Microsoft v Česku mění web navždy s reklamní kampaní na IE9

Před časem jsem si v pořadu Týden Živě přál, aby Microsoft po vydání Internet Exploreru 9 zareagoval na tuzemskou masivní reklamní kampaň na Google Chrome a narukoval s něčím podobným. Lidé v Microsoftu se tehdy na mé dotazy na toto téma tvářili odmítavě, nakonec se tak ale skutečně stalo a v malé České republice můžeme sledovat marketingovou bitvu dvou nejdiskutovanějších webových prohlížečů v historii.

České zastoupení redmondské firmy napřímo neříká, že jde o útok na masivní kampaň Googlu a pouze vysvětluje, že „společnost Microsoft uvedla nový prohlížeč IE9 na trh. Kampaň komunikuje prohlížeč Internet Explorer, který je lídrem trhu. Má za úkol upozornit na benefity Internet Exploreru, kterými je rychlost, bezpečnost a jednoduchost.“ Z kuloárních informací je však jasné, že jde o nutný marketingový postup proti konkurenci. Internet Explorer totiž ztrácí dominantní postavení také v České republice a cenná procenta mu bere právě prohlížeč od Googlu.

Klepněte pro větší obrázek
Po českém internetu naleznete rozeseté animované bannery s modrým "éčkem".

Už na první pohled je ale jasné, že rozsah IE9 kampaně není tak obrovský, jako v případě Google Chrome. Microsoft umístil několik větších billboardů a plakátů po Praze (jeden billboard je vidět například při příjezdu do Prahy směrem od Brna, plakáty můžete vidět především v metru), zbytek aktivit pak přesunul na web a v omezené míře také do televize. Googlu naproti tomu billboardy pokryl nejen Prahu, ale také další větší tuzemská města. Televizní reklamy mu běží už několik měsíců.

Klepněte pro větší obrázek
Plakáty s reklamou na IE9 naleznete například v pražském metru. Není jich však moc, Google byl ve své době mnohem agresivnější. Autor fotky: @Houzvicka

Na českých webech je možné narazit na animované reklamní bannery, které vás po klepnutí dovedou na stránku www.menimeweb.cz. Zde se návštěvníci dozvědí nejen něco o samotném prohlížeči, ale rovněž mají možnost zjistit, jaká jsou internetová osobnost a vyhrát herní konzoli Xbox 360 s Kinectem.

Google s kampaní na Chrome a vyhledávač ve velkém vtrhnul také do největších tuzemských televizí, Microsoft je však opatrnější. Reklamu naleznete například na stanici Prima Cool, kde se IE9 profiluje jako sponzor oblíbeného seriálu Dexter.

Celá reklamní kampaň pracuje s heslem „Měníme web navždy“, který vychází z původního anglického sloganu „IE9 will change the web forever.“ Microsoft zároveň propaguje rychlost, bezpečnost a jednoduchost aktuální verze svého prohlížeče. Například webový banner obsahuje heslo „Rychlý a bezpečný, jak jste chtěli“, což je podobný styl sloganu, který redmondští používali v reklamní kampani na Windows 7.

Česká kampaň na IE9 běží od května tohoto roku, termín ukončení prozatím není známý.

 

Témata článku: Microsoft, Google, Byznys, Chrome, Internet Explorer, Reklama, Billboard, Dexter, Forever, Benefit, Televize prima, Cool, Česká televize živě

42 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jetelina 18. 5. 2011 14:41:03
    IE 9 rozhodně nepotřebuje takovou reklamu jako má Chrome. O Chrome by...
  • mirozbiro 18. 5. 2011 9:54:37
    Reknete mi nekdo - je to produkt, ktery je zadarmo a vynakladaji se takove...
  • TomasT 18. 5. 2011 8:57:56
    Chrome a MSIE spolu bojují pomocí reklamy a hádejte, který browser je v...
Určitě si přečtěte

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

** Acer na konferenci v New Yorku představil velkou spoustu novinek z oblasti počítačů, notebooků i monitorů ** Notebookové novinky se dotkly řad Predator, Swift, Switch i Aspire ** Herní notebooky dostaly nový typ chlazení

27.  4.  2017 | Karel Javůrek | 9

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

Jak by měly vypadat příští Windows? Designéři si pohráli s futuristickým prostředím Neon

** Zkraje roku unikly na internet snímky nového prostředí Neon ** Součástí Windows by mohlo být už na podzim ** Komunita grafiků na webu nespala a začala si hrát

26.  4.  2017 | Jakub Čížek | 60

Výsledky Microsoftu a Googlu: Windows se probouzejí, Lumia v klinické smrti a Google je pořád jedna velká reklamka

Výsledky Microsoftu a Googlu: Windows se probouzejí, Lumia v klinické smrti a Google je pořád jedna velká reklamka

** Microsoft i Google si meziročně polepšily ** Microsoftu se dařilo v cloudu , zlobí jej ale Surface a Lumia ** u Googlu zase platí, že tržby tvoří především reklama

28.  4.  2017 | Jakub Čížek | 12


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5