Ani bych nestanovoval pevný čas, ale za JAKOUKOLI práci mimo pracovní dobu bych normálně zaměstnavateli pálil těžké pokuty, protože se dopouští hned dvou věcí:
1) PRÁCE NA ČERNO
2) DAŇOVÉ ÚNIKYProtože správně pokud zaměstnanec pro zaměstnavatele oddělá ještě x hodin navíc (doma nebo v práci), zaměstnavateli tím vytvoří hodnoty, z kterých by stát měl dostat daně. Ovšem protože práce proběhla "zdarma" a není nikde evidována, tak kromě zaměstnance ostrouhá i stát.Navíc opravdu nevidím důvod proč by měl někdo (v 95% případů navíc ZDARMA) pracovat ještě z domu navíc mimo svoji běžnou pracovní dobu??! A pokud to zaměstnavatel "nutně potřebuje", tak ať si to taky ZAPLATÍ.Já si taky nemůžu jenom tak nakráčet do supermarketu, že tam pravidelně nakupuji všechno jídlo, ale dnes potřebuji navíc ještě chlast, ale nemám na něj, tak mi mají dát flašku zdarma, protože ji NUTNĚ POTŘEBUJI. Ale zaměstnavatelé často tohle požadují úplně normálně...Já osobně pracuju pondělí až pátek 8 hodin denně a večer a o víkendech nehodlám řešit vůbec nic. Požár, ozbrojené přepadení nebo srdeční zástavu mohou lidé z firmy hlásit na 112 a cokoliv méně významnějšího prostě počká do pondělí do rána.Kecy o tom, jak se všechno musí řešit i ve tři ráno jsou prostě jenom kecy!Podotýkám, že s tímto přístupem mám minimálně o 20% větší plat než kdokoliv na obdobné pozici ve firmě, v životě jsem nedostal výpověď a práce si ani nijak extra nevážím, protože vím, že novou si najdu v řádu dnů. Zaměstnavatelé to vědí taky a proto ani nemají choutky mě nějak drtit a naopak si mě ještě předcházejí, upravují , co se mi nelíbí atd.Naopak lidi, kteří jsou submisivní, všechno řeší i po pracovní době a můžou se z té práce doslova pos*at, tak mají peněz míň, každej si o ně utře boty a když něco je, tak navíc letí jako první...Ještě jenom dodám, že pracuji v OBCHODNÍM oddělení :) a je i blbost, že zákazníkovi se musí vycházet maximálně vstříc a štvát se s ním v jednu ráno - to maximálně, když máte nějaký šunt nebo službu na prd typu hrnce na předváděcí akci za 60 000 Kč.Ale když nabízíte skutečně kvalitní služby nebo produkty, víte o tom a je to obecně známo, tak působí na lidi mnohem líp, když se k nim chováte tak, že sice chcete, aby nakoupili, ale pokud ne, tak vám to rozhodně žíly neutrhne, protože to koupí hned někdo jiný. Takže s klidem říkám lidem, ať si přijdou třeba až další den na tolik a tolik hodin, že končím a už žádný jednání o obchodě nebude a zvlášť, když je "tak důležitý", tak musí počkat až se to bude moci řešit zčertva a v klidu.Nakonec žádná banka taky neschvaluje například hypotéky v sobotu v deset večer a nevypadá to, že by si je kvůli tomu lidi nebrali - prostě si počkají do pondělka .