Microsoft vyřešil problém s odezvou u hraní her v cloudu

O hraní her v cloudu, kdy má hráč doma jen jednoduchou elektroniku či mobilní zařízení a vše ostatní se zpracovává na vzdálených serverech, se pokouší mnoho společností. Gaikai bylo koupeno Sony, OnLive přežívá a o vlastní řešení se snaží i Nvidia s technologií GRID. Hlavním problémem je ale stále odezva a právě na tu se zaměřili inženýři z Microsoft Research.

Technologie s označením DeLorean je určená pro optimalizaci pocitové odezvy při hraní cloudových her. Systém využívá mnoho triků, které zlepší uživatelský zážitek tak, aby měl podobnou „odezvu“, jako při lokálním hraní.

Klepněte pro větší obrázek
Přehled fungování DeLoreanu od Microsoftu

DeLorean kombinuje predikci vstupních dat (stisknutá tlačítka na ovladači), podvzorkování stavového prostoru s posunem v čase, kompenzaci špatné predikce a kompresi pásma.

Testování probíhalo pomocí her Doom 3 a Fable 3 a jak se vyjádřili sami hráči, použití systému DeLorean bylo lepší než bez něho. Zda se nakonec této technologie dočkáme třeba v rámci Xboxu One nebo dalších zařízeních, zatím není jasné. Abstrakt k výzkumu je dostupný v PDF.

Témata článku: Microsoft, Technologie, Cloud, Doom, Doom 3

29 komentářů

Nejnovější komentáře

  • trojanbyms 25. 8. 2014 10:10:51
    Mozilla je ďalej. Hry bežiace cez prehliadač. :)
  • Net.Xtreme 25. 8. 2014 9:19:52
    Je to posun vpřed, ale k vyřešenému problému to má daleko. Predikce toho,...
  • poool452 23. 8. 2014 8:40:11
    Trochu mi to připomíná některé konzolovky orientované na retardy, kteří...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 57

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

** Acer na konferenci v New Yorku představil velkou spoustu novinek z oblasti počítačů, notebooků i monitorů ** Notebookové novinky se dotkly řad Predator, Swift, Switch i Aspire ** Herní notebooky dostaly nový typ chlazení

27.  4.  2017 | Karel Javůrek | 9

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

** Zkraje roku unikly na internet snímky nového prostředí Neon ** Součástí Windows by mohlo být už na podzim ** Komunita grafiků na webu nespala a začala si hrát

26.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Jak funguje Apple Liam: Robot, který umí recyklovat staré iPhony

Jak funguje Apple Liam: Robot, který umí recyklovat staré iPhony

** Apple zveřejnil detaily, jak funguje robotický systém Liam pro recyklaci iPhonů ** Jeden Liam zvládne rozdělat i na ty nejmenší díly 1,2 milionů iPhonů ročně ** Liam je důležitým prvkem k tomu, aby Apple mohl vyrábět pouze ze stoprocentně recyklovaných materiálů

24.  4.  2017 | Karel Javůrek | 21


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5