reklama

Minecraft tu bude i za sto let, myslí si Microsoft

Minecraft má šanci být značkou, která bude známá i za sto let, myslí si Matt Booty, manažer Microsoftu, který má na starost právě Minecraft. Ale není to jen fantaskní marketingová fráze, Minecraft by skutečně mohl být Legem 21. století, píše Business insider.

Srovnání se stavebnicí Lego je na místě. Byla to ve své době univerzální stavebnicová platforma, která vznikla jako hračka pro děti. Jenomže vyrůstala spolu s těmi dětmi, přizpůsobovala se a rozšiřovala cílovou skupinu. Stavebnice z roku 1949 má tak i v roce 2016 stále co říct, dokonce jí aktuálně daří jako nikdy předtím.

Minecraft je podobně univerzální jako Lego, jen už je to záležitost ryze softwarová. Pod záštitou firmy Mojang vyšla v roce 2011 a stala se hitem, o tři roky později pak firmu Mojang koupil Microsoft za 2,3 miliardy dolarů. Hráči měli obavu, že Microsoft hru uzavře jen pro Windows a Xbox, ale Microsoft už je jiný. Otevřený. A tak probíhá aktivní vývoj pro všechny myslitelné platformy.

Namísto útlumu došlo pod Microsoftem naopak k další akceleraci zájmu o Minecraft. Dle nedávno zveřejněných dat si hru kupuje přes 50 tisíc lidí denně! Aktuálně už je přes 100 milionů hráčů a každý měsíc půl druhého milionu přibude. A to už má Minecraft hlavní hype dva, tři roky za sebou.

Hra je unikátní mimo jiné také tím, že to není ryze mužská záležitost. Na poměry počítačových her si drží nadstandardní poměr ženského pohlaví mezi hráči - 45 %. Je zkrátka všeobecně oblíbená. Vzhledem k tomu, jakou silou oslovuje mladší generaci a jak ji díky své variabilitě dokáže udržet i několik let, je docela možné, že stávající děti budou jednou hrát Minecraft se svými dětmi... a bude to základní herní stavebnice stejně jako v reálném světě již zmiňované Lego. Teoreticky by to tak opravdu mohlo dopadnout.

Minecraft v rozšířené realitě:

Úspěch Minecraftu posledních let ale není ani tak zásluhou Microsoftu. Booty prozradil, že Microsoft do vývoje Mojangu příliš nezasahuje a spíš se od inovátorské firmy učí. Společným cílem každopádně je, aby byl Minecraft stále univerzální a atraktivní pro skupiny i jednotlivce. Aktuálně se pracuje na propojení světů všech platforem. Aby bylo možné ke stejné hře přistupovat z libovolného telefonu, herní konzole nebo počítače.

Témata článku: Microsoft, Byznys, Akvizice, Herní konzole, Xbox, Hry, Minecraft, Xbox One, Lego, Mojang, Amazing, Matt

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • George2005 4. 10. 2016 10:31:14
    Miluju tyhle velkohubé marketingové žvásty :-D
  • SuiVanOrton 4. 10. 2016 6:55:44
    Že si nedá MS s těma výrokama pokoj. Vždyť kolikrát se už spálil.
  • mikino123x 3. 10. 2016 16:10:24
    .
reklama
Určitě si přečtěte


reklama