reklama

Microsoft v roce 2013 otevřel 35 nových obchodů

Microsoft letos otevřel hned 35 nových obchodů a celkový počet obchodů Microsoft Store tak na konci roku 2013 činí 84 obchodů. Před třemi lety si Microsoft dal cíl, že do tří let bude mít otevřeno 75 obchodů, svůj cíl tedy v pořádku splnil.

Zatímco v počátku bylo Microsoftu vyčítáno, že vykrádá koncept značkových obchodů Apple, po třech letech má Microsoft tři různé koncepce obchodů a už jej nelze vinit z vykrádání.

Předně existují klasické „velké“ značkové obchody, kde vyškolený personál prodává pouze produkty Microsoftu. A to celou šíři všech možných produktů přes hardware po software. Tyto obchody stojí v obchodních centrech a mají běžnou velikost a formát jakéhokoliv jiného obchodu. Těchto obchodů je nyní 47 (a dva chystané) v USA, 3 (a jeden chystaný) v Kanadě a 1 v Portoriku.

Klepněte pro větší obrázek
Plnohodnotný Microsoft Store umístěný v obchodním centru v Bellevue ve Washingtonu (zdroj fotografií: ImagineCup/Flickr CC BY 2.0)

Následně vznikly Specialty Stores, které se vyvinuly z loňských dočasných Holiday Stores, které měly posílit prodeje Windows 8 před a přes Vánoce. Microsoftu se tento koncept tak zalíbil, že z dočasných se staly trvalé. Obchody mají podobu kiosků, ve kterých je prodáváno vlajkové zboží Microsoftu – tablety Surface, operační systém Windows 8.1 nebo herní konzole Xbox. Těchto obchodů je nyní 30 v USA a 3 v Kanadě

Třetím konceptem je obchod v obchodě. Na tomto konceptu spolupracoval s řetězcem BestBuy, ve kterých v průběhu léta vzniklo samostatné oddělení Microsoft Store. Celkem takových obchodů v obchodě vzniklo v průběhu léta na 500 v USA a na 100 v Kanadě.

Klepněte pro větší obrázek
Obchod v obchodě – Microsoft Store uvnitř pobočky americké sítě Best Buy (zdroj fotografie: Microsoft)

Prozatím je možné se s obchody Microsoft Stores setkat pouze v USA a jejich přidruženém státě Portoriku a také v Kanadě, kde vznikl vůbec první mimoamerický obchod.

V plánu na rok 2014 je zatím otevření 3 nových obchodů. Jeden v Kanadě a dva v USA. Dalším z plánů Microsoftu do příštího roku je také transformace některých Specialty Stores na klasický obchod.

Dlouho se mluví také o plánech expandovat mimo Severní Ameriku, původně se hodně mluvilo o Evropě, avšak čím dál častěji proslýchají informace, že firma chce dostat Microsoft Store do Číny. Na druhou stranu se není čemu divit, že Microsoft se zatím soustředí jen na Severní Ameriku – vždyť obchody jsou pouze ve 31 z 50 států Unie!

Témata článku: Microsoft, Byznys, Microsoft Store, Store, Mimo, Flickr.com, Bellevue, Holiday

29 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jan Velecký 28. 12. 2013 0:11:26
    Co je Unie? S velkým U...
  • jk001 22. 12. 2013 1:02:54
    Do těch MS obchodů jako vážně někdo chodí? Microsoft se mohl vytahnout a...
  • Pavelka IT amater 21. 12. 2013 22:56:35
    Já bych to upravil na Mícasoft - operační systém a počítače pro kočky...
reklama
Určitě si přečtěte

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 335

Pojďme programovat elektroniku: Sestavíme si mobil a pošleme SMS

Pojďme programovat elektroniku: Sestavíme si mobil a pošleme SMS

** Kolik stál váš mobilní telefon? ** Základní GSM modem koupíte za stovku ** Umí telefonovat, posílat SMS a zvládne i GPRS

13.  1.  2017 | Jakub Čížek | 27

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

** Dva týdny po Novém roce zajím zeje prázdnotou ** Ministerstvo vydalo metodický pokyn ** Takhle to bude fungovat v praxi

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 49


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama