Nainstalovaný Adobe Flash sníží výdrž Macbooku až o třetinu

Diskuze čtenářů k článku

08. 11. 2010 13:59

Zase pěkný flame, to se dalo čekat. Proč tady nejsou zapnuté ty nové názory místo diskuse??

Nechápu co máte proti flashi? Mě docela slušně živí a můžu říct, že poptávka se (bohudíky) zvyšuje

Ale není jen problém flashe samotného, že jsou s ním problémy. Opravdu záleží na tom, "jak se co udělá". Ikdyž musím přiznat, že mám za sebou i pár takových náročnějších kousků. Ale když si to zákazník přeje a chce to mít co nejvíc "kůl", prostě to odladím tak aby to chodilo plynule na mírně podprůměrném pc a kde a jak si to klient aplikuje už je jeho věc. Zaplatil si, tak ať si s tím dělá co chce.

Z HTML5 strach nemám. Než bude natolik použitelný, aby se mi vyplatilo dát Flashi vale, budu si dávno v Monaku užívat důchod

Ale pamatujte si, tak jak teď nadáváte na rozežranost špatně aplikovaného flashe, stejně tak budete jednou nadávat na HTML5. Protože vždycky se najde rádoby vývojář, který to odflákne, nebo zákazník, který to bude chtít "strašně cool".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
08. 11. 2010 17:07

Jasně kdybych byl vývojář, tak by mi taky monolický a proprietární Adobe Flash vyhovoval. Možná kdyby byl otevřený. Ale jako uživateli mi hrozně vadí. Čím dřív ten Flash nahradí nějaká skupina otevřených technologií tím lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 20:14

Flash platforma je otevřená. Ovšem co to znamená "monolitický", to mi budete muset vysvětlit, případně i s dodatkem, jaký negativní dopad na vývoj aplikací to má.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 21:30

Flash vs HTML5

http://labs.codecomputerlove.com/FlashVsHtml5/...

(Mě osobně se flash trochu škube)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 22:19

natočíš to jak se ti škube? chtěl bych to vidět...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 22:35

je to možné, ale jako u většiny technologií, i zde záleží na vývojáři, jak aplikaci napsal.

Abych byl konkrétní, tak zde je u SWF objektu v HTML kódu použit wmode=transparent, což je zobrazení flashové animace s průhledným pozadím(zobrazí se pozadí HTML stránky).

Uvedený wmode nejvíce zatěžuje procesor (přitom lze použít defaultní window nebo opaque), takže se lze jenom dohadovat, jestli uvedená animace není sestavená účelově proti flash technologii. A to nevíme, jak se to naprogramované uvnitř...

pokud by se bannery dělaly se stejným citem pro optimalizaci jako jsou podobné 3d hračičky: http://www.everyday3d.com/flash/mustang/... tak se tady nevede akademická diskuze nad smyslem bytí flashových bannerů..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 23:18

mne v Safari mierne laguje HTML5

vo Firefoxe presne naopak - laguje Flash

tak teraz neviem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 23:33

Hm, zkoušela jsem to hrát déle a zaškubalo mi i HTML5, hlavně zpočátku hry se jedna nebo druhá strana škubne.

Každopádně to měla být spíš taková legrácka a ne začátek flamewar - aneb souboj HTML5 vs Flash trošku jinak. U mě osobně nakonec vyhrálo HTML5 se skóre 11:8

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 17:11

tento clanek byl napsan jen aby otestovali svoji novou Zivou Lab :) Bylo potreba slovo Flash na titulce

kazdopadne ted uz vim, proc se mi notebook pri enkodovani videa vybije tak rychle, melo by se to zakazat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
05. 11. 2010 16:34

Lidi, kteří se tak zastáváte Flashe. Zkuste trochu probuďit softwarové inženýry v sobě. Přece není normální, aby j banner na kterém se přehrává dvojice animace 300x300px zatížila několikagigahertzový procesor a roztočila na něm ventilátory nebo měla znamenat zvýšení spotřeby počítače o třetinu. Není absolutně důvod proč bych se měl smířit, že se mi na mnohamegabitové lince stránka nabíhá několik sekund a zasekne se uprostřed, leakuje paměť, a další pozoruhodnosti které se v různých prohlížečích na různých platformách po nainstalování Flashe dějí.

Přece není normální, proč by plugin do webu měl mít stovky záznamů v CVE databázi s kritickými nebo vážnými bezpečnostními problémy a byl druhý nejčastější nosič remote exploitů v roce 2009 vůbec (dle Symantec Threat report).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 17:14

Tak za mě - Flashe se zastávám proto, že pro mou práci (casual hry na webu) neexistuje momentálně technologie, se kterou bych dosáhnul stejného výsledku se stejným úsilím a potěšil tím stejné množství uživatelů. Kdyby byla, přestal bych se zastávat Flashe. To je snad celkem racionální přístup a myslím, že to ani nemusí nutně znamenat zabít v sobě softwarového inženýra. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 23:36

Jinými slovy pane Šimku, jste "potrefená hus" a tak oprávněně kejháte.

Mě zas při řevu ventilátorů u i7, na které malá šťouchá jedním blbým panáčkem ve Flashi může vzít čert (a proto ode mě k vánocům dostane svůj iPad, na kterém ten šunt nepojede). A o tom je bohužel celá tahle diskuse...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2010 10:34

Potrefená husa? Já bych spíše řekl, že jsem osloveným v diskusi, ale váš styl psaní si klidně ponechte, já si to umím přeložit. :)

Baví mě vaše výroky o tom, že Flash zajímá už jen "posledních pár trapáků". Vy asi nežijete v tržním prostředí, že? Poptávka po Flash vývojářích a jejich mzdy v posledním roce ve světe vzrostly. A to proto, že roste poptávka např. po flashových casual hrách, které jsou např. na Facebooku vůbec nejhranějšími hrami v historii. Já jsem neprogramoval vždy pouze ve Flashi - přeorientoval jsem se na něj proto, že umožňuje spojit koníček s dobrým výdělkem. Samozřejmě mi vadí, že neběhá tak rychle, jak by běhal třeba nativní kód. Ale to je důvod, abych se na to vykašlal? To bych byl trochu blázen, ne? Podstatné je, že se v něm dají realizovat věci, které člověk chce dělat, a ani z hlediska teoretika - softwarového inženýra nevede k žádným špatným návykům. Pouze si na něj občas zanadáváme, ale řekněte mi, na co ne. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2010 10:51

Jo a jinak se pletete, že s iPadem se "šuntu" vyhnete. :) Flashové aplikace je od nedávna možné zkompilovat do nativního kódu iOS a distribuovat přes app store. Takže zatímco na konkurenčních tabletech si uživatelé zahrají hru přímo v okně browseru (resp. po kliknutí na ní přejdou do fullscreenu), na iPadu budou muset kliknout na "přejít do app storu" a nainstalovat si to. To je jediný rozdíl, pro vývojáře je však podstatné, že to bude z 99 % stejný kód.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2010 21:44

Takze zatial co na konkurencnich tabletoch si uzivatelia budu vychutnavat vyskakujuce reklamy priamo v browseri. Uzivatel iPadu si tu reklamu bude musiet stiahnut z AppStore.

Ale teraz vazne. Flash je v dnesnej dobe na 2 veci ... raklama a aplikacie(hry). To prve riesi jeho absencia a to druhe sa mozno da vyriesit tak ako ste spominal.

PS: vysvetli mi niekto, preco by niekto daval jedno tlacidlo bez akejkolvek extra funkcie do flashu? minule som sa s takym niecim stretol, no meno stranky si nepametam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2010 23:22

Animované reklamě se nevyhnou ani uživatelé iPadu - a to proto, že je-li po něčem poptávka, tak se prostě cesta vždycky najde. Konkrétně co se týče flashových bannerů, tam je řešení jednoduché a dostupné už dnes - "odlehčený" Flash Player implementovaný v JavaScriptu:

http://smokescreen.us/demos/lyrisdemo.html...

(Steve Jobs tedy bude mít co vysvětlovat svým uživatelům, kteří se budou divit, že se jim najednou začaly objevovat flashové reklamy, zatímco náročnější flashový obsah pořád nefunguje. :))

No a nebo se takovéhle animace prostě budou dělat v HTML-canvasu, ale na to dnes nejsou pořádné nástroje, proto věštím budoucnost spíše tomu JS-přehrávači SWF.

Co se týče otázky ohledně "jednoho tlačidla" ve Flashi, nevím, co přesně máte na mysli, každopádně občas má smysl využít i nevizuální možnosti Flashe pro věci, které HTML dosud neumělo, takže se můžeme setkat nejen s "jedním tlačidlem", ale třeba i s úplně prázdným flashovým čtverečkem. Jde o takové funkčnosti jako je upload souborů (to může být zrovna příklad pro to tlačítko), lokální úložiště, peer-to-peer komunikace, cross-domain scripting, apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2010 11:48

Pane Šimku, díky že se nemusím rozepisovat, mluvíte mi úplně z duše!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 11. 2010 12:14

Díky. Ale už by fakt mohli přestat psát zprávy o Flashi, pokud opravdu o něčem nejsou. Toho času, co pak člověk musí trávit v diskusi - ale zase se nechce ponechávat mýty bez reakce... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2010 15:29

Tak tak... On je to ale problém, když šéfredaktor je apple ovce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 11. 2010 12:14

Díky. Ale už by fakt mohli přestat psát zprávy o Flashi, pokud opravdu o něčem nejsou. Toho času, co pak člověk musí trávit v diskusi - ale zase se nechce ponechávat mýty bez reakce... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 17:54

Mě nejvíc štvou velkohubé projevy SJ na adresu Flashe, které bezmyšlenkovitě přebírá nemalé stádečko přitakávajících oveček. Jsou to stejné polopravdy, jaké bylo(a stále je) slyšet ze strany MS a jejich Silverlightu (se vší úctou k té technologii), který byl údajným "zabijákem" flashových aplikací.

Pokud se někdo potkal v reálném nasazení se všemi zavrhovanými technologiemi, musí na tím kroutit hlavou. A reálné nasazení není brouzdání po webu a plkání po diskuzích.

Na druhou stranu to je celkem pochopitelné, pro řadu lidí je snazší převzít líbivé marketingové "pravdy" navíc od velmi dobře vystupujícího "guru", než se zkusit nad daným tématem trochu zamyslet a něco otestovat, to stojí moc úsilí a zkušeností, které se ale z diskuzí a PR článků nedostanou.

Připomíná mi to doby nedávno minulé - "..tady máte nepřítele a protože jsme to řekli my, tak to tak je..!"

Naštěstí dnes žijeme v jiné době a pouze zákazníci řeknou, co a jak chtějí. Pokud by HTML5 bylo tak geniální, nebo SL takovej zabiják, proč by nejpopulárnější hry na FB byly pořád dělané ve Flashi?

Nakonec i ten Jobs "vyměknul" a nějakou podporu pro flash už povolil, byť je to jen malý krůček...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 20:01

Fakt 1) Mobilní zařízení se dostávají stále více do popředí. Počínaje smarphony, konče třeba tablety.

Fakt 2) Flash je nenažraný a leckterá mobilní zařízení s tím mají problémy (viz Samsung Galaxy Tab při scrollingu s běžnými flash bannery a další).

Čili jsou v zásadě dvě možnosti. Buď se Adobe podaří Flash optimalizovat natolik, aby neomezoval výdrž / user experience na mobilních zařízeních, nebo bude muset být nahrazen něčím jiným. Jestli to bude HTML 5 nebo něco jiného je otázka. Samozřejmě, Adobe může počkat a drbat se na zadku do doby, než budou mobilní zařízení natolik výkonná, že Flash zvládnou bez problémů. Ale to není řešení problému, to je jen jeho odsouvání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 22:15

Jasně, k tomu není co dodat, on je tak trochu malý zázrak, že to na těch mobilech vůbec jede, když si uvědomíme, že tam běží prakticky plnohodnotný flashplayer a né nějaká ořezaná verze flashlite.

"Problém" je ale i v tom, že i samotný flash prochází vývojem a dnes umožňuje řadu krásných (a zároveň i náročných) efektů, které jsou díky "jednoduchosti" prostředí dostupné všem, kteří o to jenom zavadí. Pak vám obyčejný banner zavaří procesor na stolním PC, nehledě na mobilní zařízení.

Pokus bychom si pustili flashový banner 5 let starý, tak posviští stejně dobře na PC tak na mobilním zařízení, jenže dnes se pomalu stává z banneru malá aplikace využívající 3D, video, zvuky ....

Na druhou stranu je tady evidentní snaha ze strany Adobe na tom něco dělat a paradoxně podobné útoky (byť založené na pofiderních argumentech) je mohou přinutit více zapracovat na vývoji.. zákaznící nás ženou dopředu, protože chtějí mít dostupnou stejnou zábavu i na mobilu, my musíme zatlačit na tvůrce softwaru, aby nám poskytnul odpovídající nástroje, ať už se jedná o jakoukoliv technologii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 22:21

víte o tom houby a víte to, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 22:54

Problém se scrollingem je na mobilech i u HTML5 animací (pokud je vůbec umí). Rozumnější a perspektivnější využití Flashe na mobilech je fullscreen - ať už jako režim Flash Playeru nebo jako AIR. Jako webdesigner bych na mobil nepustil stránku s flashovými bannery ani v době, kdy tam už Flash Player je. Ale třeba hra, která v základní podobě vypadá jako malé tlačítko "Start", načež se přepne do fullscreenu, je úplně v pohodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 15:39

Odinstaloval jsem MS Office a píšu v Notepadu, odinstaloval jsem videokodeky, přehravače videí a filmy si přehrávám rychlým přepínám sady JPG snímků v prohlížeči fotografií... světe div se, notebook vydrží o 50% času déle :) jen ten uživatelský komfort je trochu někde jinde...

