Microsoft vyřešil problém s odezvou u hraní her v cloudu

O hraní her v cloudu, kdy má hráč doma jen jednoduchou elektroniku či mobilní zařízení a vše ostatní se zpracovává na vzdálených serverech, se pokouší mnoho společností. Gaikai bylo koupeno Sony, OnLive přežívá a o vlastní řešení se snaží i Nvidia s technologií GRID. Hlavním problémem je ale stále odezva a právě na tu se zaměřili inženýři z Microsoft Research.

Technologie s označením DeLorean je určená pro optimalizaci pocitové odezvy při hraní cloudových her. Systém využívá mnoho triků, které zlepší uživatelský zážitek tak, aby měl podobnou „odezvu“, jako při lokálním hraní.

 2014-08-22 v 14.13.03 (kopie).png
Přehled fungování DeLoreanu od Microsoftu

DeLorean kombinuje predikci vstupních dat (stisknutá tlačítka na ovladači), podvzorkování stavového prostoru s posunem v čase, kompenzaci špatné predikce a kompresi pásma.

Testování probíhalo pomocí her Doom 3 a Fable 3 a jak se vyjádřili sami hráči, použití systému DeLorean bylo lepší než bez něho. Zda se nakonec této technologie dočkáme třeba v rámci Xboxu One nebo dalších zařízeních, zatím není jasné. Abstrakt k výzkumu je dostupný v PDF.

Diskuze (29) Další článek: Apple vydal druhou veřejnou betaverzi OS X Yosemite

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,