Nekteré firmy se stále drží Windows XP

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 81

Názory k článku

22. 06. 2014 19:56

Tak to je na čase přejít z win 95 na Win 98. Ale poběží 98mičky také na 4 MB RAM?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 06. 2014 18:43

Některé firmy používá jako referentská auta Tatry 57a a pro manažery mají Tatry 600. Proč měnit něco, co funguje, a blbě utrácet peníze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2014 12:16

Nevidím důvod proč přecházet z XP na nový OS, když to funguje. A že nevychází aktualizace a oficiální zabezpečení?! To pro trochu lepšího administrátora NENÍ PROBLÉM!Všichni rozumní administrátoři firemních systémů nezajišťují bezpečnost pomocí OS, ale pomocí dalších prvků jako jsou firewally, antiviry atd. a bezpečnost visí právě na těchto prvcích. Instalace "bezpečnostních aktualizací" OS pak ani není potřeba, protože případný útočník se k chybě v OS přes firewall, antivir a omezená práva uživatele ani nedostane .Firemní počítače mají být jednoduše nastavené metodou "opt-in" nebo "whitelist" - to znamená, VŠECHNO JE ZAKÁZÁNO, vyjma toho, co bylo výslovně povoleno.Takže ze systému mají přístup k Internetu jenom jedna nebo dvě aplikace, zbytek ne, mají to samozřejmě jenom na pár portů, které potřebují, zbytek je zakázán. Uživatel systému má pak práva spouštět jenom dané aplikace, zbytek ne a nemá přístup ani do náhledu nastavení.Navíc tento počítač ještě jede na INTERNÍ IPv4, takže aktivní přístup z vnějšku z Internetu k němu nejde...Takový počítač je doslova nenapadnutelný, protože z pohledu útočníka je vlastně "offline", jelikož se k němu nepřipojí. A i kdyby se na něj chtěl dostat tak, že něco pošle uživateli e-mailem nebo dá jako skript či soubor na web, tak to skončí na tom, že uživatel nemá práva na to, aby to vůbec stáhl nebo dokonce spustil.Já jsem takhle nastavil mnoho firemních PC například v účetní firmě a fungují už 10 let bez jakéhokoli zásahu, za celou dobu tam nebyl jediný bezpečnostní incident. Jediné, co bylo potřeba dělat, tak jednou za nějakou dobu nahrát upgrade účetního programu a kvůli bezpečnosti dat vyměňovat HDD (kdysi jsem tam navrhl kvůli bezpečnosti RAID 1 a tak se dá dosluhující HDD za nový vyměnit bez nějakého delšího přerušení práce).Všechna PC mají XP a mohou tam být klidně dalších 10 let úplně v pohodě :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 06. 2014 19:20

To neni vůbec problém protože důležité počítače už maji Windows7. Čím dál víc výrobců sw se od XP odklání a v krátké budoucnosti nebude možné XP používat ... viz namátkou Kerio, StormWare, Helios, ... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 06. 2014 11:04

Přijde mi, že půlka lidí tady dělá PR Microsoftu, winxp s antivirem stále například pro starší lidi dostačuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 06. 2014 09:15

Přiznám se, že jsem poněkud znejistěl, když jsem zaškrtával dny v kalendáři. Ano opravdu jsem si myslel, že další šokující článek, o tom jak jsou Windows XP stále používána, již nepřijde. Děkuji redakci, že mě z nejistoty vyvedla, a já mohu dále udiveně civět do monitoru - protože co si budeme povídat... Fakt, že ještě plno firem používá XP, je opravdu obdivuhodný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 06. 2014 08:49

V jedné zahraniční firmě mají zatím také MS Windows XP, ale jejich ředitel si už místo toho pořídil Apple s OS-X a prý si jeho podřízení mohou vybrat buď Apple nebo PC s Linuxem. Běžné MS produkty jsou podle něj z provozního hlediska dlouhodobě příliš drahé na to, jak jsou problematické. Jako hlavní IS tam prý ovšem budou mít MS Dynamics, takže to bude ve výsledku asi pěkný mišmaš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 06. 2014 03:36

drzim se Win 7 Ultimate od prvni chvile co sem stahnul Rtm a nasel vyborny crack a prolomil to, nejlepsi kombinace, mam to uz od leta, pul roku predtim nez to vyslo oficialne v rijnu (22.10.) a uz to bylo na tolika netboocich, noteb., pracovni stanice, muj domaci comp, Apple MCBP, v praci na kompech, parada, muzu vrele doporucit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 06. 2014 22:21

Víc takových článků a chudáci nepoučení uživatelé.Jednoho dne se stalo, že KB uvedla na webu, že Windows XP už není podporován, že je potřeba povýšit na novější operační systém. Majitelka počítače se lekla a obrátila se na specializovanou firmu, že co s tím.
Pán jí několik let starý počítač vzal a přeinstaloval na Windows 7. Pro jistotu jí tam dal verzi 64bit, protože je prostě "lepší". Operační paměť jí ovšem povýšil jen na 1,5 GB. Navíc používá celou řadu DOSových programů.
Bohužel nějak jí zapomněl počítač před totální přeinstalací počítače zazálohovat, takže teď má sice "cool" systém, je o nějakou tu korunu lehčí, ale zato má spoustu starostí.Ke cti Widnows 7 musím říct, že pocitově ten počítač není pomalý.Takže přestaňte tady vyvolávat paniku. U klientů, kde železo dosloužilo, samozřejmě přecházíme na Windows 7, ale pokud počítač slouží, tak nemá cenu to lámat přes koleno. Ona ta přeinstalace fakt není žádná legrace, pokud se to má udělat pořádně.Jen nevím na co budeme přecházet, až se přestanou Windows 7 prodávat (snad konec tohoto roku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2014 20:21