Pokud někdo za Flash považuje pouze animované bannery, má na to právo, ale pak se musí smířit s tím, že má poněkud omezený rozhled v oblasti webových aplikací a že existují i jiné pohledy na věc, ne jenom ten jediný správný od mistra Jobse...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 16:44

Bannery vem čert, už jsou blokovače reklam i pro mobilní zařízení. Co je zlo jsou stránky komplet ve Flashi, nejlépe ještě s nějakým zvukem v pozadí. Za to by si webdesignéři zasloužili pověsit do průvanu. Není to tak dávno, co weby, kde na pozadí hrál nějaký .mid, byly považovány za odpad. Najednou je ale komplet flashový web s nějakými zvuky hudbou v pozadí považován za vrchol kreativity. Kam jsme to dospěli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 15:19

Kdo nadava na Flash, tak at ho neinstaluje / odinstaluje a drzi hubu. Mimochodem jsem si prepnul zobrazovani youtube do HTML5 a po par dnech jsem byl rad, ze se muzu vratit k flash pluginu a to jsem si myslel, ze to maji vyladene...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 05. 11. 2010 14:59

Pánové z webu Ars Technica přišli na to, že animace spotřebovává procesorový čas a tedy i baterii. Ovšem představa, že se reklamky a zadavatelé vrátí ke statickým rastrům a gifům, je poněkud naivní. Reklama bude stále interaktivnější... A jestli se něčeho bojím, tak je to třeba to, jak se taková hypotetická reklama v SVG, nebo v Canvasu rozseká na prohlížeči, který ještě neimplementoval nějakou okrajovou vlastnost CSS3 aj. Uzavřená standardizace a „monoliticismus“ nejsou vždy špatné vlastnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 15:52

Tady je rozdíl, proč video o 720 řádcích dokáže přehrát ATOM bez problémů, ale stejné video, přes Flash, např. na Youtube absolutně nezvládá, dokonce ani na 360 řádcích? Proč dokáže téměř jakákoliv stránka s Flashem zatížit i 4 jádrový CPU tak, že PC se nedá ovládat (ale je pravda, že zde záleží i na prohlížeči, ale zas tak velký rozdíl to není), tím že absolutně vytíží 1 jádro?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 23:23

A není ten problém s videem právě tím, že i s tím 720p videem musí ATOMu pomáhat GPU, zatímco v pitomém "software-only" flashi kvůli nutné kompatibilitě s kdejakou plečkou dnes zakceleruješ leda prd? Už to je samozřejmě důvod, proč by měl Flash zmizet v propadlišti dějin.

Poděkování za nesmyslné rozkládání zátěže single-thread procesů na všechna jádra vícejádrových CPU pak pošli "machrům" z Microsoftu (částečně se to sice dá řešit ručně afinitou procesů k jádrům - ale to samozřejmě není řešení pro BFU)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2010 12:17

První možností je zmizet v propadlišti dějin, druhou možností je zdokonalování. :)

Tady se můžete podívat, jak bude vypadat GPU akcelerovaná 3D hra v příští verzi Flash Playeru:

http://www.bytearray.org/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 13:58

Tak nevím, jestli by to bylo o moc lepší kdyby ty reklamy byly v html5+canvas/svg.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
05. 11. 2010 14:23

Samozřejmě blbosti se dají animovat jak ve Flashi tak i v něčem jiném.

Ale minimálně se zbavíme jednoho binary only pluginu, který je navíc stejně tak bezpečnostně děravý jako zabugovaný viz - http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_Flash...

a další na řadě bude Java JRE :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 13:52

Otazka - je Flash tak nenazrany jiz z principu, nebo je jen Adobe tak neschopne odladit a optimalizovat kod?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:26

Naráží jednak na "princip" (a v tomto směru není více nenažraný než třeba JavaScript) a pak na házení klacků pod nohy ze strany Applu. Jiným výrobcům, kteří s Adobe spolupracují, běží Flash na jejich zařízeních dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:37

Nesmysl - Flash bezi dobre i na Applech, jen je nenazrany. A to je i na ostatnich platformach. Jak muze nekoho napadnout, ze za blbe napsany Flash muze Apple??? Nektere lidi nepochopim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:56

Tak proč třeba na Androidu nebo Blackberry (kde je dokonce primární aplikační platformou) běží dobře, zatímco na iOS by běžel tak špatně, že tam vůbec nemůže být? Zřejmě to chce i nějakou kooperaci s výrobcem OS či daného hardwaru. Nezajímám se o Apple, pouze jsem se někde dočetl, že problém může být v nějakých nezpřístupněných API...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 15:03

Znovu a ještě jednou. Na Blackberry je Adobe AIR, což není Flash. Prosim prestante sirit takovehle kraviny. Kdyz nedokazete rozlisovat mezi dvema naprosto rozdilnymi produkty (ackoliv od jedne firmy) tak se radeji nevyjadrujte. Flash sice na Blackberry funguje a je podporovan, nikoliv vsak jako primarni a jedina moznost, pouze jako jedna z variant.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 15:16

Odpověděl jsem výše. UI prvky Blackberry Tablet OS jsou v objektové hierarchii rozšířením základních flashových objektů jako je Sprite, MovieClip, atd. - a ovládáte je ActionScriptem, nikoliv JavaScriptem. AIR pro mobilní zařízení a AIR pro desktop jsou zkrátka dva různé produkty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 15:28

Zajímá-li vás to víc, přečtěte si o konceptu "device profilů" v AIRu:

http://help.adobe.com/en_US/air/build/WS144092a... ...

Profil "mobileDevice" (použitý i u BlackBerry) neobsahuje WebKit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 16:30

Pane odborník. Přestaňte tu psát nesmysly. AIR aplikace, respektivě AIR archiv obsahuje soubor swf (shockwaveflash) , který můžete vzít a přehrát ve Flash Playeru. Nebudou v něm ale fungovat některé funkce (systémového charakteru)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 16:26

2 chyby:

1) flash na iPhone (podla oficialnych videi Adobe) bezal +/- rovnako ako na Androide. Avsak ako si si mohol vsimnut, stacia 2-3 flash reklamy na stranke a mozes zabudnut na plynule skrolovanie aj na vykonnejsich telefonoch. Jobs proste nechcel silou mocou vo svojom zariadeni flash, ked to ma znamenat taku silnu ranu UX.

2) keby bol problem v nepristupnych API, tak to Adobe vykrici do sveta, to sa neboj. Vsak ich CEO sa par krat zahral na obet zleho Jobsa a mal plno prilezitosti povedat, kde bola chyba.

Navyse ak by bol problem v API, tak sa na cely projekt vykaslu hned. Vsak naco pracovat na niecom, co nema absolutne buducnost? Zastupcovia Adobe ukazovali pokrok vo vyvoji flashu priamo Jobsovi v pravidelnych intervaloch, takze ani ziaden nedostatok komunikacie tam byt nemohol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 16:35

proč to nemuže fungovat jako na jiných telefonech? stylem Tap here to Flash? a byli by spokojeni všichni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 15:02

Stahujete si pluginy pro Flash ze stranek ruznych vyrobcu nebo z Adobe? Flash samozrejme vytezuje poradne procesor i na pc s Windows a i tam samozrejme prispiva k rychlejsimu vybiti baterie. Nikde se to ale tolik neprobira. A proc? Protoze MS proda OS a dale se nestara. Acer proda notebook a dale se nestara. Apple proda svoje zelezo se svym OS a stara se. Neresim, jestli je to dobre nebo spatne. Apple ma svou vizi a podle ni se chova. Ostatni maji bud jen to zelezo nebo jen ten os nebo jen ty aplikace a jeden bez druheho ani ranu. Vsichni chteji samozrejme maximalne vydelat a na optimalizaci a ladeni neni cas a nejspise ani vule (tohle by snad mohl zmenit Google). Neco na tom snad bude, protoze system os SUN na jejich zeleze taky slapal tak nejak lepe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 16:36

Blábol roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2010 20:33

Jo jasny, takze prijde Microsoft a znemozni beh napriklad vsem non-MS antivirum na Windowsech, protoze zpomaluji jejich chod, zerou baterku notebookum, kazi vzhled, otravuji uzivatele no a buhvi co jeste. Podle tvoji logiky je to takhle fajn, right?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:57

FLASH vs JAVASCRIPT

Flash je bohuzel opravdu spatne udelany. Na vice projektech jsem zkousel predelat flashovou část na čistě html + javascript a vždy to dopadlo stejně: minimálně o třetinu menší nároky na hardware. Chápu že zatím bez flashe nejde udělat spousta věcí, ale ty co jdou jsou téměř vždy lepší bez flashe.

Hlavní rozdíl ve výkonu je asi v tom, že flash žere stejný výkon i když se na obrazovce "nic nehýbe". Proč tomu tak je fakt netuším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 13:30

evidentně se v tom nevyznáš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:28

Zkoušel jsem totéž, opačným směrem a s opačným výsledkem. Tak kde je zakopán pes? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 17:10

Zřejmě ve zpracovávané úloze. Známý dělal např. otáčející se kategorie na http://www.bestgames.cz/... (točí se po najetí myší)

JS řešení má v tomto případě nevýhodu v menší kvalitě grafiky v IE, ale zasena druhou stranu, flash si bral hromadu výkonu i když se kolotoč neanimoval a obrazovka byla odscollovaná tak že vůbec nebyl vidět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 17:29

za to muže flash? ... ne... za to může tvůj známý, že neumí programovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 18:49

další co nečte... ten známý dělal ten JS který je ve výsledku rychlejší a méně náročný... teda tady se člověk fakt pobaví

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 19:05

jasně napsaný to tam není, zda psal známý tu Flas nebo JS verzi... Každopádně tohle ti napíšu ve flashi a nezatíží ti to téměř vůbec procesor... To že to dělá nějakej matlal, to není chyba adobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
05. 11. 2010 12:53

Můžeme si o Apple myslet cokoliv. Ale pokud se jim podaří vyhubit Flash na webu a nahradit ho HTML5 tak z toho budou mít prospěch všichni (na Macu na Win, v Linuxu i na mobilních zařízeních).

Silverlight od Microsoftu je naproti tomu krok stranou. Je to v podstatě Flash od MS místo od Adobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:58

Prosim, pochopte, ze Flash uz z principu nejde nahradit za HTML5.

To jakobyste chtel ze strouhanky vyrabet kureci rizky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 13:10

To bys chtěl po jeho drůbežím mozečku příliš. Chápej, že tihle lidé si vytetují prohlášení Jobse na levé varle, a pak jej do zblbnutí omílají všude kam páchnou, aniž by za mák rozuměli problematice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 13:16

Ze strouhanky kuřecí řízky? Běžná praxe v hypermarketech, tak nevím co tím chcete dokázat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
05. 11. 2010 13:20

Co přesně nejde?

HTML5 řeší nejdůležitější věci. Tzn. canvas element pro skriptované animace a přehrávání videa. Další věci jdou řešit pomocí SVG a SMIL.

Samozřejmě vždy najdeme něco pro co jde jen ve Flashi, ale podle mě se na tech standardech dá řešit drtivá většina vecí které jsou dnes ve flashi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 16:09

HTML 5 predevsim neresi vubec nic.

To, o cem mluvite, je sprachprosta kombinace HTML a JavaScriptu (= DHTML), coz je koncept, ktery uz existuje kolik ... 10 let? Neprosadilo se to, a vsichni presli k FLASH. A najednou ma prijit HTML 5, ktere vsechno tohle spasi? Nespasi, vzdyt se podivejte do specifikace HTML 5, co ma vsechno umet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 16:28

HTML 5 vypada zajimave a slibne, ale nepovazoval bych ho (ani v kombinaci s javascriptem) jako nahradu Flashe obecne. V mnoha pripadech bude (zatim?) Flash bezkonkurencni a v nekterych bude lepsi DHTML nez Flash i Silverlight (odzkouseno v praxi). Dulezita je moznost volby nastroju a technologii a dostupnost pravdivych informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 12:46

Provedení toho testu mi taky příjde dost zavádějící... ale z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že flash opravdu žere hrozně moc. Pokud se např. na youtube dívám na video v html5 tak je spotřeba (a s tím spojené vytížení procesoru, které mohu sledovat), někde jinde a to přestože mi hardwarová akcelerace funguje i ve flashi. Celkově na mackovi flash moc nešlape, často se mi video zasekne apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 13:35

problém je v tom, že flash nikdy nebyl zamýšlen jako přehrávač videí...

v novém flash playeru to bude již vyřešené - díky novému StageVideo prvku, který pro přehrávání videa bude používat OpenGL...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:43

Myslim ze plno z vas jaksi nepochopilo onen test. Ten test se nesnazil ukazat, ze pri spustenem flashi je vyssi spotreba (to vedi i mene inteligentni), on se snazil ukazat ze pri spustenem flashi je spotreba prave o 1/3 vyssi. Tzn na "tezkopadnost" flashe jako takoveho. Kdo z vas by chvalil a pouzival kalkulacku, ktera by umela dobre pocitat, ale spotrebovala pritom treba 15% systemovych prpstredku?

A Jobs flash zatracuje z jednoho prosteho duvodu, kvuli jeho narokum na systemove prostredky. Kdyby Adobe flash predelal, tak se nebojim, ze by s nim mel nadale Jobs problem.

On ma totiz pouze stejny postoj jako Adobe.

Adobe se k tomu stavi zpusobem: nebudeme predelavat ...

Jobs se k tomu stavi zpusobem: nebudeme podporovat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:24

Kdyby Jobs chtěl, může přestat Adobe házet klacky přes nohy a spolupracovat na implementaci Flashe, tak jako to dělají jiní třeba v rámci Open Screen Project - např. Blackberry, kterému pak Flash na jeho tabletu běží tak dobře, že z něj udělal primární aplikační vrstvu a SDK založil na Flashi. Ale Jobs nechce - má na to právo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:58

SDK není založené na flashi ale na adobe air. To je dost výrazný rozdíl. Flash je pouze jednou z možností co může být zabaleno v air aplikaci. Takže Blackberry primárně využívá AIR aplikace, nikoliv však flash.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 15:10

AIR pro Blackberry, stejně jako AIR pro Android, neobsahuje (narozdíl od AIRu pro Win/Mac/Linux) onu HTML část, pouze tu flashovou. Prostě chcete-li vyvíjet pro Blackberry, stáhnete si plugin do Flash Builderu a píšete v ActionScriptu - pracujete jednak s běžnými flashovým objektovým modelem a jednak se speciálními UI prvky Blackberry Tablet OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 16:44

Ono by to bylo zbytečné, kdyby to WebKit obsahovalo, neboť jak Blackberry tak i Android (a také iOS) již WebKit obsahují, takže je zbytečné to duplikovat, když jde využít přímo systémové jádro, které je navíc průběžně aktualizováno v rámci systémových updatů. Když chcete vyvíjet pro Blackberry tak buď použijete Flash Builder, nebo si prostě stáhnete SDK s utilitama a kód si vyvinete pomocí běžného html5 a javascriptu. A i speciální UI prvky lze využívat pomocí JS.

Flash tam prostě je jako jedna z možností vedle Javy či HTML/JS. A v případě TabletOS se rozhodli, že Adobe Air bude jejich cestou do budoucna, neboť to umožní jednoduché portování aplikací z jiných platforem, respektive to vývojářům zjednoduší multiplatformní vývoj. Což nutně potřebují, neboť bez aplikací nemá žádná platforma prakticky žádnou šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 17:22

Mluvíte-li o aplikacích pomocí HTML5/JS, tak to už ale nemluvíte o AIR SDK, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 16:24

Ty jsi mi to ale odborník.

Rozdíl mezi AIR a FlashPlayerem je uplně minimální. AIR soubor je balík ve kterém jsou swf + případně další soubory sloužící kběhu aplikace => je určen pro standalone aplikace, swf soubor dávám na web a je přehráván FlashPlayerem. Když o tom víš prd, nic radši nepiš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 16:50

No a ke spuštění toho .air souboru (který vůbec swf ani nic souvisejícího s flashem obsahovat prostě nemusí) je potřeba runtime, který obsahuje tebou zmiňovaný flash player + jádro webkit pro zobrazování webových věcí. Kdybys o tom něco věděl tak bys nekecal bludy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 17:24

To platí pro AIR pro desktopy, ale ne pro ten, o kterém se bavíme - o Blackberry Tablet OS AIR SDK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 22:39

Aby jsi ale udělal aplikaci, která bude dělat víc, než standartní HTML aplikace, vytváříš a voláš z javascriptu standartní flashové objekty a funkce, které počítá stejná VM ... Jak říkám, prvně si o tom něco zjisti, pak něco piš. Až budeš mít alespoň takové zkušenosti s flashem a AIRem jako já, budu mlčet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 11. 2010 14:49

"Ten test se nesnazil ukazat, ze pri spustenem flashi je vyssi spotreba (to vedi i mene inteligentni), on se snazil ukazat ze pri spustenem flashi je spotreba prave o 1/3 vyssi. Tzn na "tezkopadnost" flashe jako takoveho. "

tak toto je uplna debilita.

uplne potemnenie mysle a strata usudku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2010 21:18

Tak ? ... v cem tedy spociva moje debilita, kdyz jsem alespon dokazal svoje myslenky popsat vcelku celistve misto dvou vykriku do tmy ...

Do tmy patrne kvuli tomu potemneni mysli...

Mohl byste trosku rozebrat moji diagnozu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  06. 11. 2010 21:22

whatever, launch your flash website and enjoy the battery life

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:38

Zvlastni, kdyz jedu 70km/hod, auto mi zere mene nez kdyz jedu 150 km/hod.

Tento princip chteli redaktori Art Technica demonstrovat?

Mimochodem, MacBook vydrzi nejdele, kdyz ho nebudete vubec pouzivat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:48

Nemyslim to zle, ale me zere auto pri 70 uplne stejne (obcas i malinko vice) tak jako pri 150 .... sice trosku OT, ale je to k tvemu tematu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:56

Ano, za predpokladu, ze pri 70 jedes po rovince, a pri 150 z kopce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 13:13

Bud neumí řadit a nebo má to auto takový výkon, že je mu jedno zda jede 70 či 150. Ale i b) případy jsou ale nejedná se o maloobsahové vozy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:04

Ona 70 je zrovna takova blba rychlost

Na 3ku je to pretocene a na 4ku to ma male otacky ...

A 150 je na 6ku naprosto klidna jizda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 15:48

Slo o princip, ne konkretni popis toho, jak to zrovna funguje u tebe :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 16:07

Pretoceny na trojku pri 70? Co to mas?

Proboha vzdyt i blba Oktavka I 1.8T da na trojku 160.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 07:29

Moje auto jsi řídil naposled

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2010 21:33

To máš opravdu zajímavé auto. Docela popírá fyzikální zákony.

Kdyby žralo stejně (nebo o chlup méně) při 90 km/h než při 70, tak bych to kvůli zpřevodování chápal, ale při 150?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 15:36

nevim jak presne on, ale u meho auta se nevyplati jet 50km, protoze tam musim mit trojku a ta je natocena na 2tis otacek, kdyz dam 4tku a jedu 60, tak mam krasnych 1850 otacek a auto zere podstatne min

tudiz kdyz jedu na 5tku 90 (1850 otacek) nebo na 6tku 130 (1900 otacek), tak je to temer to same a spotreba stoupa jen minimalne, tak o 2 dc

a kdyz popojizdim v kolone na 1cku, mam 1900 otacek a jedu tak 15 km, tak si auto vezme 8l, misto mych prumernych 5l a pri 130 cca 4.8l

A popira snad fyzikalni zakony? Ne, naopak, existuje taky nejaka hybnost a odpor... a kdyz to sikulove dobre sprevoduji a rozlozi silu motoru, tak je to parada.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:00

Nejak moc nechapu vyznam toho testu....je zcela logicke a prirozene, ze je rozdil mezi statickou a dynamickou reklamou.....co se tyce naroku na vykon.....

Spotreba by klesla i v pripade pouzivani silverlightu, pripadne treba obsahu ve forme video souboru.

PS: ted by mohla mlada fronta udelat clanet na autorevue.cz ve stylu: TEST - Jedouci auto zere vice nez stojici....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:19

Až na to, že auto k rozjetí motor jaksi potřebuje, zatímco k prohlížení webu ANIMOVANÉ reklamy životně nezbytné nejsou.

Fakt že spousta webů existuje jen díky reklamám akceptuju - ale když inzerent ani provozovatel nemají soudnost, nemůže se divit že ten všudypřítomný šunt na platformě flashe lidi radši rovnou blokují...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 12:39

Auto také mohu rozjet pomocí pedálů a řetězu. (Samozřejmě, jen to tam namontovat.) Ale s motorem je to lepší.

Stejně web mohu udělat pouze v HTML, ale když ho udělám ve flashi, bude to lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:57

Vidíš, já weby omezenců co nic jiného než Flash neumí rovnou zavírám jakožto nepotřebné a přežité...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 13:33

tak to jsi hlupák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 11. 2010 01:10

Hmm i přes to bych doporučil alespoň tyto dva omezenecké flasch weby navštívit... http://www.niemeyer.org.br/... a grooveshark.com - i weby ve Flaschi dokáží rozšířit obzory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 13:37

tak si ty reklamy vypni...víš, ono když nebude flash, tak se ty reklamy budou zobrazovat v HTML5 canvasu a budou počítány javascriptem... to bude teprve prasárna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:30

Význam testu? Ten je přeci jasný: Ukázat, jak je Apple skvělý a jak je Flash špatný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 13:02

Problém je, že Flash je stejně špatný na všech platformách a že ve Windows páchá celosvětově řádově víc škod než na těch pár Jobsových jabkách.

Sorry, ale flashe se dneska může zastávat už jenom ten kdo se jím živí ... a nebo majitel akcií ČEZu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:37

Já se živým tvorbou webových her a je mi úplně ukradené, v čem to dělám. Ovšem nevím, jak by pochopil zákazník, kdybych mu řekl, že přecházím od Flashe k HTML5 a vzhledem k absenci pořádných nástrojů to bude stát 10x víc času a peněz. Co mi poradíte?

Další názor od zastánce Flashe, tenkokrát z pozice enterprise vývojáře:

http://www.borber.com/blog/budoucnost-je-v-html... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
06. 11. 2010 09:33

Zatím nepřecházet, ale udržovat se v obraze a jakmile HMTL5 dospěje přejít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 07:17

Pokud vztáhnete spotřebu stojícího auta na ujetou vzdálenost, tak nemáte pravdu. Z tohoto pohledu žere jedoucí auto výrazně méně než stojící (jehož spotřeba by byla v tomto případě nekonečná)

Smysl testu byla pravděpodobně ukázka toho, jak je "ta kravina" zobrazující reklamy náročná. Toť vše.

Docela by mě zajímalo, jak by vypadalo totéž v HTML5 (zdali to je - alespoň z tohoto polhedu - opravdu přínos jak Jobs tvrdí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 11. 2010 10:49

Věř mi, že to bude ještě horší....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 11:44

Tak tak, flash je zlo. Jen škoda, že je tak praktický a je všude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 11:48

jakou technologií by jsi prosím flash nahradil? já zatím žádnou tak rozšířenou neznám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
05. 11. 2010 12:02

HTML5 a další.

Podle mě je jedině dobře pokud Apple pohřbí Flash, když na to má teď díky iPhonu a iPady sílu i mimo Mac svět. Jeho pozice je neopodstatněná umožněná jen tím, že příslušné standardizační autority ve své době zaspaly vývoj.

Mě je sympatická ta snaha likvidovat různé anachronismy typu optická média, floppy mechaniky, sériové/paralelní porty, BIOSy, analogové VGA výstupy, různé scroll locky na klávesnicích, atd. Apple se s tím dokážou rvát lépe než jiní a dokážou bez emocí rozloučit se s historií - viz třeba jejich bezproblémový přechod z PPC->Intel a teď z 32bit na 64bit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 12:09

HTML5 bohužel podle statistik nespustí 60% +++ lidí , kvůli podpoře prohlížečů...

nic proti HTML5, koncept se mi líbí, ale co naplat, když to není použitelné a ve brzké budoucnosti také ne... nehledě na to, že test s statickou stránkou a dynamickou stránkou v HTML5+JS by dopadl stejně... néli hůř...

ptám se tě tedy podruhé : jakou technologií by jsi prosím flash nahradil? já zatím žádnou tak rozšířenou neznám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
05. 11. 2010 12:24

Tohle je klasický chicken and egg problém. Když se na to budeme dívat takhle tak se nikdy dopředu s ničím nepohneme. Výrobci zařízení budou podporovat to co je nejrozšířenější a tvůrci obsahu nebudou mít důvod ckoliv měnit . Celé to bude trvat roky než se někam dostaneme. Důsledkem je to, že dnešní mnohojádrové GHz procesory podporují reálný režim procesoru 8086 starého třicet let a výrobci CPU kvli tomu už dvacet let musí dělat designové kompromisy a plýtvat křemíkem aniž by to někdo potřeboval.

Apple jsou dost silní na to, aby si mohli dovolit prostě udělat radikální řešení, jako přestat podporovat Flash. Zákazníky kvůli tomu neztratí a naopak pro tvůrce obsahu už je to silná skupina aby to začali řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 13:40

mě nezajímá nějaký chicken egg problém...

já chci svým zákazníkům něco dát, a chci aby to fungovalo co nejvíce zákazníkům... proto udělám flashovku... tak to prostě je a vždycky bude... ;)

víš kolik bylo skvělých věcí, které skončily, protože je prostě nepoužívala ta ona potřebná masa?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 06:40

Výborně, takže zákazník dostane SW, který mu zpomalí práci s celým počítačem a roztočí větráky (o výdrži nemluvě). Tak jo, za to bych si i připlatil abych to měl

Pokud se pořád budeme ohlížet zpět (za kompatibilitou), brzdí se pokrok (pěkný příklad je x86 platforma), popř. se dolepují frameworky a API (Windows) popř. se do vyřeší virtualizací jádra starého systému (sedmičkový XP mode - což už považuju vůbec za vrchol).

Největší brzdou pokroku ale nejspíš bude zahodit znalosti z Flashe a naučit se HTML5 (ze strany tvůrců aplikací)

Zajímavé projekty, které byly převálcované jinými (o dost horšími) samozřejmě existují. Řekněme si ale, proč tomu tak je ? Cena řešení ? To, že za tím lepším stojí jedna firma a za tím horším všichni ostatní ? . Sám jsem zvědavý, jak tenhle boj dopadne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 11. 2010 10:47

Jenže ty jsi to nepochopil. Nebo to nechceš pochopit?

Ta technologie není špatná. Naráží ale na jednoduchý vývoj animací, které když vytváří amatéři, vážou je na snímky a používají náročných efektů a nevyužívají např.: bitmap cache... To ti pak opravdu dokáže roztočit větráčky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:20

Tak třeba pro podporu elektromobilů uděláme radikální řešení a přestaneme prodávat benzín, ne? :)

HTML5 klidně může Flash nahradit. Ale teprve až bude umět totéž a budou existovat srovnatelně výkonné vývojářské nástroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:45

Plakat kvůli X% troubů kteří doteď neznají nic jiného "modré éčko - seznam internetu"?

Sorry, ale tyhle zvrácené "ohledy" už tady jednou byly - a trvalo kvůli nim skoro 8 let, než se na webu začal v rozumné míře používat PNG s průhledností. V MS programovat umí - ale proč by si honili triko, dokud je nikdo netlačí..

