerčně vybudovaného IS si tu práci někdo dá-nebo i dostane dostatečnou podporu v rámci té zaplacené ceny. Jenomže, když si úřad postaví IS na opensource a "zadarmo", tak si tu práci obvykle nikdo nedá, každý si asi myslí že když je to zadarmo, tak to i zadarmo efektivně pošlape... A vono ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 19:55

Udělali dobře a ušetřili si spoustu problémů. Ono je hezký, že openoffice funguje zadaro, ale když pak pošle člověk něco na úřad v .doc tak čeká že to přečtou. Bohužel složitější formátování je v ooo bez záruky. Opačně to vtšinou funguje ... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 11. 2012 18:58

Podstatně větší problémy s kompatibilitou má MS Office sám se sebou napříč verzema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 18:23

je smutne ze samotna roztristenost OO zpusobuje problemy, nechci nijak podporovat placeni MSOffice, ale je pravda ze jediny pokus ve firme prejit na OO nam zpusobuje problemy do ted. Prejit proste na OO nelze, pokud jine spolupracujici firmy pouzivaji MSOffice. Otazka je jestli je to zpusobeno MS a jejich proprietalnosti... tipuju ze ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 11. 2012 18:13

Něco mi říká, že to o té kompatibilitě, efektivitě, kooperaci a bůhvíčeho ještě vůbec nebude. Pravý důvod vidím jinde. MS si moc dobře uvědomuje, že co do počtu licencí je sice Freiburg kapka v moři, nicméně kazí mu to dobré jméno. Co kdyby se to rozkřiklo a k Freiburgu by se začaly přidávat další města? Nyní může MS vydat oslavný článek: "Kterak Freiburg prozřel a od shnilého FOSS byl Microsoftem očištěn". Netvrdím (na rozdíl od MS), že je LO bezchybný, nicméně i s těmito chybami je mnohem použitelnější. P.S. On těch zmiňovaných 600000 € zaplatí Microsoftu několikrát. Nebo to snad byla cena včetně "doživotního" upgradu zdarma? Ani bych se nedivil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 11. 2012 17:40

Mě se líbí, jak si každý upraví článek podle sebe používal jsem x let OO bez jediného problému, nyní používám asi rok LO a také bez problémů... a s prominutím, kolikrát si nerozumí windows office ani mezi sebou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 17:02

Office pro podnikatele 2013 - 6000Kč Word,Excel,PowerPointPlat 15.000 hrubého = náklady 20100 * 12 = 241200 KčJeden člověk navíc za 15.000Kč hrubého najatý na jeden rok, který bude řešit podporu OpenOffice pro skupinu 40 lidí stojí tolik co 40 licencí MS Office na několik let, kde ani tu podporu třeba nebudete potřebovat. ( zaučení, více dotazů než obvykle atd. ) Musíte doufat, že se to ty lidi do jednoho roku naučí a navíc se to vyplatí pouze pokud těch lidí bude více než 40.
Jo ještě musíte mít sakra štěstí, že najdete člověka, který to bude chtít za 15.000 hrubého dělat.Skoro vždy je lepší neměnit to co dobře funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 16:45

Je pro Libre/OpenOffice vůbec nějaká podpora od někoho? Taky bych nenasazoval do statní/korporátní sféry něco, kde nemám hotline na výrobce, který mi poskytuje podporu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PD
21. 11. 2012 16:42

A kde je psáno, že se zse za pár let nebudou vracet?Důvodem může bejt, že za výběr OO/Libre office vám nikdo nedá igelitku nebo nějakou krabici.S kompatibilitou je to (h)různý. Když otevírám něco v offisech, tak se dokument musí neustále překonvertovávat z různých verzí. Když se pokoušim otevřít něco ve starši Visiu, tak mi to vyžduje zakoupení novejší verze. Za tenhle b*rdel ve formátech určitě nemůže open source.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 11. 2012 15:32

