Murdoch: Webové agregátory a plagiátoři by měli platit

Google už to nemá tak lehké jako dříve. Zatímco v prvních letech nového milénia jej tu a tam potkala občas nějaká ta menší soudní pře tu okolo prodeje reklamy, tu zase zase kolem něčeho jiného, v poslední době si ale musí zvykat na zcela novou situaci – je už natolik velký a natolik vlivný, že se stal lákavým cílem. Zářným příkladem je třeba největší videoportál současnosti YouTube, který je přes četné dohody s vydavateli a majiteli autorských práv stále docela častým jablkem sváru díky tisícům ilegálně nahraných videí a krátkých klipů. Na přední stránky se dnes dostává také kauza okolo projektu Knihy Google.

Po filmových studiích, nahrávacích společnostech a televizních stanicích se ozývá i tradiční tisk. Na nedávné konferenci World Media Summit v Pekingu se tak do Googlu a jemu podobných pustil nepřímo i mediální magnát par excellence Rupert Murdoch, kterému sekundoval šéf agentury AP Tom Curley. O kauze více informuje The Guardian.

Murdochovi se nelíbí především plagiátoři na webu a tisíce agregátorů, které přebírají obsah z jeho internetových novin a magazínů. K nim patří také Google News a především nový Fast Flip, který zachytává celé stránky elektronických novin. Podobné služby by podle Murdocha a Curleyho měly za takovou práci platit, což se nyní neděje, jelikož obsah je veřejně přístupný.

Murdoch tedy našel další pádný argument ke zpoplatnění obsahu na jeho webech. A stejný názor má i Curley z Associated Press. Na konferenci mimo jiné prohlásil, že dnes lidé při hledání informací zamíří na Wikipedii, YouTube nebo Facebook a původní zdroje převzatých informací – tedy tradiční tisk – z toho nic nemá. Stejně jako Murdochovo impérium i AP tedy zvažuje, že své články bude prodávat na určitá časová okna – třeba na půl hodiny, aby se zamezilo přebírání jejich obsahu dalšími weby.

Diskuze (11) Další článek: Video: QR kódy v Computeru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,