Jakkoli mi některé nápady SJ můžou připadat poťouchlé, v tomhle "boji za vyhubení flashe" mu držím palce - minimálně proto, že 99% reálného nasazení flashe je jenom formou tupých a zbytečných animací v reklamách (u kterých google už dávno dokázal, že to jde i bez nich)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 13:42

bohužel to X se pohybuje mezi 60-80% ... a to zákazníky nezajímá... když chtějí ve firmě udělat hru na web, udělají ji ve flashi.. aby si ji zahrálo co nejvíc lidí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:34

A taky třeba proto, aby vývoj nezabral o 500 % víc člověkodnů. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:47

Co je pravděpodobnější - že při hypotetickém zániku Flashe zaniknou animované reklamy, nebo že se budou dělat v (stejně nenažraném) SVG či HTML Canvasu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:28

Fajn, a potom by to ještě chtělo udělat ten samý test, jako udělali demagogové z ArsTechnica, a to, co se zobrazuje ve Flashi, zobrazovat pomocí HTML 5. Možná by se sakra divili, že baterka tentokrát vydrží jenom 3 hodiny.

Myslíš, že se Apple rozhodl pohřbít i SD karty a USB porty? Mně to spíš připadá jako snaha ořezat náklady na výrobu na naprostý minimum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpe
05. 11. 2010 12:40

Mám počítač s čtyřjádrovým procesorem (Core i5). Přehrávání 1080p videa ten CPU zvládne jako malinu (zatížení asi 6% na jednom jádře. Pokud na tom stejném počítači dokáže Flash sežrat výkon celého procesorového jádra jednodouchou neinteraktivní animací přece není normální. Ta technologie musím být prostě vadná by design.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:56

Technologie? Neni nahodou vadna ta aplikace ve flashi?

Kdyz auto se dokaze rozjet na 220 km/hod a zabit sveho ridice, kua, ta technologie musi byt vadna!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 06:47

Každá druhá animace je tedy vadná ?

Mimochodem v Adobe jsem ztratil důvěru ve chvíli, kdy jsem zjistil, že nejnáročnější aplikace co na počítači mám je jejich Updater.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 10:41

Ano, podle mého odhadu to tak nějak bude. Kromě toho každá druhá animace je napsaná v zastaralém ActionScriptu 2, běží tedy v první verzi virtuálního stroje - AVM1, která je ve Flash Playeru úplně oddělená od nového AVM2 (on tedy není úplně nový, je už asi 4 roky starý, ale vývojáři a zejména tvůrci reklam jsou extrémně konzervativní).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 17:05

Nevím jak na Applu, ale mě na Windows updater Flashe trvale neběží a na Linuxu už vůbec ne. Takže mně zabírá rovných 0% systémových prostředků.

Navíc Flash je pořád rychlejší než HTML 5, jak dokazuje spousta dostupných benchmarků. Nemám Flash rád, ale momentálně probíhající svatá válka proti Flashi, zrovna v době, kdy se dal celkem dohromady (má otevřenou dokumentaci, podporuje Linux atd.), mi přijde dost ulítlá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 13:44

s tím já problémy nemám... už se ale těším na nový FP, který bude mít nový prvek StageVideo pro přehrávání videí... bude používat OpenGL , takže to bude fungovat všude dobře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:39

ROFL. Pokud si nekdo mysli, ze HTML 5 muze nahradit FLASH, tak je s prominutim blazen a vubec nevi, o cem mluvi.

Apple se dokaze bez emoci rozhloucit z historii? Jo? A proc se nerozloucil s USB 2.0? Co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:55

USB (všech verzí) ještě dlouho nebude historie - minimálně do doby než metaliku pro komunikaci plně nenahradí optika a periférie nepřejdou na jiný typ napájení...

A i kdyby hned zítra z celého světa zmizel FLASH - sorry, ale kromě těch pár trapáků kteří se jím doteď živí by se z toho rozhodně nikdo nezbláznil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 16:13

Tys to nepochopil.

Proc JOBS nemontuje do svych PC USB 3,0, ktere je navic kompabilni s USB 2.0?

To je ta ukazka toho, jak beze smutku zahodi technologie bez budoucnosti? (zde USB 2.0)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 22:56

Montuje snad USB3 do všech svých řad PC IBM, DELL, ASUS a další?

Ještě teď si pamatuju, jak jsem měl před 9 lety jednu z prvních desek co se vyráběly s USB2 (MSI s čipem od NECu - protože nikdo jiný to tehdy ještě neuměl): Drivery k původnímu železu nikdy nefungovaly pořádně, při zapojení více periférií se natvrdo dělilo přenosové pásmo i když to vůbec nebylo potřeba - a trvalo další dva roky, než se se chytil i Intel a začaly se masově vyrábět i první periférie. Být "průkopníkem" je holt někdy dost nevděčná role...

Takže nechápu, by USB3 měl zrovna Jobs začít montovat jako jeden z prvních - a ještě si kvůli dosavadní mizerné podpoře natlouct držku? Spíš bych řekl, že po letošní zkušenosti s "revoluční anténou" u já-telefonů radši šlápl na brzdu a nebude se hnát do každé ptákoviny - kterou by pak každý Číňan musel zkopírovat, jen aby byl "in".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 06:52

A proč HP nemá ve svých desktopech FireWire ?

Jobs to myslím říkal jasně, zatím ji tam nedáme, čekáme na oficiální implementaci přímo v čipsetech (Intel).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 16:14

A ja myslim, ze kdybys zmizel nahle ty, take by se z toho nikdo nezblaznil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 16:44

Apple už se s USB úplně rozloučil, podívej se na iPad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 23:12

Ať koukám jak koukám, USB v iPrdu je - jen zabalené ve svinském nestandardním konektoru, ke kterému si portů chtivé ovečky musí dokoupit příslušnou redukci (za cenu 2-3 PCIE USB řadičů do PC).

http://pinouts.ru/PortableDevices/ipod_pino... ...

Jiná věc (kterou zastydlí geekové asi nikdy neakceptují) je, že já-podložka je hodně specializovaná multimediální spotřebka pro masy, která bez USB klidně může žít - a ne univerzální PC/notebook. To je jako očekávat, že běžní Františci Uživatelé budou do svých obývákových DVD přehrávačů zasouvat místo placky flashky (přestože u většiny už to dnes jde)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 07:06

Tak za prvé :

Tento konektor nahrazuje několik dalších konektorů. A to :

USB

audio

nabíjení přístroje

video výstup

a ještě tam je implementováno ovládání iPodu (skok ze skladby na další, zesílení, zeslabení, play, pause atd ...), zapnutí mobilu atd. ...

Pamatujete Dock-in konektory u notebooků ? Ukažte mi dva výrobce kteří jej měly stejný - rozdíly byly i mezi modely stejného výrobce. Dobře, buďme realisté .... máte jiný nápad jak víše uvedené vlastnosti implementovat jinak ?

Narozdíl od tohoto příkladu je jmenovaný Apple konektor "standardní" už nějaký ten rok - i když na to není ISO.