Ale jo, ať si je klidně nechají, ale ať pak po nás nechtějí zahraňovat firmu, když jim nějakej kretén klikne v mailu na kdejakou kravinu.
Vaše IT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 06. 2014 20:17

a co jako ze pouzivaj porad win XP ? ze nejsou aktualizac krety normalni uzivatel s torrent edici windows stejne nestahuje jim neco ubira na kvalite nebo to z nich najednou dela nepouzitelny OS ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 06. 2014 20:11

Tady nejde jen o výměnu Windows XP za novější a většinou zbytečně hardwarově náročnější, ale o to, že když někomu běží programy, které používá na systému Windows XP bezchybně, tak nemá důvod přecházet na novější Windows. Osobně vůbec nechápu, proč jsou Windows s každou verzí více hardwarově náročnější, když se na nich spouští stejné programy jako předtím na Windows XP. Pravděpodobně jde o dohodu výrobců hardware a Microsoftu. Oni vytvoří novější hardvware, Microsoft vytvoří novější software a hlupák uživatel je pak donucen si koupit nový stroj, aby si výrobce i Microsoft dobře nahrabali. Výrobce a ani Microsoft nepotřebuje, aby někomu počítač fungovat roky a oni nemohli nic prodávat. Kašlete na ně a provozujte si to, co opravdu POTŘEBUJETE ne to co vám někdo NUTÍ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 06. 2014 18:25

Ve zdravotnictví se běžně užívají Windows XP ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 06. 2014 16:44

Ono je to celkem šumák, když někdo chodí na warez/porno sajty, nemá antivir a používá hesla "12345", tak mu nepomůže ani Windows 8 TurboSecure Edition.Osobně bych si dokázal představit i fungování s Windows 2000 a po dovybavení bych IMO s bezpečností neměl problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2014 16:04

Mám XP a ničeho se nebojím. Každý program má chyby a čím déle běží, tím je dokonalejší. Mám i počítač z roku 1994 s DOSem a Win 3.1 a běží bez opravy doposud. HDD jsou i teď naprosto spolehlivé. Jó, tenkrát to bylo železo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2014 15:49

Firmy nelze porovnávat mají jiné "vlastní" placené podmínky podpory to je rozdíl proti běžnému uživateli, zde je XP naprostá hrozba.
> Pro firmu není lehké vyměnit všechny mašiny za dané náklady často vč. HW či strojů.
> Pro soukromou osobu je dnešní i5 (ani skener, či střižny v boxu už nekupují) za hubičku i s OEM W8.1 ten se trápit nemusí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2014 15:30

Co firmy, ale třeba německá pasová kontrola na letišti ve Frankfurtu má na počítačích taky XP, před dvěma týdny jsem to viděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 06. 2014 15:14

Mám nastarosti kolem 30 firem (300 uživatelů a 30 serverů) a nikde není důvod nechávat XP. XP většinou jsou na počítačích roku výroby 2004 a ty jsou stejně tak pomalé, že se nahrazují novými v průběhu času.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2014 14:56

mě ve firmě na XP běží pokladna. Pro stávající tiskárnu nejsou do novějších OS drivery, nová tiskárna zase není kompatibilní s účetním SW (pár jsem jich zkoušel). A i kdyby byla, tak řešit jestli se mi ta nová tiskárna náhodou trefí do předtištěných formulářů ...
Prostě to tam poběží klidně dalších 20let a nezájem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2014 14:50

Aby ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2014 14:40

Na SMT oddělení máme jeden osazovací stroj řízený DOSem a je s ním podstatně lepší domluva než se stejným typem (novějším modelem) řízeným z Windows XP. Jednu z pecí máme řízenou z Windows 3.0 a narozdíl od dvou dalších s Windows 2000 jsem ještě neviděl, že by se sesypala (a vyrobila třeba 80 scrapů, jelikož se v ní z bezpečnostních důvodů zastaví conveyor). Akorát hlavní osazovací mašiny se s operátorem baví skrz Windows Server 2003 (každé rameno má vlastní stroj a jeden centrální server to řídí) a žádná sláva to není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2014 14:32

Já tohle nechápu. Když mají funkční systémy, ve kterých mají funkční formulářové aplikace a všechno funguje, tak proč by měli přecházet za $$$ na něco jiného?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 06. 2014 14:28

Windows XP je kvalitní systém a klidně může sloužit ve firmách 10 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 06. 2014 13:59

Pro izolované systémy proč ne, tam ať si XP a 2000 nechají firmy až do konce životnosti stroje (což může být sakra dlouho u některých starších mašin).Ale být veřejným providerem, tak bych bez pardonu blokoval starším systémům přístup do sítě. A hlavně ať nikdo neplácá něco o penězích - existují desítky aktuálních linuxových dister, které mají nižší nároky než XP a dneska už i mnohem lepší kompatibilitu se softwarem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 06. 2014 13:54

Nevidím na tom nic špatného hodně firem využívá například programy které na XPčkách jedou naprosto bez problému .. tak proč investovat do systému když to není potřeba .. a u lidí to stejné spousta starších to prostě nepotřebuje .. Jediné co mě vadí jsou instituce které tlačí lidi například pomocí certifikátu (KB) ke koupi nového systému kvůli IE místo toho aby investvoala do podpory ostatních aktualizovaných bezproblémových prohlížečů ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 06. 2014 13:37

Ano, starám se o firemní počítač s XP ve zdravotnictví, protože neexistuje adekvátní náhrada DOSového programu, který je nutný k práci. Modernější program existuje, ale má obrovské množství nepotřebných funkcí navíc, chybí pár opravdu důležitých a nedá se tak pohodlně ovládat z klávesnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2014 13:24

Některé firmy se stále drží windows 2000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor