Největší firemní ostuda v historii Twitteru: Letadlo v …

Pro firmy je prezentace na sociálních sítích velmi důležitá. Najímají si marketingové specialisty, aby svým zákazníkům servírovali obsah, který zajistí náklonost zákazníků ke značně a přísun nových. Jenomže čas od času se stane chyba a na firemní stránce se objeví i něco, co se tam objevit nemělo. Zatím největší průšvih tohoto ražení má čerstvě za sebou letecká společnost US Airways.

Z oficiálního twitterového účtu letecké společnosti (@USairways) byla včera odeslána odpověď jedné nespokojené zákaznici. Reakce na její stížnost byla v textové části zcela formální, jenomže místo zamýšleného odkazu na webu společnosti za ním nenásledoval odkaz na nahraný obrázek ženy, která využila modelu letadla US Airways k erotickým hrátkám namísto tradičnější vibrující pomůcky. Záběr na „hangár“ byl přitom zcela nezakrytý.

Klepněte pro větší obrázek 
Osudový twít. Obrázek by byl bez maskování publikovatelný výhradně na porno webu.

Reakce? Na Twitteru pochopitelně velmi rychlá: pár vtipných příspěvků od prvních, kdo si všimli (zejména narážky, že se konečně našlo ztracené letadlo), poté lavinové šíření, první novináři, televize… obrázek byl záhy stažen a na Twitteru letecké společnosti vyšla omluva s tím, že se incident vyšetřuje. Je bezpochyby, že tu někdo přijde o práci…

Klepněte pro větší obrázek 
Sice ostuda, ale přilákala spoustu nových lidí
Klepněte pro větší obrázek 
Sen markeťáka: o vašem firemním účtu se bude diskutovat srovnatelně jako o právě probíhajícím udílení Pulitzerových cen

Na tuto událost lze pohlížet jako zábavný průšvih jedné firmy, ale z profesního hlediska je to zajímavá případová studie. Co udělá taková popularita? Vedle ostudy, na kterou se za pár dní zapomene, také bez mála deset tisíc nových „followerů“, kteří vydrží pravděpodobně déle. Jenomže deset tisíc není v měřítku amerických celonárodních firem příliš, účet US Airways má totiž už 424 tisíc followerů a rychlý nárůst o 2,4 % za tu ostudu asi ani nestál.

V našich končinách je asi nejznámější případ tiskového mluvčího Air Bank, který za svůj twít přišel o místo. Nejednalo se ale o nechtěný přešlap na svěřeném firemním účtu, nýbrž o fotku (oblečeného) pozadí jeho kolegyně na privátním twitterovém účtu. I tak banka nechtěla, aby jí takový člověk zastupoval. Paradoxní je, že obratem získal místo u konkurence.

Témata článku: Sociální sítě, Bulvár a vtípky, Twitter, Letadla, Airways

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Net.Xtreme 15. 4. 2014 19:28:24
    Někdo přijde o práci? Takové reklamy a popularizace během pár hodin a oni...
  • Martin Kozak 15. 4. 2014 18:54:00
    Reakce na její stížnost byla v textové části zcela formální, jenomže místo...
  • Ředitel ČTÚ 15. 4. 2014 16:38:03
    Snad nám to Lucka ve Zprávách ukáže, když tady je to rozmazané B-]
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 52

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Inteligentní domy