Podle mně nezohlednili rozdíly mezi placeným softwarem od Microsoftu a mezi Open softwarem.
Firmy vyrábějící placený software žijí z prodeje licencí a pomocný servis svým zákazníkům tak mohou dělat zdarma. Firmy produkující Open software naopak žijí z prodeje služeb kolem softwaru, zatímco Help Desk je placený. Neboli tady ten, kdo "umí" to má zdarma, ten, kdo to neumí, platí klidně třeba i víc než by zaplatil za licenci placeného software.
Platí to i pro jakýkoliv Open Office zdarma.
Neboli okamžikem, kdy v nějaké organizaci vyhodí placený Microsoft Office a nahradí ho zadarmiko programem Open Office, musí automaticky buď zajistit placené služby kolem Help Desku zvenčí nebo vytvořit interní útvar, který řeší problémy. Nebo posílit stávající, pokud ho tam měli už předtím.
Je pak vnitřní záležitosti organizace, jak to vyhodnotí. Jestli je výhodnější dávat víc peněz za placený software nebo dávat víc peněz za softwarový Help Desk. Jinak si myslím, že co se týká úřadů, na 99 % všeho užití stačí ty funkce Office, které tam jsou už nejméně 10 let a jsou tak bezproblémově zmáknuté jakoukoliv dneska používanou verzí placených Microsoft Office i jakýmkoliv Open Office zdarma. Akorát jen stačí trochu přitáhnout úředníkům otěže, aby si nevymýšleli všelijaké blbosti a svoje výplody tvořili jen v takových starých verzích , i když jejich program Office je nový.
A pro těch pár procent úřednické tvorby, na které jsou třeba nové funkce v Office, klidně můžou dělat v nějakém odlišném režimu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 15:28

Nebylo by od veci si dat mokry hadr na hlavu s zacit setrit temi emotivnimi vykriky. Kdyz se Freiburg vraci k MS Office, je to potupne. Kdyz se Londynska burza vracela k Linuxu, nejsem si jisty, jestli to zive vubec stalo za zminku. A to pomijim reklamu, kterou pri puvodni migraci z Linuxu na Windows MS vsude cpal. Tohle bylo potupne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 15:19

No, jen ať si pořídí rovnou 64bitové Office a zjistí, že je to z bláta do louže (Microsoft se až na ty nejnutnější ActiveX vy...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 11. 2012 15:17

Pouzivali OO do ted ? dyt OO je tak rok mrtvy projekt...
Provozovat OpenOffice ted kdyz se z nej stal obselete garbage (Vsechna linuxova distra presla plynule na LibreOffice, a na nem take probiha vyvoj a jde to znat) je trochu sebevrazda, navic LibreOffice prochazi velmi castymi aktualizacemi (1x za mesic - 1x za tyden) a predpokladam ze OpenOffice nainstalovali na Win kde neni zadna jednoducha cesta aktualizaci jako v Lin (pro aktualizaci na LibreOffice pod win musi udelat Uninstall a Install coz u win znamena tak 10minut na stanici)A vubec bych se nedivil kdyby ty OpenOffice nebyly vubec aktualizovane od doby co na ne presli...
Ale kdyz radsi vrazi 600k EUR do M$ office (zase se ucit neco noveho znovu ) misto toho aby dokopali adminy k tomu aby delali svou praci... jejich blbost.Nebo si za ty prachy mohli najmout nejake vysokoskolaky kteri by za ne doladili/pridali funkce ktere by jim nevyhovovali pod aktualnim LibreOffice (Myslim ze by toho nebylo moc, Libre je mnohem pouzitelnejsi nez OO)
Alespon by meli odladeny SW, nemuseli preucovat uzivatele a taky by neco prispeli do OSS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 11. 2012 15:13

Takhle to časem dopadne na víc místech, kde si někdo myslel, že open sourcem ušetří. I u softwaru platí, že nejsme tak bohatí, abychom mohli kupovat levné věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 11. 2012 14:37

Pane jo, to si neumí nejprve otestovat, co který produkt umí a co už ne. A zda jsou kompatibilní, to umím i já, a v tomto případě bych jim to hlásil hned, už mám otestováno. Co to tam dělá za lidi, hrůza! Nejhorší je, že s "větráky" to bude stejné, hotová "energotrofa", i Anglán si už dal jedna a jedna dohromady a na ty ohyzdy už kašlou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 11. 2012 14:37

Legrační je že v tomto týdnu jsem shodou okolností udělal stejnou věc. Po 2 letech odinstaloval OO a vrátil se k Office. Už jsem z toho byl unavený. Potřebuji pracovat a ne experimentovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 11. 2012 14:29

a vo tom to je..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 11. 2012 14:29

No neviem ale vôbec myšlienka stavať firmu na openoffice alebo office a nieto ešte mesto. Každý takýto subjekt by mal primárne používať vlastný integrovaný informačný systém a nie Office alebo OpenOffice. To je taký problém si nechať ušiť info systém na mieru? Veď dnes sú k dispozícii frameworky v ktorých toto vôbec nie je problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 14:19

Taky bych si přál aby to bylo jinak. Bohužel je taková situace. Nikdo není schopen už desetiletí (od dob konce slávy AmiPro, Lotus 1-2-3, Wordperfectu, Quattro Pro, atd), udělat office software, který by se alespoň vzdáleně vyrovnal MS Office :(OO/LibreOffice a další forky jsou strašné a možná deset let zpátky jak co do funkcí tak co do ergonomie. A většině lidí nezbývá než cpat peníze Microsoftu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 14:11

Proč se problémy s kompatibilitou musí vždycky řešit nákupem čehosi od Microsoftu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 14:02

Myslím si, že městečko dostalo velice lukrativní nabídku. Kdo ví, jak to vypada v zákulisí.
Určitou chybnou je, že OpenOffice používá méně lidí a jeho svobodný formát není tak rozšířen, což nahrává do karet Microsoft Officu, který je bohužel majoritní. Chybou je, že většina lidí si pod pojmem kancelářský balík představí jen Microsoft Office a že nic jiného nezná.
Kdyby všichni ti, co mají nelegální Microosftí officy přešli na Apache OpenOffice nebo LibreOffice, tak by všude necpali microsoftí formát nebo tu frašku na sovobdný formát OpenXML (různé ty docx, pptx, apod.)... můj názorJá když něoc vytvářím či posílám, tak to posílám ve svobodných formátech, protože majoritně používám svobodný software ipřesto, že často píši z Windows a Internet exploreru, nikoliv z Debianu a IceWeaselu kvůli uživatelům, kterým pomáhám na poradnách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 13:52

MS Office je i ve verzi 2010 šunt. Například ve Wordu se při psaní delšího dokumentu může vše rozpadnout tak, že už to nikdo nespraví, mizí obrázky, kazí se formátování, dvě tabulky v sobě jsou stále problém atd. Microsoft místo aby provedl koncepční změny už 10 let jen mění obal.Jenže Open Office (nebo jak se zrovna aktuálně jmenuje), je doslovnou kopií tohohle póvlu.Je opravdu smutné, že se nikdo už od dob Wordperfectu nezamyslel nad celkovou koncepcí a textový editor je jen "programátorským GUI" nad datovým modelem dokument (vlastnosti) -> odstavec (vlastnosti) -> písmeno (vlastnosti)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 13:51

Po 5 letech to spíš vypadá, že někdo dostal nabídku, která nešla odmítnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 13:47

MS Office je kancelářský etalon a není v dnešní době ani moc drahý - v podstatě je ta částka ekvivalentní mzdě, kterou dostane kvalifikovaný pracovník v technickém oboru za cca 1 - 5 hodin práce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 11. 2012 13:39

Prostě a jasně nakonec zjistili, že ten slavný open source je nakonec vyjde dráž než dobře vyladěný proprietární produkt, zaručující bezproblémou funkčnost a kompatibilitu. Jak příznačné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 11. 2012 13:35

Takže problém byl v tom, že používali i Office 2000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 11. 2012 13:30

peter, kde si. objasni mi toto spiknutie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor