Nejcennější značkou světa je Google, Microsoft třetí

Analytická společnost Millward Brown zveřejnila svojí každoroční statistiku sta nejcennějších značek světa, ve které ohodnocuje několik aspektů každého „brandu“. Nejvíce úspěšnými značkami se staly technologické a IT firmy.

V první desítce nejúspěšnějších figurují hned čtyři IT společnosti a dokonce dvě firmy zabývající se mobilní komunikací. Prvenství si odnesl internetový kolos Google, jehož značka byla oceněna na zhruba šestaosmdesát miliónů amerických dolarů. Třetí Microsoft byl ohodnocen asi sedmdesáti milióny, značka šestého IBM pak má podle hodnotících cenu pětapadesát miliónů. Stejně na tom je i sedmý Apple, který desítku IT firem uzavírá.

Pozice a hodnota značek IT firem v celkovém hodnocení (v miliónech USD):

  • 1. Google (86,057)
  • 3. Microsoft (70,887)
  • 6. IBM (55,335)
  • 7. Apple (55,206)
  • 16. HP (29,278)
  • 22. Cisco (24,101)
  • 26. Oracle (22,904)
  • 27. Intel (22,027)
  • 41. Dell (15,288)
  • 54. Canon (12,398)
  • 61. Amazon (11,511)
  • 62. Yahoo! (11,465)
  • 65. eBay (11,200)

První desítka celkově pak vypadá následovně:

  1. Google (86,057)
  2. GE - General Electric (71,379)
  3. Microsoft (70,887)
  4. Coca-Cola (58,208)
  5. China Mobile (57,225)
  6. IBM (55,335)
  7. Apple (55,206)
  8. McDonalds (49,499)
  9. Nokia (43,975)
  10. Marlboro (37,324)

Největší vzestup za poslední rok zaznamenal výrobce mobilních komunikátorů BlackBerry, kterému se podařilo obsadit jednapadesátou pozici. Připomínáme, že se jedná pouze o hodnocení ceny samotných značek, nikoliv společností jako celků. Kompletní žebříček můžete nalézt ve vydané zprávě Millward Brown.

Diskuze (12) Další článek: Den Země s Google

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,