Toť můj pohled na věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 11. 2010 10:08

A zkusils nekdy otocit dell spodkem nahoru?? Vsechny latitudy tam amj konektor pro dokinu v jejich pripade port replikator a ten je uz leta stejnej....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 16:48

Ať tam klidně mají podobný konektor. Na mém Vilivu S5 mám taky podobný zvěrstvo. Ale kromě toho tam jsou ještě standardní USB, miniUSB a 3,5mm jack. Takže si můžu vybrat, jak to připojit. Apple tu možnost volby nedává, což samozřejmě ovcím vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 22:31

Pokud vím, tak už se experimentuje s optickým přenosem dat mezi periferními zařízeními i jednotlivými obvody v počítači.

A vzhledem k tomu, že se na to používá optický kabel, tak nevidím důvod, proč vymýšlet jiný způsob napájení a nepřibalit k jednomu plastovému špagátu 2 kovové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 22:32

Pokud vím, tak už se experimentuje s optickým přenosem dat mezi periferními zařízeními i jednotlivými obvody v počítači.

A vzhledem k tomu, že se na to používá optický kabel, tak nevidím důvod, proč vymýšlet jiný způsob napájení a nepřibalit k jednomu plastovému špagátu 2 kovové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2010 07:10

Pokud vím, tak optika (kabel) je dost limitována poloměrem ohybu kabelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:48

Ale proč ty anachronismy takhle násilím likvidovat? Že je někdo nepotřebuje neznamená, že nikomu jinému nepřijdou vhod... Jasně, zavřít za sebou dveře a nazdar... to je vskutku hrdinský přístup. Nahraďme BIOS klikací zhovadilostí, protože je to moderní a cooool. Vyhoďme spolehlivé analogové vstupy a výstupy, protože máme úžasný digitál. Co na tom, že si lidi nekoupí nový monitor ke svému starému počítači? Vyházejme floppy mechaniky a čtečky optických disků, sice těch médií mají lidi doma stovky, ale vůbec je nepotřebují. Zakažme používání 32bitových systémů, programů a všeho ostatního, že někdo nespustí deset let starý program nás přece nemusí zajímat...

N.A.S.R.A.T.

Nemám rád flash, stejně jako nemám rád třeba optické disky, ale můžu si vybrat a používat alternativu. Stejně jako ty můžeš používat DVI a HDMI, ale nech moje VGAčko ještě dýchat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:12

díky lidem jako vy jde pokrok tak pomalu a nikdo se nemůže hnout z místa aby nasadil nové technologie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 20:04

Tak tohle je mi opravdu srdečně jedno, já nic nebrzdím, staré a nové technologie přece můžou fungovat vedle sebe ne? Stejně jako existují LP desky vedle audio CD či ještě sofistikovanějších formátů. Úplně stejně může fungovat VGA vedle DVI/HDMI, oboje má svoje plusy i mínusy, nic není ideální. A čemu vadí, že 64bitová Windows můžou spustit 32bitové programy? Ničemu, má to jen samé plusy.

Jako kdyby někdo přišel s tím, že odteď už budou všechny mobily jen dotykové, protože klasické ovládání je anachronismus... Takové ty akce typu "Zakážeme klasické žárovky, odteď už jen úsporky" mě dokážou neskutečně vytočit.

Navíc, proč dělat revoluci, když pokrok jde dělat postupně evolucí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 23:40

já neřikal že by se to mělo zakázat ale pokud je nástup nějaké technologie nevyhnutelný jako je například IPv6 tak by se to mělo prostě udělat tak že se na ten přestup připravý a pak se to přes noc udělá tohle postupné vypínání a přepínání zdržuje a brzdí všechno... jinak třeba například ta zpětná kompatibilita software to jste si naběhl protože tim že musí software podporovat nějakou zpětnou kompatibilitu se zvětšuje jeho obsah takže zabírá více místa na disku je nutnost delšího vývoje pro implementaci oné kompatibility a z toho vyplívají další faktory jako více řádků kódu = větší náročnost menší optimalizace pravděpodobně a větší šance nějakých bugů... ale tohle neni otázka jen software ale sposta výrobců HW dělá to samé zpětná kompatibilita čehokoliv nebo implementace starších konektorů je stejný problém výrobce musí vynaložit větší úsilí při výrobě protože musí zahrnout více vlastností (tj tu zpětnou kompatibilitu něčeho) a tím se zvyšujou náklady na výrobu HW a výsledná cena výrobku (teda jak kdy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 12:08

Díváte se na to špatně. Není třeba nahrazovat flash. Stačí se podívat k čemu se na běžných stránkách flash používá. Z 90% to jsou jen a pouze reklamy. Řešením je proto blokovat reklamy a flash si povolit pouze tam, kde má jeho užití pro uživatele nějaký přínos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 12:11

to píši o pár řádků výše ... :) reklamy si blokuji a zůstává pro mě jen zajímavý flash obsah... jak jednoduché a nemusím tu v diskuzích hanit technologii jako takovou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 15:22

Neznas Javu? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 11:44

to tam mohli dát rovnou test výdrže při idle a při spuštěné hře a divit se, že při hře vydží 2 hodiny... naprosto zcestný test

prohlížeč stránky jednou vykreslí a už s nima nic nedělá... když jsou ale hejbací (ať už flash, nebo javascript) tak z toho plyne zátěž pro procesor z toho plyne větší spotřeba...

jednoduše bleskovka stvořena pro flame...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 12:02

bleskovka pro flame to asi nebude ... to by tu byl naasazen ten novy typ diskuze .-D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 12:12

jaký? :D něco mi uniklo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 12:41

Přechozí článek na Živě.cz

http://www.zive.cz/clanky/zive-labs-experime... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 12:22

No a existuje nejaky dovod (z pohladu uzivatela) preco by na web strankach museli byt nejake hybajuce sa reklamy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:48

Žádný reálný důvod není, jen nenažranost markeťáka mít na co nejmenším prostoru "větší, křiklavější a uřvanější reklamu než konkurence"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 12:55

A proc myslis, ze to musi byt jen reklamy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 13:01

Predpokladam, ze to tak z 90% je. Malo ktore stranky su robene vo flashi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:17

Flash vůbec není na "stránky", Flash je na aplikace.

Jsem zvědavý, kdy v HTML vznikne aplikace jako je třeba http://rome.adobe.com...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 15:19

A ma Flash nakou vyhodu oproti Jave? Rozdil vidim akorat v tom ze to lip vypada, ale zas je to 100x pomalejsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 15:39

Když srovnáváme jenom jazyky nebo runtime, tak ne - jazyky jsou si podobné, obojí je JIT kompilace... Ale jde i o nástroje, frameworky, serverové produkty a celý ekosystém okolo. Např. Flex framework vyhrál několik cen i v javovských komunitách a javaři ho používají pro frontendy k javovým backendům. Prostě proto, že v Javě tak dobrý UI framework není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 16:11

A kdo tu mluvi o strankach?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 16:22

Ten clanok, ktory ste si asi necitali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 13:38

Už se těším, až reklamy budou vykreslovány javascriptem do HTML5 canvasu. To teprve budete brečet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 11:43

idealni je, kdyz se flash nezobrauje a na vyzadani jej lze zapnout

a v prohlizecich to funguje na jednicku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2010 14:13

ve firefoxu tohle řeším pomocí addonu NoScript

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 14:23

na Macu ClickToFlash :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor